Viikoksi lapsi hoitoon kokopäiväksi.Mitä maksaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Täti Tomera
  • Ensimmäinen viesti
Täti Tomera
Kyse on serkun lapsesta. Joka tulisi minulle hoitoon viikoksi. Lapsen äiti käski miettiä maksuasiaa. Vaikka työkseni hoidan lapsia ja laskutan kuukausihintoja on viikon laskun miettiminen jotenkin nyt niin vaikeaa :\| vaikka vosin hyvin jakaa (670? joka siis kk maksu) 4:llä, mutta enhän maksa veroja tuosta viikon hoidosta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:34 Täti Tomera kirjoitti:
Kyse on serkun lapsesta. Joka tulisi minulle hoitoon viikoksi. Lapsen äiti käski miettiä maksuasiaa. Vaikka työkseni hoidan lapsia ja laskutan kuukausihintoja on viikon laskun miettiminen jotenkin nyt niin vaikeaa :\| vaikka vosin hyvin jakaa (670? joka siis kk maksu) 4:llä, mutta enhän maksa veroja tuosta viikon hoidosta...
No miten olis se suhteutettuna verojen yms poistoon? Eli joku 20-25e/pv?

Täti Tomera
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:38 Helmi-Kana kirjoitti:
\
No miten olis se suhteutettuna verojen yms poistoon? Eli joku 20-25e/pv?
juu vois harkita :)

Täti Tomera
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:41 mimmali kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:38 Täti Tomera kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:37 auts kirjoitti:
ota sit seki huomiooon että on sun serkun lapsi
Sanokaa onko 100? kohtuullinen vai liikä vähän.Ongelma se tämäkin :x
Ai se perhe on sun tuttu..
Pyydä 120? :D
Serkun ihana 1 vuotias :heart:

Täti Tomera
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:49 jepulis kirjoitti:
en pyytäis kai mitään serkun ihanasta 1-v lapsesta kunhan tuo omat vaipat ;)
Niin mä serkulle sanoin kun eilen kysy hoitoasiaa, mutta haluaa ehdotomasti maksaa kuulema kohtuuden..jätti sitten MUN mietittäväks sen kohtuuden :/ En tykkää tälläsesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:51 Täti Tomera kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:49 jepulis kirjoitti:
en pyytäis kai mitään serkun ihanasta 1-v lapsesta kunhan tuo omat vaipat ;)
Niin mä serkulle sanoin kun eilen kysy hoitoasiaa, mutta haluaa ehdotomasti maksaa kuulema kohtuuden..jätti sitten MUN mietittäväks sen kohtuuden / En tykkää tälläsesta.
Jos on 5pv hoidossa niin tutulta en 50? enempää kehtais pyytää. Eihän päiväkodissakaan päivä maksa kun sen 10? vanhemmille. Tuo summa varmasti kattaa ruokakulutkin. Vastasuudessa voit sit ite pyytää palvelusta kohtuuhintaan kun et törkeitä hintoja rupee pyytään.

\
Siis että otat omien hoitolapsien lisäksi yhden "ylimääräisen" lapsen viikoksi hoitoon? Jokatapauksessa ylimääräinen työ on ylimääräistä, joten kyllä siitä hieman enemmän pitää vanhempien maksaa kuin mitä normaali viikkotaksa on, ainakin minusta.

mamaria
mulla hoisi miehen sisko muutaman kk meidän esikkoa kun oli 10kk. kk-palkaksi sovitiin kodinhoitotuen kokoinen maksu. eli tulisko siitä joku 70-80e/vk.

minä olin siis opiskeleva yh silloin. ei voinu mahottomia maksaa. mieti sinäkin ap mihin serkullas on varaa. kai sitä nyt sukulaisten lapsia halvemmalla hoidetaan, sisaruksien ilmaiseksi. näin meillä. :whistle: <br><br>

Mun mielestä jos se on sun tuttu kuka sun pienokaista hoitaa nii ei siitä paljoo tarvii maksaa.Jos se on työssäkäyvä/perheellinen ni ei kai se edes kehtaa mitään pyytää.En mä ainakaan kehtais.Mä en oo maksanu tutuille,paitsi jos köyhä opiskelija nii sit vois maksaa parikymppii.Satanen on ihan liikaa. :hug:

mä sain 2 muksun hoitamisesat viikossa..hmm oisko ollu 150e.
sis. ruuan ,vaipat.siis kaiken!

eipä tuosta voittoa jäänyt päin vastoin ,kun laskettiin ,mutta saipa ainakin omat muksut seuraa ja äiti harmaita hiuksia! :D

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
mä sain 2 muksun hoitamisesat viikossa..hmm oisko ollu 150e.
sis. ruuan ,vaipat.siis kaiken!

eipä tuosta voittoa jäänyt päin vastoin ,kun laskettiin ,mutta saipa ainakin omat muksut seuraa ja äiti harmaita hiuksia! :D
aika paljon kuitenkin!
käyttikö kummatkin vaippoja?
minkä ikäisiä?
olitko tyytyväinen summaan?
me otetaan kuukauden päästä kaksi lasta hoitoon kahdeksi viikoksi, 2 ja 4vuotiaat.
mitä pitää ottaa huomioon?
mikä olisi sopiva määrä pyytää päivässä?
meillä on kuitenkin omiakin lapsia kolme.
mutta jo yli 3vuotiaita kaikki.

Vaikka olis kuinka tuttu, niin viikko on pitkä aika. Mun mielestä todellakin kehtaa hinnan ilmoittaa, kun täällä jotkut sanoivat että hoidat ilmaiseksi.. En osaa muuten tätä nyt ajatella, en tiedä mikä elämäntilanne sulla muuten (olisitko jokatapauksessa kotona vai hoidatko kesälomallas...) Se 80 euroa on mun mielestä hyvä kompromissi. Vaatteet, vaipat tuovat itte. Ruoan laitat sinä:)

Yhteistyössä