Viikonpäivä, jolloin lapsi syntyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieni pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pieni pohdiskelija

Vieras
Olen kova miettimään, minä viikonpäivänä ystävieni ja tuttavien lapset ovat syntyneet. Ja kun joku kertoo lapsensa syntyneen sunnuntaina, tunnen pientä kateutta. Oma lapseni syntyi perjantaina ja olisin toivonut hänen syntyvän sunnuntaina. Tiedän tämän olevan hölmöä, sillä pääasiahan on, että lapsi syntyy. Miettiikö kukaan muu tällaisia asioita kuin minä?

Ei minusta tolla viikonpäivällä ole mitään merkitystä. Joku vanha sanonta kait on, että sunnuntaina syntyneet ovat onnellisia ihmisiä...? Tietää sit tästä. Itse olen syntynyt sunnuntaina, mutta en nyt itseäni mitenkään erityisen onnelliseksi tunne :D
Omat lapseni ovat syntyneet: esikoinen torstaina, kakkonen perjantaina ja kuopus keskiviikkona. Mieheni taas on syntynyt pitkänä perjantaina, 13. päivä :D

Se, joka syntyy maanantaina, on kaunis aina.

Katsohan tiistai lasta, niin sulokasta!

Keskiviikon lapsella on ilo vasta!

Torstain lapsella siivet kantaa.

Perjantai lapsi rakastaa ja antaa.

Lauantai lapsi saa puuhata aina

vaan se, joka syntyy sunnuntaina

on hyvä ja kaunis ja huoleton aina.

:D

No mä olen syntynyt sunnuntaina ja ajattelin ehkä jollain tapaa myös ennen, että sunnuntailapset on onnekkaita ;) Mut omat lapseni ovat syntyneet perjantaina ja kappas, enää en ajattele, että VAIN sunnuntaina syntyneet olis erityisen "hyviä, kauniita ja huolettomia aina" =)

Kiitos kivoista vastauksista! =) Itsekin olen syntynyt sunnuntaina ja koen olevani tavallisen onnellinen kuten muutkin. Tietenkin toivon, että lapsestani tulee onnellinen eikä se ole kiinni syntymäpäivästä. Ehkä kenties nyt lakkaan miettimistä tämmöisiä pikkujuttuja.

Herranen aika, mä en muista minä päivänä esikoinen syntyi...???

Poika syntyi maanantaina, sen muistan koska viikonlopun yli piti odottaa.
Mutta tytär.... olisko ollut torstai? :confused: Kellonajoista ja mitoistakin on vain jonkinlaista kuusaa, ei faktaa :D

Älkää nyt vain sanoko että kaikki muut painaa ne pysyvästi mieleensä? :O

kauhee, en mä edes muista minä päivinä kukin on syntynyt. Sen tiedän, että esikoinen syntyi sunnuntaina ja jompi kumpi nuoremmista perjantaina. Sitä en sitten muista minä päivänä se jompi kumpi nuoremmista on syntynyt.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
olisin toivonut, että kuopuskin olis syntynyt keskiviikkona, kuten koko muukin perhe. Hän on kuitenkin alusta asti ollut oman tiensä kulkija ja päätti syntyä lauantaina:)

Olen kova miettimään, minä viikonpäivänä ystävieni ja tuttavien lapset ovat syntyneet. Ja kun joku kertoo lapsensa syntyneen sunnuntaina, tunnen pientä kateutta. Oma lapseni syntyi perjantaina ja olisin toivonut hänen syntyvän sunnuntaina. Tiedän tämän olevan hölmöä, sillä pääasiahan on, että lapsi syntyy. Miettiikö kukaan muu tällaisia asioita kuin minä?

Ei mitään merkitystä.
Minun esikoinen syntyi perjantaina ja 13 päivä. Se oli ainakin meidän onnen päivä.

Yhteistyössä