Viikon syysloma vs muutaman päivän syysloma

• Viestiketjun aloittaja Vie
  • Ensimmäinen viesti
Vie
Kumpaa kannatatte?
Minä viikon. Työpaikalla voimme jakaa sekä talvi että syysloman useammalle ihmiselle, kun on viikon loma. Muussa tapauksessa joku jäisi molempia ilman, koska meitä on monta kenellä kouluikäisiä lapsia.

"viikko"
ihanaa kun on viikko, vaikka ei viikossa nyt viitsi sentään etelään lähteä mutta saa sillä ihan kivan miniloman vaikka parillä yöllä kylpylässä ja taas jaksaa kummasti kotona tuttuja seiniä ja koulua paahtaa :)
Me mennään juurikin parin yön lomalle ja se ajoitetaan tarkoituksella sinne keskelle viikkoa arkipäiville että saadaan myös tuosta eille vieraasta paikkakunnasta kaikki irti vaikka pikku shoppailun kera ;)

Täällä on viikko, mutta mun mielestä to-pe plus viikonloppu olis riittävä ala-asteikäiselle...
Ja itse en töissä voinut muokata työaikoja eli lomat on kesällä ja talvella ei muuta ellei palkatonta ottanut.
Pari kk ja on pitkä loma koulusta ja sitten taas pari kk kun hiihtoloma ....

"tiipii"
Ei oikeastaan enää väliä, kun ei ekaluokkalaisia perheessä. Ekaluokkalaisen kohdalla mielestäni tosi tylsää se viikon syysloma, koska kuiteskin pitäs 1-2 lauantaita olla koulussa, ja se taas syö inhottavasti perheen yhteistä vapaa-aikaa. Sen lisäksi ei vanhemmat välttämättä pysty järjestämään vapaata itselleen, joten kova homma saada se ekaluokkalainen pitämään lomansa turvallisissa merkeissä.. Meillä tällä hetkelläkin eri pituisia syyslomia perheessämme; kahdella lapsella viikon syysloma, yhdellä 3 päivää ja yhdellä 2 pvää... Itse sain sumplittua vaihtovapaita tälle viikolle, joten ei pahempia ongelmia; kiva lomailla itsekin lasten kanssa, ja ehkä sitten taas jaksaa joulua ootella..

Yhteistyössä