Itse annan vanhimmalle 5,5-vuotiaalle euron viikossa. Tämä tuli ihan siitä, että itse pyysi, ja sovittiin, että auttaa tiskikoneen täyttämisessä, niin saa lauantaisin viikkorahansa.
Ja kyllä tyttö on hyvin auttanut, itse muistaa melkein aina itse koota lautasia pöydästä, ja jos unohtaa, ja muistutan, niin ei muuta kuin toteaa, että ai niin, unohdin, ja hoitaa hommansa.
Tällä hetkellä säästää Barbie-leluun, missä oli muistaakseni koira ja jotain... Lupasin, että kun puolet rahasta on koossa, itse maksan loput (hinta siis 30 euroa) Ihan 15 viikkoa lapsen ei tarvitse konetta täyttää, kun saa silloin tällöin euron tai kaks mummoltansa tai isältänsä kolikkoja lompakojen pohjalta.
Itse ajattelen, että tuo opettaa tavoitteelliseen säästämiseen, ja eipä juuri ole enää kaupassa kinuttu leluja, kun tyttö tietää, että hän saa itse rahaa, jota voi säästää ostamista varten. Eli minulle tilanne rahallisesti ihan sama, kun jos en antaisi viikkorahaa, koska tällä hetkellä ei ylimääräisiä sitten tytölle ostella samoin kuin ennen viikkorahakäytäntöä.