**Viikon 17 jännääjät**

Moi kaikille!!

Minäkin taidan liittyä tiedän kanssa jännäilemään. Mulla on menossa kp 20/30-32 ja yk 3. Toinen ois haaveissa ja toiveissa. Ensimmäinen on nyt vuoden vanha ja olisi kiva saada sille kaveri. Toivottavasti tätä vauvelia ei tarvitsisi odottaa puoltatoista vuotta, niin kuin kävi ekan kanssa.

Iloista kevättä kaikille :)
 
Bee
Heippa!
Tänne ei mitään uutta, tänään kävin antamassa S-Prog kokeen ja nyt on käsi mustelmilla.. :/
Nännit pirun kipeät ja masua välillä nippailee.
Että sellaista..

:xmas: Bunny :xmas:
 
Rosamunde
Tervetuloa kaikki uudet =)

Täällä kyseltiin ovislimoista. Mulla kyllä limailu alkaa niin selkeästi, että sen huomaa ja tuntee. Sitten oviksen jälkeen ei heti kyllä kuiva kausi ala vaan jatkuu vielä vähän aikaa. Sitten tulee hetki kuivaa, ja ennen menkkoja taas lisääntyy. Joten minä ainakaan en voi raskauden toivossa niitä tuijotella, tai sitten menee pää sekaisin! :LOL:

Nyt on kyllä ovis mennyt, kun kp on jo 16.. Mutta vatsaa jomottelee kyllä vielä, mikä sekään ei ole tavatonta. Jos jomottelu loppuu ens viikolla, tiedän, että EI ole tärpännyt. Mutta kuten sanoin, ei taida tulla tärppiä, kun ei tullut pöllyteltyä peittoa oikeaan aikaan.

No..pieni toivonkipinä pidetään kyllä yllä. Tsemppiä, siskot!!! :)
 
Heippa!

Jaa-a, lunttasin listasta, että mulla tänään kp 22. Ollut tänään mieltsejä nippailuja masussa, aika menkkamaisia. Oireita vähän niin kuin silloin ennen pojasta tehtyä plussaa. Nyt vaan on aivan liian aikaista oirehtia mitenkään, kun ovis oli vasta muutama päivä sitten, että kait noi on oviksen jälkimaininkeja sitten. Pari päivää tuntuu olleen kyllä ajatukset aika mukavasti erossa jännäilyistä, ja hyvä niin, sillä meneehän tässä vielä noin puolitoista viikkoa, ennen kuin pääsen testien kimppuun. Menkat tulis kyllä vanhan kaavan mukaan jo siinä viikon päästä suunnilleen tai hiukan yli.

Siinä pikaisesti omaa napaa, jatketaan oireiden metsästystä... =)
Kalenteri
 
kuupää
Täälä ei mitään. Ei kerrassaan mitään. Ei oireita yhtään minkäänlaisia. Tais se oviski kummiski jättää tulematta kokonaan ku ei noista lämmöistäkään voi mitään päätellä. Aamulla taisin mitata 36,15 tai jotain, että aika heikolta näyttää. Päivälläkin lämmöt jotain 36,5. Päivä/iltalämpöjen pitäis mulla olla likellä 37 että olis ovista sattunu.

Todellahan sen näkee vasta sitte joskus parin viikon päästä. Mietin vaan että mitä teen jos ei tuu menkkoja ollenkaan. Eihän nyt tää peli vetele että kierrot lähtee huiteleen kohtuuttoman pitkiksi. :kieh:

Taispa jäädä tässäkin kierrossa tärppi tulematta. Tylsää. :kieh:
 
Täällä ei ole minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan. Mä muistelen myös että mulla oli ekassa raskaudessa nännit kipeenä siitä lähtien kun menkat olis pitänyt alkaa, sillon mulla oli tod. näk. ovis kun plussa tuli 2 viikkoa sen jälkeen kun menkat olis pitäny alkaa. La heitti ultrankin mukaan reilu 2 vkoa. Mulla ainakin valkovuoto lisääntyi raskauduttua.

Mä en ole yhtään varma onko mulla ollut edes mitään ovista. No jos ovis on ollut niin raskautunut tuskin olen kun on tuo peittojen pöllyttely ollut niin vähäistä. Mulla on nyt monena päivänä ollut ihme nippailuja munasarjoissa. Mistäköhän se johtuu?

 
Amira-78
Huomenia,

Pengoin eilen esille päiväkirjan ajoilta, kun esikoista kuumeiltiin. Oireina oli ollut väsymystä, öklötystä, kipeät rinnat ja etominen. Alavatsaa oli kivistänyt usein. Ja niitä verisiä vuotoja näytti olleen jopa vkolle 7 asti. Olin malttanut pantata testaamista jopa kp 35 asti!! :saint:

Jotenkin oon jo asennoitunu siihen, ettei tästä kierrosta mitään tuu... Mutta ens vko näyttää. Toivottavasti yllätys on positiivinen - kirjaimellisesti ;)
 
Saas nähä :) Nyt on meillä piiitkät päivä odotella että jostain tapahtuu ja selvyyttä tähän kiertoon saadaa. Mulla se ovis hiukan aikasteli, joten kiertoki kai sitten ois lyhempi (sais jo alku viikosta testailla) mutta taidan kuitenni odottaa vanhan kierron mukaan testastailun jos siihen näyttää sitten olevan tarvetta.
Mä aloitin nytten aamulämmön mittailun, mulla selkeesti päälle 36 oviksen jälkeen ja jos tärppiä ei käy niin laskenut alle 35.
Joku vissii sitä laskettua aikaa jos tässä kierrossa tärppää nii kyseli, mulla ois 29.12, mutta varmaan menis seuraavalle vuodelle. Eka raskaus meni 11pv ja toinen 19pv yli lasketun.

*masua kutittaa* :D
 
Amira-78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 09:11 Saaru kirjoitti:
Joku vissii sitä laskettua aikaa jos tässä kierrossa tärppää nii kyseli..
Joopa. Jos kävis niiiiiiin onnekkaasti, että tärppäis, niin la olis 2.1. Ja jos vauva isosiskoon tulis, niin syntyis reippaasti joulukuun puolella :/ . Äh, mieluummin mä kuitenkin tammivauvan ottaisin.. Tai no, eipä sillä väliä. Tahtoo vaan vauvan - koska tahansa :D :LOL:
 
Lumpeenkukka
Olen aivan hermoraunio... Miten niitä lapsia oikeen tehdään?? \|O

Meillä eka sai alkunsa ilman yritystä aivan yllätyksenä ja nyt toista ei kuulu sitten millään :(

Yritystä ainakin on ollut, peitot on pölissyt tasaisesti joka toinen päivä, mut kuten aina viikkoa ennen menkkoja , taas tuli rintojen kipeys ja turvotus :/

Joten voin olla varma ettei taaskaan tärpännyt :'(

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut alkuun mitään oireita, ei ainaskaan rintojen kipeys, et alan uskoon etten ovuloi ollenkaan.

Mitä neuvoisitte mun tekevän?
 
KESKIVIIKKO 18.4.2007

Lumpeenkukka...........kp 15/22-25...........yk3..............2.toiveissa
Rosamunde................kp 17/28................yk?..............3. toiveissa
Jahvetti......................kp 19/26...............yk 4.............4. toiveissa
hazelnut.....................kp 19/28-31..........yk 5.............1. toiveissa
Mimmi-78...................kp 20/28-32...........yk 1........... 2. toiveissa
caeza........................kp 20/24-36............yk 3............3. toiveissa
Heluna.......................kp 21/28................yk 2............2. toiveissa
Mirtsu-81....................kp 21/28-31...........yk 5............1. toiveissa
Tinttara......................kp 21/23-29..........yk 49...........1. toiveissa
Bunny........................kp 21/28...............yk 11..........1. toiveissa
Vilja...........................kp 22/26-40..........yk 3............1. toiveissa
Amira-78....................kp 22/21-?.............yk 1...........2. toiveissa
taimi..........................kp 23/27-36...........yk 1............1. toiveissa
Kalenteri....................kp 23/26-30..........yk 3.............2. toiveissa
stoppis.......................kp 24/28-42..........yk 1.............3. toiveissa
Mrs Knotty-Hilly..........kp 24/21-31...........yk 3............2. toiveissa
Maikki........................kp 25/30................yk1.............1. toiveissa
Saaru........................kp 25/34................yk 4............3. toiveissa
sofianna.....................kp 26/39-40...........yk 3............1. toiveissa
Anskuli.......................kp 27/31-50..........yk 4.............2. toiveissa
Cruella DeVille............kp 27/28...............yk 1.............2. toiveissa
Gataa........................kp 34/n. 39............yk 2.............1. toiveissa
Kuupää......................kp 38/32-46............yk 6............1. toiveissa



Toivottavasti meni oikein, uusia en lisännyt...kiire pukkaa

:wave: =)
 
Silmukka
Hei kaikille!

Meillä jänskäilyt lähenee.

Lumpeenkukka: ootkos koskaan testaillut ovista? Itsellä ei siitä ole kokemusta, mut jos se antais sulle selvyyttä tapahtuuko ovis milloin.

Mulla kp 23, sama kuin Kalenterilla ja taimilla. Kalenterin oireet kuulostivat kyllä lupaavilta. Itse kuulostelen, että tulis sellaisia reilumpia juilintoja, mut ei.Mulla välillä vähän menkkamaista tunnetta, mutta vaimeesti. Oikealla munasarjassa käy välillä sellainen säteilymäinen kivunomainen (vaimeasti) tunne.

Tisut on arahkot, kovahkot. Ei mitkään turbotissit kuitenkaan.

Siinä oirepäiväkirja. Odottelen vain päivien kulumista.
 
Tietääkö kukaan tapahtuuko lämmöissä mitään muutoksia jos on tärppi käynyt?

Mun normaalilämmöt ois 36.3 ja nyt on ollut n 3 päivää kun mittari on näyttänyt 36.7 ja 36.8 eli kohollaan ollut. Ja semmosia pieniä vilunväreitä välillä. Ja ei ole mitään flunssaakaan päällä mikä vois aiheuttaa sen...

-Maikki
 
Nyt menossa kp 24 tai oikeastaan se taitaa muuttua kp 1. Tulin töistä ja huomasin, että menkat taisi alkaa. Tuli pyyhiessä veristä limaa. Kyllä syö naista ku kävi näin ja oon vielä kaiken hyvän lisäksi tupakkalakossa toista päivää. p.er.kle
:kieh:
 
Tärppääminen on mulla epätodennäköistä, mutta odottelen silti kp 30:ä innolla, koska ajattelin silloin sallia testaamisen itselleni. Viime kuussa meni varmaan reilu satanen testeihin, ja nyt pitää VÄHÄN hillitä, ettei kaikki liikenevät rahat hupene turhaan testaamiseen.

Missään ei tunnu miltään, joten ei ole vielä oikein testauskuumettakaan.
 
Moi!


Hemuli, voi kun ei kuitenkaan täti ois vaan jotain kiinnittymistä tms. :hug: Tsemppiä tupakkalakkoon, voi kun saisit lopetettua kertaheitolla! Oon kuullut, että neulominen voi auttaa, tai karkinsyönti. :) No, ihan hyväntahtoisesti vaan hassuja neuvoja, joka tapauksessa tsemppiä.

Mrs K-H, ymmärrän testi-innostuksen! Mutta sitten viikon päästähän tuleekin sitten eri tulos, eikö vaan? Jätin muuten kertomatta, että perjantaina kun olin oksennustaudissa, anoppi oli hoitamassa poikaa ja kysyi, oonko raskaana (tietää, että toiveissa ois). Pakkohan mun oli sit testata, vaikka tiesin noin periaatteessa aika tarkkaan, että mulla oli vasta ovis parhaillaan :LOL: Ja mikä oli tulos, vaikeako arvata. :/

Tänäänkin ollut masussa vasemmalla nippailuja jonkin verran, ei samanlaista kuitenkaan kuin eilen. Vasen nivustaive on arka. Luulen, että tuo kertoo lähinnä oviksen tapahtuneen, ei sen kummempaa muuta. Kun nyt ei ois tapahtunut niin kauhean paljon lauantain jälkeen, kun ei oo yritystä silleen ollut. :ashamed: Silloinhan mulla oli ne limat, joihin luotin...

Vielä hetki jännäilyihin, jaksetaan,
t. Kalenteri
 
:wave: heippa taasen! Olin nettipimennossa pari päivää kun vaihdettiin liittymää ja YLLÄRI tuli katkos vaikka oli vaihtotakuu ja kaikki :headwall: Kylläpäs tuntui pitkältä ajalta!

No täällähän alkaa olla jännitystä ilmassa vähitellen B) Kp 25 mulla (luulisin) ja epäilen, että kierto voisi olla lyhempi kuin nuo edeltävät pari venynyttä.

Mulla on ollut menkkamaista jomotusta melkein päivittäin, eilen taisi olla vähemmän ja tänään ei ole vielä ollut. Eilen aamulla ja tänä aamuna tullut pyyhkiessä vaaleanpunaista. Muistan että kuopuksesta oli jossain vaiheessa vaaleanpunaista tuhrua, mutta en muista missä vaiheessa! Eilen olin ihan varma, että on tärpännyt ja tänään taas... :xmas: tää on niin tätä :LOL:

Hemuli: älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Mulla ainakin kuopuksesta tuli limaa, jonka seassa veriviiruja silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ja tosiaan jotain punertavaa jossain muussa vaiheessa, että ei se välttämättä tarkoita sitä, että kuukautiset olisivat alkamassa! Voi olla ihan päinvastoin! :hug:

Vitsi, kyllä vähän alkaa jänskättää :D

Niin, lisään vielä sen verran, että valkkaria löytyy, että ei ole mikään rutikuiva kausi... onkohan se hyvä merkki - vai onko se aina niin, mutta en vaan ole kiinnittänyt huomiota :LOL: <br><br>
 
No voihan prkl :kieh: verisempää tuhrua kehissä! Ehkäpä tämä kierto sitten onkin yhtäkkiä tosi lyhyt! Vatsakin on vähän löysällä kuten ennen menkkoja usein. JOten lähen keittelemään kuppia... voi kunpa sitä ei tarviis käyttää :ashamed:
 
Amira-78
Voi Stoppis! :\| Toivottavasti se ei ole sitä miltä näyttää. Kirjoittelin tuolla aiemmin omia päiväkirjamuistoja esikoisen odotuksen alkuajoilta. Mulla oli välillä kovaakin veristä vuotoa vkoille 6-7 saakka. Muistan äitini kertoneen, ettei hän minua odottaessaan edes uskonut olevansa raskaana pitkään aikaan, koska menkat tulivat lähes normaaleina. Mä peukutan sun puolesta bd

).( Jotenkin toivoton olo. Silti jännitän ens viikkoa. Mies tuntuu odottavan sitä vielä innokkaammin. Piiiiiiinaaaaa :kieh:
 
Moikka!
Kirjottelin just pitkät pätkät ja eikös tää kone sit hävittäny ne kokonaan... Eli uusiks siis...

Kp 35 tjsp menossa... Niin se ens viikko vaan lähenee päiväpäivältä =) jänskättää... Muutaman kerran mahaa on särkeny niinku täti olis kylään tulossa mut ei nyt pariin viimeseen päivään... Eilen tuli ihan sellanen olo et hei mä oon raskaana... Koko päivän oli niiin kummallinen tunne tuol alavatsas, ihan ennenkokematon, jotenki sillee ovelasti turvonnu ja kovahko, vaikee selittää... no en sit tiiä et mistä johtu... Tänään kuitenki ihan eri fiilikset... Heti ku heräsin ni mahaa särki niin paljon, samanlailla ku täti olis jo kylässä, piti heti sit tarkistaa et näkyykö verta missään mut ei, onneks... No nyt ei enää säre, mut eiköhän toi palaa taas takas... Oon jo valmiiks alkanu miettii et koska sitä uskaltais testata jos tätiä ei ala kuulua, siis ku vaan yhet luomumenkat takana pillereiden lopettamisen jälkeen ni tosta kierron pituudesta ei oo mitään varmuutta... No päivä kerrallaan...

Mites muuten te jotka ootte ollu raskaana, sillon ku tädin pitäs tulla kylään ni miltä on tuntunu? tai siis et onko ollu ihan samanlainen olo ku aina muinaki kuukausina vaikka ootte olluki raskaana, onko mahaa särkeny jne?

No mä tästä lähen reippailee tonne ulkosalle, aurinkoki siel pilkahtaa...Päivänjatkoja kaikille :wave: <br><br>
 
Heipä hei :wave:

Taitaa olla kp 20 nyt menossa. Alavatsaa tuosta keskeltä on "poltellut" jo 3 päivää. Ihme juilimista, ei ehkä niinkään menkkamaisesti, vaan oudolla tavalla polttelee.
Väsy, väsy, väsy, kylmä, kylmä, kylmä :LOL: Ja NÄRÄSTÄÄ!!!!
Varmaan taas kuvitteen näitä oireitani, mutta meneepä päivät nopeemmin tässä itseä tutkaillessa :LOL: :heart:

Sen olen nyt töissä huomannut, että kun oikeen kiirettä pitää ja painaa kunnolla töitä (teen erittäin ruumiillisesti raskasta työtä), niin posket helottaa ja kuumottaa, suorastaa palavat!!!! \|O Outoa sekin =)
Ja limaa tulee tulee tulee tulee... :whistle: Miten sen liman normaalisti pitäs käyttäytyä, jos menkat on tulossa, tietääkö kukaan? :whistle:

Mutta ensi viikko on ihan tuotapikaa!! :hug: :heart:

plussatuulia kaikille :whistle: :whistle: :whistle:
 
Hei!

Teidän yllä olevien oireet kuulostaa melko lupaavilta :) !
Itselläni oli eilen (kp19) alavatsalla lievää painon tunnetta, mutta sitä ennen ja sen jälkeen ei ole ollut yhtään mitään oireita. Tämän normaalimpi olotila ei voisi olla... Ei lupaa hyvää, mutta odotellaan nyt rauhassa... Täti tulee vierailulle ensi viikon perjantaina (pystyn päättelemään lh-plussasta laskien melko tarkasti päivän).
 
kuupää
Minä en jaksa uskoa yhtään että olis tärpänny...semmonen päivä taas vaihteeksi. :'( Ei oo oireitakaan mihinkään suuntaan, ei edes tätisuuntaan. Molemmat vaihtoehdot alkaa jo olla melkeinpä toivottuja. Sekä plussa että täti. Pääsis ees seuraavaan kiertoon. :'(
Mulla tulee yleensä n. viikkoa ennen tätiä rinnat kipeeksi. Vielä ei ole tullu. Kuinhan pitkälle tää taas menee...?! :'( Veikkaan että likemmäs kaks viikkoa vielä saan piinata.
 
kuupää :hug: tiedän tunteen... tällä hetkellä ihan sama fiilis... toi eilinen, hei oon raskaana, tunne on kadonnut... toisaalta toivon myös että se täti sieltä tulisi kun mitään kunnon oireita raskautumisen suuntaan ei taida nyt olla... mahaa vaan särkee, eli eiköhän se täti sieltä piipahda piakkoin kylään... alavatsakin on niin turvoksissa että, ihan kun olisin vähintään 7kk raskaana.. pohkeetki on niin kipeenä, toissa yönä sain kauheen krampin ja siitä asti on vaan kivistäny, ei muuta ku magnesiumia popsimaan... Kunnon valivali ilta mulla menossa :(
 

Yhteistyössä