Tarjoatteko saamianne tuliaisia vieraille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahvittelusta pitävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu tuliasisesta, jos saamme jostain matkoilta jotain "eksoottisempia" tuliaisia en välttämättä laita niitä pöytään heti tarjolle.
Mutta jos vieraat tulevat vaikka keksipaketin kanssa, laitan niitä keksejä kahvipöytään tarjolle.

Alkuperäinen kirjoittaja kahvittelusta pitävä:
Aiemmasta viestistä tuli mieleeni, että kerran veimme herkullista syötävää tuliaisiksi kylään mennessämme. Sitä olisi voinut tarjota sellaisenaan tai kahvin / teen kanssa. Syötävä meni pakastimeen eikä meille vierailun aikana tarjottu mitään.

Meidän tuliaisemme olivat pientä, mutta olen kuullut vieraasta, joka vei laatikollisen kaikenlaista syötävää mökille, mutta mitään ei tarjottu. Vieras kävi ennen kotiinlähtöä itse ottamassa tuomiaan ruokia, jotta jaksoi matkata takaisin kotiin.

Onko tällainen yleistäkin? Ilkeättekö jättää vieraat tyhjin suin, vaikka saisitte tuliaisia. Kyse ei ole päivittäin tai viikoittain käyvistä vieraista vaan kauempaa tulevista vieraista.

Tottakai laitamme tarjolle! Hyviin tapoihin kuuluu laittaa pöytään se, mitä vieraat tuo. Vieraathan tuovat nimittäin sitä, mistä itse tykkäävät. Vierailla saattaa olla menossa joku ruokavalio/dieetti tms. jota haluavat noudattaa joten tuovat sitten jotain jota pystyvät syödä. Lisäksi jonkun tuttavan luona on ehkä tosi kivaa olla, mutta tarjoiltavat eivät ole oman maun mukaisia, joten näin voi sievästi tuoda jotain mikä itselle sopii ettei kuivin suin tarvitse olla. Jos itse olen laihiksella ja vieras tuo suklaalevyn, niin tottakai laitan pöytään sen.

Yhteistyössä