Viikon ikäisen huonohko imuote, apuja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Auttakaa nyt äitiä. Esikoisen imetys oli helppoa kuin heinänteko. Nyt tämä juniori onkin haasteellisempi tapaus. Tahtoo kyllä imeä, mutta imuote on huono. Nänni on toisinaan huulipunapuikon pään muotoinen (ei kuitenkaan joka kerta) ja imiessä kuuluu lupsahteleva ääni, aivan kuin ei olisi kunnon imua, vaikkakin rintaa on tosi vaikea saada pois suusta kesken kaiken. Vauva syö jonkinaikaa, lopettaa (alkaa nuokkumaan), sitten sylitellään tms. ja kohta suun luppasu ja itku alkaa taas ja taas haluaa rintaa. Tätä voi jatkua tuntikausia. Normaalia, vai ei? Sitä herkästi vertaa esikoiseen, mutta eihän kaikki ole kuitenkaan samanlaisia...

Täällä tuppukylässä ei kyllä oikein apua saa. Olen yrittänyt noita imetystuki-sivuja lukea, mutta en vain saa otetta korjattua. Hätäilenkö liian aikaisin?

Jos vauva on vasta viikon ikäinen niin ei pitäisi olla mitään hätää - harjoittelulla ja kasvamisella korjaantunee muutaman viikon päästä viimeistään. Voit yrittää neuvolassa pyytää, että tarkastaisivat kielijänteen, ettei ole liian tiukka, mutta se on aika epätodennäköistä. C-ote rinnasta on mielestäni kätevä suppusuisen vauvan syöttämisessä, sillä saa nännin suoraan sinne kitalakeen ennen kun vauva ehtii laitta kieltä eteen, jos oikeaan aikaan iskee :D

Mulla on ollut myö shuonon imuotteen vauvoja ja olen tehnyt usein jiin että pyöräytön varovasti sormella vauvan alahuulen ulospäin kun on tarrannut kiinni tissiin. Näin rinnan on helpompi valua vauvan suuhun niin syvälle kuin sen kuuluu mennä. Vaikea selittää, toivottavasti tajusit.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;24686961:
Mulla on ollut myö shuonon imuotteen vauvoja ja olen tehnyt usein jiin että pyöräytön varovasti sormella vauvan alahuulen ulospäin kun on tarrannut kiinni tissiin. Näin rinnan on helpompi valua vauvan suuhun niin syvälle kuin sen kuuluu mennä. Vaikea selittää, toivottavasti tajusit.

Luulen, että ymmärsin :) Täytyy kokeilla!

Tänä aamuna on huonommasta rinnastakin (myös esikoista imettäessä vasen rinta tuntui hankalammalta, vaikkei silloin varsinaisia ongelmia ollutkaan) pari onnistunutta imetystä, joten ehkä hätä ei olekaan tämän näköinen! Sitkeästi vaan jatketaan harjoittelua.

Uusimmat

Yhteistyössä