Viikko pitäs selvitä, 18e rahaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

möö

Vieras
Eli kertokaapa hyvät ihmiset, millä tavoin mä voisin edes PYRKIÄ elämään tolla sen viikon, tai vähemmän mutta mahdollisimman pitkään kuitenkin? Ei varmaan oo mitenkään mahollista, maitooki kun pitää ostaa kun tuo kersa vetää sitä ku sieni! :D Hän kuitenkin syö samaa ruokaa mitä minäkin.

Kyl mä varmaan jostain saisin lainattuakin vähän, mutta koittaisin kuitenkin näin aluksi selvitä ilman. Jossain vaiheessa on kuitenkin lainattava, koska asumistuki tulee takautuvasti eli joudun maksamaan vuokranikin nyt osissa sen vuoksi, että KELA on käsitellyt hakemustani jo ainakin kolme päivää eivätkä osaa yhtään arvioida koska tekevät päätöksen. Käytännössä siis kaikki rahat mitä tulevat tässä muutaman viikon sisällä, menee vuokraan. :)

Lidlistä haet maitoa. Tee suuri kattilallinen hernekeittoa, siitä syötte 3 päivää, sitten toinen kattilallinen perunakeittoa, sillä menee toiset 3 päivää, sitten makaronilaatikkoa, jolla pärjäätte. Kaikki saat tuolla 18 eurolla.

• Tykkää
Reactions: pupeltaja
[QUOTE="lll";24316681]Lidlistä haet maitoa. Tee suuri kattilallinen hernekeittoa, siitä syötte 3 päivää, sitten toinen kattilallinen perunakeittoa, sillä menee toiset 3 päivää, sitten makaronilaatikkoa, jolla pärjäätte. Kaikki saat tuolla 18 eurolla.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. Lidl onkin kohtuu lähellä, sieltä kannattaa varmaan ostaa muukin kuin maito. :)

Lidlistä saa mm. lihapullia 89 senttiä paketti,ranskalaisia iso pussi,hintaa en muista mutta halpaa.Makaronia,perunoita,tomaattia,kurkkua,kalapuikkoja.Maito pois ja tilalle vettä tai mehua.
Hyvin pärjäät viikon kun on pakko.

hernekeitto itse tehtynä on halpaa, sitä voi syödä vaika kahtena päivänä peräkkäin. Pussi herneitä maksaa alle euron, sekana jauhelihaa tai sit voi tehdä lihattoman hernekeiton. pannariinkin tai lettuihin on varaa, ne voi tehdä veteen.
Keitot on halpoja ja kaikki pastaruoat.
mustikkametsään hakemaan mustikaa ja niistä kisseliätai piirakkaa. kaurapuuroa tai neljänviljan puuroa aamu/iltapalalla.
sämpylät pystyy leipomaa itte, eikä tartte kuin jauhoja, hiivaa ja vettä , suolaa ja haluteaan sokeria sekaan.

Mä luultavasti tekisin jauhelihakeiton, jatkasin sitten tomaattimurskalla ja spagetilla kunhan loppua kohti alkas menemään. Siinä ainakin 3-4pv ruoka. iso kattilallinen riisipuuroa kans. njam.

Heh, tuttua settiä opiskelijaperheelle. Kannattaa tehdä jotain halpaa ruokaa iso satsi, ja leipoa vaikka sämpylöitä lisäksi. Ja mukulat eivät kuole vitamiinienpuutteeseen, vaikka söisivät ihan vaikka riisipuuroa iltaruoaksi. Litran jukurttipöniköitä pari jääkaappiin välipalaksi. Ja jos haluaa jotain herkkua, niin lettuainekset eivät paljoa kustanna. Se on ihme juttu että ruokaan saa uppoamaan vaikka 200 euroa viikossa, ja toisaalta taas 20 euroa riittää koko viikoksi kun on oikein tarkkana...

hernekeitto itse tehtynä on halpaa, sitä voi syödä vaika kahtena päivänä peräkkäin. Pussi herneitä maksaa alle euron, sekana jauhelihaa tai sit voi tehdä lihattoman hernekeiton. pannariinkin tai lettuihin on varaa, ne voi tehdä veteen.
Keitot on halpoja ja kaikki pastaruoat.
mustikkametsään hakemaan mustikaa ja niistä kisseliätai piirakkaa. kaurapuuroa tai neljänviljan puuroa aamu/iltapalalla.
sämpylät pystyy leipomaa itte, eikä tartte kuin jauhoja, hiivaa ja vettä , suolaa ja haluteaan sokeria sekaan.

Ethän sä koskaa marjasta tai tee ite kastikkeita tms..:)

Tee perunavelliä, riisipuuroa ja marjoja, kaurapuuroa, mannapuuroa / velliä.
Makaronia ja makkarakastiketta, keitettyä perunaa ja kastiketta.
Keittoja, esim. kasviskeittoa, nakki / makkarakeittoa, pinaattikeittoa.

Mä menin ja lainasin kaverilta, tosin vaan 10e. En oo ikinä tajunnutkaan tuota hintaeroo muiden kauppojen ja lidlin välillä. Mä sain 25 eurolla aivan älyttömästi ruokaa, vaippoja, maitoa, juureksia, perunoita, makaronia, lisää jauhoja, jauhelihaa, nakkeja, makkaraa leivän päälle.. En nyt muista kaikkee mutta tuo kertoo kai aika paljon. Noihin samoihin ruokiin olis mennyt todella paljon enemmän jos olisin käynyt tuossa lähikaupassa.