Viikon 10 jännääjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää viikon aloitusta! Kyllä tää vauva-asia pyörii mielessä jatkuvasti täälläkin.

Mullahan näytti ovistikut vahvaa haamua, haaleampaa kuitenkin kuin testiviiva, viime viikon alkuviikolla ja muiden tuntemusten tätä tukiessa, päättelin ovulaation ajoittuneen sinne. Aamulämmöissä ei kuitenkaan tapahtunut mitään huomionarvoisia muutoksia. Edelleenkään lämmöt ei ole koholla, joten olen ollut aika pessimistisellä mieeillä tästä kierrosta. Eli lämpöjen takia samoissa tunnelmissa Jasmiinan kanssa. Minäkin olen mitannut lämmöt orjallisesti samaan aikaan joka aamu. Voihan tietty olla kyseessä pitkä kierto ja olenkin tikutellut edelleen. Mutta ainakin toistaiseksi tikut on pysyneet tyhjinä torstaista lähtien. Pelkään etten ovuloi ollenkaan :-(

Aino76 kommenttia kierrostasi: käsittääkseni ovulaatiolla ei ole sinänsä yhteyttä edellisiin kuukautisiin, joten ei tarvi huolestua siitä jos ovis on pian kuukautisten jälkeen. Toi 16-18 päivää oviksesta seuraaviin kuukautisiin kuulostaa ihan normaalilta. Eikös se 14 päivää ole vain jokin yleinen keskiarvo?

Tuntuu, että meidän viikkoon on ihan hirveän pitkä aika! MIten tän vauva-asian sais painettua taka-alalle näiksi piinaviikoiksi? Niin ja Aino76: asunnot on kyllä tosi kalliita tällä hetkellä. Onneksi meillä ei ole asunnon vaihto ajankohtainen. Sormeni vain syhyää päästä sisustamaan vauvalle huonetta, ai kun olis ihanaa päästä valitsemaan maaleja ja verhoja ym.... huoh.

Joo alle 200 000 € on turha mitään kummoista asuntoa katsella täältä helsingistä 25-35 ylempänä.
225-250 on 4 h+ keittiöstä ihan normaali hinta-> siis rivitalosta, omakotitalot on niin karmeissa hinnoissa että niitä ei viitsi ajatellakkaan.
Mä en yksinkertaisesti suostu maksamaan asunnostani yli 300 000€ sitähän maksaa pois vielä 30-vuoden päästäkin...ainakin näillä hieman yli 2000 € bruttotuloilla.

Ehkäpä ovulaatio ja sängynrynkytys ovat osuneet kaikesta huolestani riippumatta kohdilleen..tai sitten ei.
No sehän nähdään ensiviikon lopulla.

++++++tuulia

Huomenta täältäkin!
Ihanan rauhallista vapaapäivää viettelen koneen äärellä kahvia juoden. (saavuin eilen opiskelukaupunkiini, enkä tunne täältä vielä paljon ketään, joten saa ihan hyvällä omallatunnolla vaan olla kotona...) Tän kierron ovulaatio/ovuloimattomuus on yhä täysi mysteeri mulle. Sain kp 20 ja 22 ihan selkeän plussan ovistestillä, mut lämmöissä ei tapahtunut mitään ihmeellisempää. Tai no, jos tarkemmin ihmettelee tota piirtämääni käyrää, siinä välissä on kyllä pieni notkahdus ja nousu, mut ei kuitenkaan sitä ""vaadittavaa"" 0.5 asteen nousua. Ihan sama... Jatkan mittailua, mut en ota siitä enää stressiä. Testit laitoin jo kaappiin seuraavaa kiertoa varten odottelemaan... Jos ovulaatio ei tapahtunut noina päivinä jolloin yritystä on ollut, tuskin se tapahtuu enää loppukierrossakaan=(

Eilen tuli ihan ihmeellinen päänsärky-/pahoinvointikohtaus, ja vaikka epäilin mulla olevan kuumetta, olikin mulla reilusti alilämpöä. Hohhoijaa, vilkas mielikuvitus yrittää taas keksiä jotain oireita liittyen mahdolliseen alkion kiinnittymiseen... Miten sais asennettua aivot offline-tilaan tän oireilun suhteen?

Aino76: uskoisin kanssa että sun ovis on hyvinkin saattanut olla heti menkkojen jälkeen. Mulla ainakin nämä kahden kierron ovulaatiotestailut on näyttäneet sen, että jos tosiaan ylipäätään olen ovuloinut, on oviksilla ollut kolmen päivän heitto toisiinsa nähden. Mulla luteaalivaihe näyttäis kestävän 15-16 päivää, toisin sanoen, tästä kierrosta tulee piiiiitkä.

Asunnoista oli juttua.. Me ollaan tosiaan miehen kanssa molemmat vielä opiskelijoita, joten asunnon ostaminen on vielä haave-listalla (vaikka mä oon kyllä jo kerran sellaisen ehtinyt omistamaan, mut myin pois just opiskelujen alkamisen takia). Mut ajatuksena olis, että sit kun palataan kotikaupunkiin ja päästään takaisin työelämään, niin sit joku kiva kolmio rauhallisesta lähiöstä. Ehkä just joku totaalinen remonttikohde, niin voi sit tehdä mieleisensä kodin=) Mut kaikki aikanaan...

Mukavaa viikonalkua kaikille, ja jaksamista!!! Ens viikolla koittaa varsinaiset jännäilyt!

Viikonloppu meni tytön kaa touhutessa ja urheilua jännätessä. Nyt menossa kp 20/27-30. pääkipua ollu ja masu välillä jännästi kipee ja lämmöt on ehkä pikkasen koholla. Ai nii ja eilen rinnat oli jännästi kovat ja niitä pakotti pikkasen...Ens viikolla nähään miten käy!

Huolestuttaa kun nyt on ollu pari päivää lämmöt 36,3 lauantaisen 36,7 jälkeen... onko siis liian alhaiset, mikä tarkoittaa ettei ovista ole tapahtunutkaan? Eikö jotkut ole sanonu ettei lämpöihin ole luottamista....Yritin kysellä tuolla odottajien puolella, jos ne vois kertoa miltä näyttää todellisuudessa onnistuneen kierron lämmöt - ei vielä vastauksia.

Greippimehu tökkii, en juo enää, nytkö kannattais sit juoda hitusen punaviiniä joka ilta?!

Nellylle: Joo niinhän noi ""viisaammat"" väittää, että punaviini auttais alkion kiinnittymiseen... Tiedä häntä, mut kaikki keinothan on sallittu sodassa, rakkaudessa ja vauvakuumeessa, joten itse olen alkukierron greippimehun lipityksen jälkeen siirtynyt pieneen lasilliseen punaviiniä iltaisin. ;) Mut pian mun laivalta roudaama punaviini-tonkka on tyhjä (en oo juonut sitä sentään ihan yksin!), joten taidan olla ihan ilman poppakonsteja loppukierron ajan. Toivotaan silti että näistä ""tehokeinoista"" on jotain hyötyä!!

Uusi päivä uudet kujeet ;0)

Hieman pahaolo vaivaa, mutta se nyt voi johtua ihan mistä vaan.
Yritän olla kehittämättä itselleni vaivoja, sillä petyin viimeksi niin kovin kun täti tuli.

Miten ihmeessä te saatte tuon lämmön mitattua, monasti sanotaan että suusta pitäisi ottaa, mutta mä en saa järkeviä lukuja sinne millään........

Muuten on ollut rauhallista, eilen huhkin salilla hikipäässä olo oli aika vetelä tunnin jalkatreenin jälkeen.

Tsemppiä kaikille ja kärsivällisyyttä !

-Aino

Tuun tsemppaamaan teitä, koska täällä näkyy olevan samoja tyyppejä, jotka oli viikon 5 jännääjissä! Itse silloin plussasin ja kaikki vielä ok! Hirmuisesti plussia kaikille, jännään kanssanne!

Voi Orvokki kovasti onnea plussasta, ja kiitoksia tsempistä.

Vielä vähintään viikko ennekuin edes kannattaa testata....... voi kun tulisi plussa, elämälle tulisi uusi tarkoitus, ei niin että nyt olisi jotain vikaa mutta alkaa masentaa tämä ainainen yrittäminen, tosin nyt vasta 2 yrityskierto edellisen yrittämiskierroksen jälkeen, oltiin yli puolivuotta yrittämättä tässä välissä kun tuli kaikkia muita suunnitelmia.

Niin kovasti toivoisin pientä haisulipakettia itselle.

Saan lauantaina hoitooni pikkusiskoni pienen vauvvelin yhdeksi päiväksi, kiva kun saa hoivata ja halia pientä suloista viatonta ihmisenalkua....*odottaa kovasti*

Oireiden kuulostelu on kyllä kanssa ihan perseestä. Toisaalta ei haluais valmistaa itseensä isoon pettymykseen mutta toisaalta taas toivoo, että jos oliskin raskaana niin olis tiennyt ja tuntenut sen mahdollisimman aikaisesta vaiheesta saakka.

Itselläni on ollut huono olo kaksi päivää, jatkuva närästyksen, kuvotuksen ja turvotuksen tunne koko vatsassa. Taidan olla mitä ilmeisimmin valeraskaana. Toisaalta yhdistän oireet stressiin ja väsymykseenkin. Olisi mukavaa pitää talvilomaa töistä mutta se ei valitettavasti ole mahdollista. Eilen olin ihan poikki töistä päästyäni. Nukuin puoli tuntia sohvalla alkuillasta ja juutuin siihen sohvaan myös loppuillaksi mennäkseni sänkyyn klo 22.

Aamulämmöistä: Tiedän, että lämpö tulisi mitata suusta mutta en ole jaksanut ryhtyä siihen. Mulla soi herätyskello arjet ja pyhät samaan aikaan jolloin laitan elektronisen parin minuutin mittarin kainalooni ja herätyskellon torkkukytkimen päälle. Useimmiten nukahdan uudelleen ja lämpö on mittautunut ennen varsinaista heräämistä. Tää on varmasti tosi kehno mittausmetodi mutta olen niin hyväuninen, etten varmasti pysyisi aamulla sängyssä hereillä tarvittavaa aikaa.

Plussasäteitä kaikille+++++++++++++++++++++++++

moi!
Huonolta näyttää taas kerran. On sellaiset tuntemukset, että täti tulee muutaman päivän päästä, en taida päästäkään kanssanne jännäämään viikolle 10 vaikka onhan toivoa vielä vähän...

Älähän Tuuli lannistu, ei ennen tätiä. Ja meidän viikkoonhan on vielä aikaa (ikuisuus!). Tuolla odottajien puolella moni kuvailee oireilleensa ihan pms-tyyliin ennen plussaa. Jäitä hattuun ja pitkää pinnaa kaikille!

Päätin tulla nostelemaan meidän ketjua ennen töihin menoa, ettei ihan toiselle sivulle tiputa...

Täällä menossa siis 26/30-34, ja epäilen että tämä kierto tulee olemaan lähempänä tuota 34:ää kuin 30:ntä, eli vielä saan tovin aikaa jännitellä. Vaikeinta on kun oon viettänyt muutaman vapaapäivän, niin mielikuvius(oireet) alkaa laukkaamaan ja muutenkin perhoset lepattelemaan vatsassa. Ei millään malttais odottaa tämän kierron lopputulosta, vaikka alkukierrosta olin tosi pessimistinen raskautumisen suhteen. Vieläkään ei lämpökäyrä näytä lupaavalta, mut en jaksa välittää siitä. Tällä hetkellä yritän keskittyä olemaan miettimättä/stressaamatta liikaa asioista, niin vois ne menkatkin tulla ajoissa. Helpommin sanottu kuin tehty, vai mitä?

aino76: Tuolla fertilityfiriend.comissa ainakin suositellaan mittaamaan se aamulämpö emättimestä, ja sillä oon itse ainakin onnistunut saamaan aika tarkkoja lukuja. Ei niinkään kivaa, mut ainakin luotettavampaa kuin suusta tai kainalosta mittaaminen. :)

Enää muutama päivä meidän viikon alkuun!!! Plussia kaikille++++++++++++++++

Tänään havaittavissa menkkamaisia kipuja vaikka menossa kp 17.

Juu tiedetään kehittelen näitä kipuja itsekseni, mutta eihän sitä mitään tälle vilkkaalle mielikuvitukselle voi.
Vähän sellaista vellovaa oloakin havaittavissa, mutta sitä oli jo viimekuussa samoihin aikoihin, joten se nyt ei mitään kerro.
AAAAAAArg mä tuun hulluksi ;0)

Tänään menossa kp 22/27-30. Lämmöt edelleen vähän koholla, pikkasen yli 37...Väsyttää koko ajan ja on tukkonen olo. Saapi nähä...ekassa raskaudessa nimittäin oli juuri kyseiset oireet. Kyl sitä taas korkeelta putoo ens viikolla jos menkat tuleekin...!
Hirmusesti plussaonnea meille jännääjille!!!

Hienolta kuulostaa Heaven! Toivotaan parasta. Mulla on samoin kuin Aino76:llakin sellainen olo, että menkat alkaa just, kp 25/26-41 menossa. Huono olo on myös edelleen.

Kävinpä muuten papa-kokeessa ja voi h...vetti, että se oli kauheeta, oikeesti. Palaillessani labrasta töihin mietin vakavasti, että mahtaisiko meikäläisestä olla synnyttäjäksi ollenkaan kun pieni papn nyrhäisykin tuntuu niin kauhealta. Nytkin puistattaa inhosta kun muistelen sitä.

Minkäslaiset aatokset teillä on testaamisen suhteen? Itse olen päättänyt yrittää olla maltillinen ja odotella, että bongaamastani oviksesta kuluisi 16 vrk (pe vkolla 10), ilman menkkoja tietty, ennenkuin tartun testitikkuun. Mutta mulla kun vain on niitä testejä kotona, joten pahaa pelkään, että sorrun kuitenkin. Onko jollakulla kuumat paikat jo heti alkuviikosta???

mulla tulee oviksesta 16 päivää 8.3 eli kp24/24-?? luulenpa että testailen vasta loppuviikosta jos ei menkat sitä ennen ala.

On niin kamalan kivaa jännittää....EI TOD.......

En tiedä olenko kenties väärän viikon jännääjissä. 30kp jo menossa, eli menkat voi tulla koska tahansa, todennäköisimmin kyllä viikon 10 ma (kp35). olis tietty mukavaa kun jäisivät tulematta. :)
yritän olla ajattelematta koko asiaa ja toivomatta liikaa, etten pettyisi kovasti, jos menkat alkaa. Onneksi on nyt muutakin mietittävää...Oireita ei ole, joten ei voi edes kuvitella turhia, tai ei ainakaan pitäisi kuvitella turhia. Ilmoittelen itsestäni viimhttp://adserver.adtech.de/?adlink|555|1043779|0|82|AdId=1040300;BnId=8;itime=225170143;
click hereeistään, kun tiedän miten kävi.

Nyt on kaikki täällä niin oudosti kun olla ja voi. Eli aiemmin kertoilin, että ovis meni jokseenkin ohi ilman touhuiluja mutta nyt on kaikki ihan eri lailla kuin ennen...En kyllä siis oleta olevani raskaana mutta kerron silti...

Eilen (kp n. 21) oli touhuumisten jälkeen hieman verta muiden ""limojen"" seassa. Näin ei ole ollut koskaan ennen! Eilen illalla vihloi mahaa oikein kunnolla, kun tein äkkikäännöksiä. Tänään havahduin töissä siihen, kun oli tolkuttoman huono olo ja tuskan hiki pukkas pintaan.

Huono olo siis voi olla vaikka mahatauti (tuolla päiväkodissa kun riehuu millon mikäkin pöpö) mutta voiko tuollaiset ennenaikaiset verestävät vuodot ja mahan vihlomiset olla merkki esim. endosta??? Onko jollain tietoa?? Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään oireita eikä varsinkaan verisiä vuotoja, joten en usko tämän nyt liittyvän mihinkään sellaiseen...Lekuriin pitää kohta mennä jos nämä oudot oireilut jatkuu (aiemmin pitkällisiä ruskeita tuhrujaksoja esim)...

Kääks, mulla oli eilen tosi vahvat ovis mahanpohjakivut, siis sellaiset mitä mulla on ollut jo vuosia kierron keskipaikkeilla (ei siis tietty ihan joka kuukausi, niin kuin ei viimeisinä pari kertana, enkä kyllä tulu raskaaksikaan). MUTTA mä kun luulin että mulla ois ovis ollu jo tossa viikonloppuna, ihan vaan lämpöjen perusteella, mitkä kylläkin on laskenu sen jälkeen. Eli voi olla että jännäilen vielä viikon 11 puolella.

Ehkä ei pitäis niin tuijotella kaikkia oireita ym. Nyt loppuviikosta en enää jaksa seksiä harrastaa... ;)

Mulla siis havaittu lievää endoa kohdun takana, minkä ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. Ja mulla myös ruskeaa tuhrua aina ennen kuin menkat kunnolla alkaa, mikä siis ei välttämättä johdu endosta. Ikinä ei ole kyllä yhdynnän jälkeen tullu verta.

Kolmas yrityskierto siis menossa. Ja jänskättää, kun en tavallaan ihan terveen papereissa kulje, mitä noihin rankkoihin menkkoihin tulee.

Minä täällä taas heti aamusta!
kp 27/30-34 ja jännitys sen kuin tiivistyy. Oireita löytyis varmaan vaikka millä mitalla, mut viime kierron pettymyksen takia lupasin itselleni olla tutkailematta niitä sen enempää. Joku kyseli koska kukakin aikoo testailla? Jos tarvetta edes tulee, ajattelin itse jättää ihan tonne viikon 10 lopulle, ehkäpä sunnuntaihin (kp 37) koska silloin voitais yhdessä miehen kanssa jännittää, kun tulee viikonloppureissultansa takaisin kotiin. Mut saa nähdä, saatan ottaa varaslähdön jos hermo ei kestä... Aikaisintaan silti pe 10.3.

Eipä mulla muuta tällä kertaa... Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

enää viikko jäljellä sitten pääsis testaamaan, jos ei punainen paholainen yllätä.

nokka vuotaa, paleletaa lämmöt 37, joten taitaa iskeä flunssa.

Toivottavasti tärppäis, meijän suku on jotenkin outo, meitä on 3 likkaa keskimmäisellä on jo kaksi lasta nuorimmainen yrittänyt jo 8 kk ja minä keväästä 05 tosin pidin puolivuotta taukoa ja nyt yrityskierto 2 menossa.

Toivotaan että me kaikki lisäännyttäis jossain vaiheessa !

Monillahan onkin varsin lupaavia oireita. Varsinkin noi lämpöjen kohoamiset lienee vahvoja viitteitä asian mahdolliseen onnistumiseen. Itse olenkin aika pessimistisellä tuulella kun omat lämmöt senkun laskee, tänäkin aamuna 35,3. Huono-olotuntemuksetkin on loppuneet ja täytyypä todeta, että olen kokolailla ""oireeton"" lukuunottamatta tietenkin hermojaraastavaa piinailua ja oman olon tunnustelua. Pidän peukkuja (bd) kaikille viikon 10 jännäilijöille, joita käsittääkseni ovat:

Nelly
aino76
Kerttu
Jasmiina
nala
Kk
Mimmu
Iina
Heaven
tuuli

Tervetuloa mukaan myös uudet jännäilijät ja viikolta 9 venyvät (kyllä, seuraan sydän kurkussa ysiläistenkin kuulumisia).

Minä olen kolmatta viikkoa sairaslomalla, keuhkoputkentulehdus. Lekuri ei antanut ottaa keuhkoista röntgenkuvia koska raskaus on mahdollinen. Nyt sitten odotellaan ensi viikon loppupuolta ja katsotaan miten käy. Olen yrittänyt olla ajattelematta oireita, kun kaikki voi johtua tästä sairaudesta. :(

Yhteistyössä