Viima

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Mitä mieltä olet nimestä Viima?

Tuli mieleen Lapin äidin kehtolaulusta, kun siinä on kohta "Räiske pohjan loimujen, tuisku viima tuulien..." Tuisku Viima Tuulia kuulostais musta hyvältä.. :D Piti heti tarkistaa väestörekisterikeskuksen sivuilta, että onko Viimaa annettu nimeksi, ja olihan sitä, sekä tytöille että pojille! Ei meillä tosin oo kukaan nimeä vailla, kunhan huvikseni mietin..:)

En tiedä miksi, mutta mun korvaani Viima kuulostaa enemmän pojalta, ainakin jos ajattelee merkitystä. Merkitykseltään viimatuuli on niin kalsea ja kylmä, etten itse laittaisi sitä nimeksi. Mutta toisaalta onhan Myrsky ja Sadekin nimiä, vaikka eivät nekään ole mitään aurinkoisimpia.

Lisäksi tuossa nimessä olisi ongelma, että sekä Viima että Tuisku ovat käytössä molempien nimenä. Voisi olla hankalaa, jos vasta kolmannesta nimestä pystyisi päättelemään onko tyttö vai poika. (Kolmas nimi kun ei aina mahdu kokonaan lomakkeisiin)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä miksi, mutta mun korvaani Viima kuulostaa enemmän pojalta, ainakin jos ajattelee merkitystä. Merkitykseltään viimatuuli on niin kalsea ja kylmä, etten itse laittaisi sitä nimeksi. Mutta toisaalta onhan Myrsky ja Sadekin nimiä, vaikka eivät nekään ole mitään aurinkoisimpia.

Lisäksi tuossa nimessä olisi ongelma, että sekä Viima että Tuisku ovat käytössä molempien nimenä. Voisi olla hankalaa, jos vasta kolmannesta nimestä pystyisi päättelemään onko tyttö vai poika. (Kolmas nimi kun ei aina mahdu kokonaan lomakkeisiin)

Olet varmaan oikeassa sekä tuosta kalseudesta että caikeudesta tietää kumpi on kyseessä. Ihastuinkin ehkä lähinnä tuohon nimen rytmiin..:)

Tykkään itse Viimasta.. Olisi "hienoa" jos olisi lapset, joiden nimet olisi Viima, Pyry ja Tuuli :) (muita kivoja: Lumi, Myrsky, Utu, Usva, Kide.. Näitä ois loputtomiin... :) ) Ja Viimahan on siitä hyvä, voi olla tytön tai pojan nimi ;) Ei ne nimet minusta niin "kylmiä" oo, lähinnä tempperamenttisia :)