Viikko lemmenlomalla miehen kans kaksin, lapset 1,5v. Ja 3 v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neiti"

Vieras
Lähtisittekö viikoksi etelään miehenne kanssa, jos saisitte kaksi lastanne tuttuun hoitoon mummolaan (näemme lähes päivittäin). Lapset 1,5v. ja 3 v.

Lähes kaikki tuttavapiirissä ovat olleet lomilla kaksin miehen kanssa tai 1-2 viikon tyttöjen reissuilla lasten ollessa pieniä. Myös kaikenmaailman perheblogeissa se tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Kasvaako mun lapset nyt jotenkin pumpulissa, kun en halua heitä jättää viikoksi hoitoon? Tai oonko jotenkin läheisriippuvainen/kontrollifriikki? Mummokin ihmettelee, kun ei haluta lähteä, vaikka tilaisuus olisi...

Tekis munkin mieli usein arvostella, mutta olen nielenyt sanani. Ja nyt itse saan ihmettelyä...

En koko viikoksi. Pidennetty viikonloppu voisi olla sopiva "lemmenloma" tuossa vaiheessa.

Itse olen nyt miettimässä, josko lähtisin viikoksi "tyttöjen reissulle", mutta lapsi onkin jo 4,5-vuotias ja olisi isänsä kanssa tuon ajan. En ole koskaan ollut ja toinen lapsi on harkinnassa, eli jos en nyt lähde niin uutta tilaisuutta ei välttämättä tule vuosiin.

Esikoinen oli itse eka kerran neljän yön reissussa mummun ja papan kans ollessa 5vuotias. Eka kerran me vanhemmat oltiin viikon ulkomaanmatkalla ilman lapsia vuonna 2012 lasten ollessa 9v. ja 7v.

Mä oon ite jättänyt ton ikäiset viikonlopuksi mummolle hoitoon, kun mies vei yllätysmatkalle. Ja mulla oli kauhee olo, kun se kaksi yötä tuntui liian pitkältä ajalta. Lapsilla toki oli hauskaa, ja mulla myös, mut mä ikävöin liikaa. Eli itse en jättäisi.
Toki muut voi jättää jos siltä tuntuu. . Eiköhän tuon ikäiset sen viikon pärjäisi tutulla hoitajalla. Tai riippuu varmaan lapsestakin?

Parisuhdetta on tärkeää hoitaa, se kun usein jää vähälle huomiolle pikkulapsiarjessa, vaikka tuntuukin siltä, että ne lapset menevät kaiken edelle (ja menevätkin toki)
Pienten lasten vanhemmat harvoin saavat kunnolla sitä parisuhdeaikaa, varsinkin jos ei tukiverkkoa ole... Joten sinuna ehdottomasti käyttäisin mahdollisuuden! Lapset eivät siitä traumatisoidu, varsinkin kun oma mummo on hoitamassa.

1 v ikäinen oli 3 päivää kun tehtiin reissu miehen kanssa. Ja hienosti meni, mut viikko olisi kyllä vähän liian pitkä aika.. ehkä sitten kun on yli 2 v voisin harkita :)

En pystyisi lähteä kokonaiseksi viikoksi. Aihe ajankohtainen, mietitään juuri mentäiskö reissuun 2 yöksi...lapset 1 ja 3 v. Hoitopaikka olisi mummola, jossa käydään päivittäin eli tuttu paikka lapsille ja esikoinen ollutkin siellä yötä pari kertaa (mutta ei kahta peräkkäistä), silti mietityttää..

En lähtisi. 2,5v ja 4v voisin jättää viikonlopuksi tai pidennetyksi viikonlopuksi mummolaan. Ennemmin isovanhemmat mukaan reissuun ja iltaisin hotellille lapsenvahdiksi niin että itse pääsee ravintolaan ja rantakävelyille.

Noh, en ole kokenut että meidän tarvitsisi lähteä niin pitkälle reissulle nyt kun lapset ovat pieniä. Ei lähdetty edes häämatkalle, vain yksi yö oltiin pois. On kyllä mietitty pidennettyä viikonloppua. Yhden yön reissuja on tehty useampia, ei sitä parisuhdetta ole pakko hoitaa viikon reissulla.

Mun lähipiirissä monet on tehneet juuri pidennettyä viikonloppureissuja, harva viikon reissuja. NOh, meillä ei muutenkaan ole varaa kuin yhteen viikon reissuun etelään vuodessa ja haluan tarjota sen kokemuksen lapsille myös joten ne on ollu aina mukana. Lapset nyt 4v, 2v ja vauva.

Tietysti menette ja nautitte :) lapset turvallisessa hoidossa, isovanhemmat saavat olla l.lasten kanssa ja te saatte viettää kivan aikuisten loman eikä siinä ole mitään pahaa. Täällä vaan pyörii eniten noita tyyppejä joille elämä on koti ja lapset ;)

Minun mielipide; ennemmin vanhemmat sen viikon poissa ja palaavat hyväntuulisina tuliaisten kera, kuin että vanhemmat riitelevät ja eroavat muutaman vuoden päästä kasvettua erilleen. Monet ovat eronneet sen takia että eivät ole saaneet oltua kahdestaan vuosikausiin. Ei ne lapset pienestä mene rikki, nykyään suojellaan lapsia hysteerisesti! Mummoni oli sotalapsena Ruotsissa, ja hän jaksaa puhua edelleen niistä mukavista lapsuusvuosista siellä toisessa perheessä.

No en helvetissä. 1,5 v on aivan liian pieni moiseen eroon, 3 v ehkä nippanappa pärjäisi mutta ei mielellään. Vaikka on meilläkin tutut mummut.

Parisuhdetta voi hoitaa muutenkin kuin viikon kestävillä lemmenlomilla. Menkää leffaan, syömään, laivalle, kylpylään tms. Yövytte kaksin yön tai kaksi. Se on minusta sopiva erossaoloaika noin pienille. Toki jos jonkun parisuhde nyt sitten on kaatumassa ilman sitä viikon irtiottoa, ehkä se sitten on pakollista..... en tiedä, ei ole meillä moisia ongelmia.

Omasta pojastani oon ollut erossa max. kolme yötä. Hän on 3-vuotias. Se on meille ihan riittävä aika. :)

Tosin kesällä on mahdollista, että poika lähtisi max. viikoksi reissuun ja uskallan kyllä päästää. Ikää kesällä 4v. :)

Pieniähän nuo teiän lapset on, mutta jos teille joku upee ainutkertainen mahdollisuus on lähtee niin kyllä lähtisin. :) Jos sit taas kyse on jostain, et kavereiden kaa viikoks dokaa niin tuskin lähtisin.

Mä olisin voinut jättää mummulaan kyllä, koska ovat noin läheisiä. Mä olen itse hoitanut aikoinaan siskon 1.5v lasta viikon, eikä ollu kyllä ongelmia. Nyt lapsi on 10v.ja normaaliksi reippaaksi on kasvanut vaikka tuon viikon erossa olikin läheisen ihmisen hoidossa. Mutta jos tuntuu, että wt pysty jättämään, sekin on ok. Voittehan te tehdä pienemmän reissun? Parisuhdettakin on oikeasti tärkeää hoitaa ja jos on läheisiä hoitajia, kannattaa hyödyntää... Mä olin itse reissussa viikon kun nuorin oli vuoden. Olivat isänsä kanssa. Sillä reissulla tajusin, että lapset pärjäävät ilman minuakin hetken. Mulla oli silloin uupumusta, joten sen vuoksi Se piti tehdä.

En lähtisi. Jos nyt tulenpalava halu tai tarve olisi ja mummo käytännössä puoliksi asuisi meillä (eli olisi oikeasti lapsille läheinen aikuinen), niin voisin harkita, mut kun ei ole eikä asu niin ihan kumma ajatuskin.

Yhteistyössä