Viiltelystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan

Vieras
Olen lukenut nykyään vähän joka puolelta tuosta itsensä viiltelystä. Ihmetyttää vaan, että mistä ihmeestä semmoinen "villitys" on tänne rantautunut? Omassa nuoruudessani (ja siitäkään ei nyt niin hirveen kauan ole) ei kukaan viillellyt itseään ja liekö moisesta kukaan oli koskaan kuullutkaan. Mikä ihme ihmisen ajaa satuttamaan itseään? Minkä tyydytyksen saa oman veren näkemisestä? Millä ihmeellä se paha olo ennen purettiin pois, kun viiltelyä ei ollut?
Jotenkin tuntuu, että kun lehdet mässäilee viiltely-jutuilla, niin nuoriso ajattelee sen olevan joku muoti-ilmiö jota kaikkien täytyy toteuttaa. Iltasanomienkin verkkoversiossa on harvase päivä juttua tästä Amy-jostakin, joka tilittää viiltelyjään ja sekoilujaan.
Valaiskaa mua, kun mä en nyt vaan tajua tätä juttua.

Jaa en tosiaan tiedä kuinka vanha olet. Mutta kyllä mun nuoruudessani ja jo ennen sitäkin ahdistuneet henkilöt ovat viillelleet itseään.
Itse en ole huomannut sen olevan mikään muotivillitys, ainoastaan joillekin masentuneille ja ahdistuneille viiltely on kanava purkaa pahaa oloaan.
Jos sun käsitykseni mukaan nuoruudessasi ei kukaan viillellyt itseään. Niin luulen ennenminkin ettet sattunut vaan tietämään asiasta. Koska harvemmin viiltelijät tekevät sen näkyvästi tai mainostavat sitä. Poikkeuksiakin kyllä löytyy.

Sun omassa nuoruudessa et vaan törmänny siihen.Ei se oo mikään uus juttu. Eikä viiltelyssä oo kyse siitä oman veren näkemisestä välttämättä.Ite esim tein sitä ihan sen takia,et masennuksen seassa halusin tuntea edes jotain.Ja ku vihdoin sitte tunsi edes sen kivun se tuntu hyvältä ja siks siitä tuli tapa.Tää näin pelkistettynä selityksenä miks jotkut viiltelee..

taidat nyt puhua asiasta mistä et tiedä yhtään mitään. ei viiltely mikään uusi juttu ole, nyt vaan ehkä ihmiset puhuu ongelmistaan enemmän. viiltelyssä veren näkeminen ei aina ole se juttu vaan useimminkin kivun tunteminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Usein viiltely on merkki lapsen vakavasta laiminlyönnistä tai erityispiiteenä se on myös seksuaalisesti hyväksikäytetyillä lapsilla.

Kauhea kun minua pistää tässä sinun viestissä sana USEIN silmään......pistää oikein vihaksi.Toivottavasti et oikeasti ajattele noin tai ihmiset ei ajattele noin.
Minun tytärtäni ei ole lyöty laimin vaan oikeasti rakastettu eikä ole käytetty seksuaalisesti hyväksi!
Tyttär rupesi viiltelemään ja kiikutin terapiaan sekä lääkäriin.Tyttärellä todettiin aivojen välittäjäaineen puutos joka laukaisi masennuksen-sai lääkityksen jolla välittäjäaine määrät korjattiin......nyt kaikki hyvin ja lääkitystä lasketaan koko ajan seuraten tuota välittäjäaineen määrää.

kuten jotkut jo totesikin viiltely on sellaista pahan olon kanavoimista fyysiseksi kivuksi.
Mutta sitten toisaalta on niitäkin jotka viiltelee porukassa ja vertailevat viiltojälkiään!!...sairasta huvia kieltämättä.Minun nuoruudessa vertailtiin jotain keräilyjuttuja ;). Toisaalta uskon että telvisio/media välittää tätäkin huuhaata ja nuoret tavallaan pitää sitä normaalina.

Yhteistyössä