Viikonloppukylään--> mitä tuliaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnea uuteen kotiin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnea uuteen kotiin!

Vieras
Olemme menossa tuttavaperheelle kylään viikonlopuksi. He ovat juuri muuttaneet uuteen kotiin.

Mitä veisimme tuliaisiksi? Olemme ystäviä, mutta ei kuitenkaan "perheenjäsenystäviä". ;)

[QUOTE="vieras";28722897]En osaa vinkata, mutta kiinnostaisi tietää, mitä tuo perheenjäsenystävä tarkoittaa verrattuna ystävään:)[/QUOTE]

Perheenjäsenystävä on sellainen, jonka luo mennään soittamatta/soitetaan pihalla et mä oon täällä, röhähdetään sohvalle ja kysytään onks kahvii. Jos ei oo ni mennään keittämään.

herkkukori, ei mitään krääsää

kiva, kun kaikki tuo jotain saunajuttuja, riittää hajuja ja kauhoja joka lähtöön :laugh: Erittäin mukava etenkin, jos saaja sattuu olemaan hajuste yliherkkä.

Ei mitään saunakrääsiä, niitä tulee jokaiselta lahjaksi uuteen kotiin muuttaneille! Viekää jotain minkä voi syödä tai juoda pois. Laatuviiniä, suklaata... Leikkokukkakimppu lisäksi on myös ihan kiva (ei siis syötäväksi, vaan pöydän koristeeksi :D).

Mä veisin ehkä jonkun kauniin herkkukorin, johon valikoitu sisältö saajaa ajatellen. Jos perhe tykkää leipoa, siitä voisi tehdä vaikka leivontateemaisen (mukaan jotain kivoja muffinssivuokia, korin sijaan piirakkavuoka tmv.) ja jos itse jaksaa vähän väkertää, sinne voisi tehdä vaikka tällaisen: http://www.bakerella.com/mix-things-up/

Riippuen lahjansaajasta, voisin koota myös lahjan siivoustarvikkeista :D Esim. methodilla on laadukkaita tuotteita kauniissa pulloissa.

Puutarhaihmisille kasvi...?

Mä vien ja vastaanotan mieluiten jotain pois käytettävia juttuja, koska ihmisillä on nykyään niin paljon tavaraa.

[QUOTE="Vieras";28722893]Saunatuoksuja, kukkia, kuohuviiniä, kynttilöitä, servettejä?[/QUOTE]Tyypillisiä naisten tuomia täysin turhia "lahjoja".

Vie isännälle hyvä viskipullo ja emännälle vaikka viinipullo tai jotain pillurättejä tai emt. Kynttilät ovat täysin turhia. Nakkelin itse eron jälkeen kymmenittäin erilaisia tuliaisiksi saatuja ja itse ostettuja kynttilöitä roskiin kun ex-vaimo oli muuttanut pois. Niitä oli lähes kirjaimellisesti kaikki kaapit täynnä. Mitä perkelettä niillä kynttilöillä tekee? Mikä fetissi naisilla on niitä hamstrata kun niitä ei yleensä sitten edes polteta?

Jos ovat vasta muuttaneet uuteen kotiin, niin kodissa on todennäköisesti vielä jotain puutteita. Minä veisin siis lahjakortin johonkin sisustusliikkeeseen tai puutarhaliikkeeseen. Tämän lisäksi myös jotain syötävää, esim. itseleivotun kakun, patonkia, juustoja ja viinirypäleitä tms.

Ei tosiaan mitään saunakrääsää... Jos ette ole aivan varmoja, että tarvitsevat jotain tiettyä, ei kannata ostaa tavaraa. Viekää tosiaan jotain heidän makunsa mukaista syötävää ja/tai juotavaa ja vaikka kaunis kimppu kukkia! (Tosin jos tiedätte perheessä olevan allergisia, niin sitten kannattaa kysyä kukkakaupassa, mitkä kukat ylipäätään sopii jos mitkään...)

Toi method siivousjuttu oli loistava idea! Ystäväni meinaan on siivoushullu.

Lisäksi taidan leipasta mustikkapiirakan ku mustikoita kerta on. :)

kiitos vinkeistä!

Siivousjuttu on ihana idea, semmosen mäkin haluaisin! Ihmetyttää tuo saunatarvikeinto. Ei kaikilla ole saunaa. Tai no, onhan tässäkin kerrostalossa, mutta en edes tiedä missä se on. Kauhistelkaa nyt vapaasti vaan, mutta en ole saunonut kolmeen vuoteen, enkä aio tehdä sitä jatkossakaan ;)

Mä veisin siivouskorin, tms. Eli vaikka keskikokoiseen säilytyskassiin pakattuna kumihanskoja, astian- ja yleispuhdistusaineita, wettexejä, roskapusseja, tiskiharja, wc-puhdistusaine, vessapaperia jne. Ei tietenkään mitään pirkkaa vaan premium merkkejä. Tulis varmasti käyttöön tämä lahja ja itse olisin kyllä saajana tyytyväinen!

Mä veisin siivouskorin, tms. Eli vaikka keskikokoiseen säilytyskassiin pakattuna kumihanskoja, astian- ja yleispuhdistusaineita, wettexejä, roskapusseja, tiskiharja, wc-puhdistusaine, vessapaperia jne. Ei tietenkään mitään pirkkaa vaan premium merkkejä. Tulis varmasti käyttöön tämä lahja ja itse olisin kyllä saajana tyytyväinen!

Ja minä laittasin tuommoset vieraat siivoomaan niillä vettekseillään!

[QUOTE="vieras";28723326]Ja minä laittasin tuommoset vieraat siivoomaan niillä vettekseillään![/QUOTE]

Miksi? Ts. mikset tykkäisi tuosta tuliaisesta?

Mä olen kyllä niin käytännölllinen ihminen etten edes tajua mitä "vikaa" tossa on :)

Mä ostin methodilta wc:n pesuaineen, kylpyhuone suihkeen, yleispuhdistusainetta, tiskiainetta, lattianpesuainetta, käsisaippuan x 2. Sitten ostin kauniita sieniliinoja, pari mikrokuituliinaa, sieniä, tiskiharjan ja taikasieniä.

Lahja on sellainen, että pitää oikeastaan tietää, pitääkö ihminen siivouksesta vai ottaako esim loukkauksena. Mä tiedän, että lahjan saaja ilahtuu laadukkaista, hyväntuoksuisista tuotteista. :)

Yhteistyössä