Viikko 43 plussaajat

Rouva Pikkumyy: Mulle ei hormonaalinen ehkäisy ole koskaan oikein sopinut (tosin ajoi asiansa hyvin, kun olin niin kiukkuinen ettei kukaan mun kanssa mitään seksiä halunnut :kieh: ), joten hiukan vaihtelevasti on käytetty eri ei-hormonaalisia keinoja. Raskautuminen kun ei olisi mikään kamala paniikki ollut aiemminkaan ja kierto on niin tasainen niin olen melko rauhallisin mielin esim. varmoihin päiviin luottanut.

Annemaarit: Tervetuloa joukkoon. Sä voit sitten testailla isomman porukan mukana, paitsi jos (ja toivottavasti) oikein hyvin käy ja plussaudut jo "meidän" vkolla :)

Kuinkas pian (oletetun tai testatun) ovulaation jälkeen alatte muuten seurailla mahdollisia oireita? Mulla voisi kai alkaa ainakin raskausoireketjun perusteella jo jotain olla, mutta toisaalta kun mielikuvitus tekee helposti tepposia, niin en uskalla kauheasti kuulostella
 
Tervetuloa mukaan Annemaarit! Kiva kun joukkomme kasvaa! :heart:

Piglet: Minulla saattaa olla sama juttu kuin sinulla, lääkkeen vuoksi , mitä käytin joka pv migreenin estossa, mutta muutaman kierron menen näin ja sitten käyn clomikäynnillä gynen luona, luin, että sekin saattaa aiheuttaa keskenmenoja se PCO; meniköhän kirjaimet oikein?
Niin onko sinulla clomita apuna kierrossa? Tiedän erään tutun joka yritti vauvaa 3vuotta 3 kuukautta ja ei tärpännyt, toisesta clomikierrosta Onni suosi ja nyt onnellisesti on raskaana!! :heart:

Yaana:Minulla nuorena myös hetken olivat pillerit käytössä, mutta kiukutuksen ja mielialan vaihtelujen takia jätin nopeasti pois..tuon hormonikierukan laitatutin lääketieteellisin perustein , koska hb oli aina alle 100 ja vähän yli, vuosin kuin seula tavallisen kierukan aikana..mutta nytpä olen ajatellut, etten enää ala käyttämään ollenkaan ehkäisyä, vaan ensin elelen vauvakuumeessa, ja mitä sen jälkeen, mietin sitä sitten kun aika on! :D

Meillä siis tätä iltatähteämme odottaa molemmat yhtä innolla, josko hän vielä päättäisi tulla elämäämme sulostuttamaan :heart:

ihanat illanjatkot vaan kaikille! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Ai niin niiden oireiden kuuntelusta, juu yaana, sinulla saattaisi olla jo jotain oireita, kerro vaan niistä täällä, mukava lueskella, mitä tuntuu kenestäkin, saamme hehkuttaa, onhan tämä niin iihana asia tämä haaveilu!

Eli minulla käytössä :Greippimehu, lasillinen joka aamu(valion), bekoStron, jossa 600 mikrogrammaa, foolihappoa, joka erittäin tärkeää, jo haaveilijoille, sekä raskaana oleville, suosittelen! :heart: Sekä kylmäpuristettu vehnäalkioöljy, joka hoitaa limakalvoja, verisuonia, (on nuorekkuusvitamiini, sisältää E-vitamiinia)..Siinä minun rohtoni :heart:


 
Heippa Myy Minähän popsuttelin clomeja alkuvuodesta kesäkuulle. Ensin yx tabu pvässä, sitten kax ja lopuksi kolme eikä johtofollia tullut lainkaan. Paljon oli 10mm munasoluja. Siksi menossa tyksiin jatkoa kuuntelemaan. Luulen että joudutaan suoraan ivf:ään. Kun vaan jaksais sen pari viikkoa sinne pääsyä ootella.
 









Yaana................kp Kp 24/28-29 ja yk2,esikoinen toiveissa

Hömpykkä..........kp24/28-29..............yk3, esikoista toivotaan

Piglet.................kp:t on 20/29 .......yk11(km10/07 ) ,esikoinen toiveissa

Rva Pikkumyy.....kp 19/28-30..yk 2, km 2/08,tm8/08

Minni-07.............kp18/28.......yk3.

HaLPe................kp 16/ 25 yk 9 esikoinen

Äiti-Kengu .........kp 14/25......yk?..5.s toiveissa

Annemaarit........kp 14/24-28,..yk?

 
Sen verran ajoissa tuntus toi ovis tässä kierrossa olleen (eilen enää haamu), että menkkoja tai siis tietenkin plussaa vois odotella jo vkon 43 lopussa =)

Kyllä sitä on vauvakuumeisen mieli ihmeellinen, kun alkaa jo tässä vaiheessa kuulostella kaikenlaisia oireita :LOL: Hmm. eilisestä asti on ihmeellisesti vihlonut vasenta rintaa, eikös se ole selvä raskautumisen merkki ja tavallista enemmän yöllä huippas kun nousi vessassa käymään (huimausta on mulla ollut alkuraskaudessa... tosin vasta plussaamisen jälkeen...)
Tätäkö tää nyt on seuraavat pari viikkoa :headwall:
 
Ihanaa huomenta kaikille!


Niin siitä se jännäily alkaa annemaarit!, ihanaa se on jännäillä! :D :saint: Ja kuullostella oireita. :heart:

Minulla alkaa nuo pissalla ravaamiset vähintään 4:n tunnin välein , kun käytän noita lugeja, ja kun en osaa heti nukahtaa uudelleen , öistä tulee katkonaisia, no lomalla sen ei ole väliäkään :D

Tein testin ovulaatiotestillä vielä tänä aamuna kp 19 ajattelin, josko siinä vielä jotain näkyy oviksesta, mikä ilmaantui siihen digitaaliseen clearbluehen perjantai iltapvllä, ja tältä näytti, oliko sinulla nnemaarit suunnilleen samanmoinen? Kun en tiedä, mihin voisin verrata?


Oireitahan minulla ei oikeasti voi olla vielä, mutta kllä sitä niin mieluusti itseään kuuntelee :D kuullostelee siis. :heart:

kertokaahan kuulumisianne ja oireitanne.. :saint:

Minä lähden pyörällä tuonne vähän pidemmälle kenkäostoksille..joten olen vähän myöhemmin taas paikalla, eilen sain muuten kudotuksi mieheni lapaset :heart: sitä ennen kudoin itselle ihanat sormikkaat ja sitä ennen miehelle sormikkaat, en ole koskaan eläissäni kutonut sormikkaita, mutta nytpä ossaan nekin tehdä, paljon olen vauvan vaatteita kutonut, sellaisia pieniä, no 1 takki on kesken, huppua vailla. :saint: meillä siis kaapillinen vauvan vaatteita(uusia)joita ehdimme ostaa kun olin raskaana talvella ja meni kesken rv13 :ashamed: , mutta elämä jatkuu, ja kaipa se Onni meillekkin suodaan vielä, näin uskon! :D :saint: :heart:

Mukavaa aamua kaikille!

Rva pikkumyy :heart: :wave:

 
Hö, kirjoitin äsken pitkältikin ja sitten menin käymään edellisellä sivulla ja kuinkas kävikään... Noo, kirjoittelen uusiksi, blondi mikä blondi.

Vaikka olen vielä aika tuore näissä vauvantekohommissa, niin huomasin jo viime kierrosta, kuinka tarkkaan sitä tosiaan alkaa kehoaan kuunnella. Nyt olen yrittänyt vähän jarrutella itseäni, etten mielikuvituksen avulla saa jo ihan varmoja raskausoireita aikaan. Nyt olen huomannut hienoista mahan nippailua ja eilen juili jo ihan kovasti - tosin illalla se paljastui ilmavaivoiksi :LOL: :ashamed: . Eilen kipeytyi rinnat hiukan sivuilta ja tänään ne on selvästi kipeämmät, mikä tosin sopii useimpiin normikiertoihinkin. Ja vessassa olen nyt muutamana yönä käynyt pari kertaa yössä, kun normaalisti ravaan siellä vain kerran. Eli ehkä on ehkä ei, kuulostellaan lisää.

Rouva pikkumyy: Löytyyköhän jostain netistä kivoja vauvanvaateneulontaohjeita? Kovasti neulotuttais ja vauvanvaatteiden tekohan olisi nopeampaa kuin isojen ihmisten..

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
 
Pikkumyy mulla oli eilen kyllä selkeesti vahvempi viiva kuin tuo sinun, mutta edellisen päivän tosi vahvaan viivaan verrattuna näytti kovin hailakalta... Varmaan jatkan kans vielä loppuviikon tota tikuttelua, kun tää mulle niin uus juttu ja haluan nähdä miten se haalenee vai tuleeko jotain ihme uusia vahvenemisia (viime kierrossa vähän ihmeellisiä viivoja).

Mitä noi luget on? Mä olen noista clomeista ja lugeista ihan pihalla. Onnekseni varmaan :whistle:
 
Mää voisin kans hypätä kyytiin jännittämään. Mukava lukea toisten oireita ja keksiä itellekin niitä siinä samalla ;) Tosin nyt ei kyllä tunnu just yhtään miltään. Elikkä mulle vois laittaa:

Hömpykkä..............kp24/28-29..............yk3, esikoista toivotaan
 
Päivää naiset!

mul on ollu vähän erilainen ovis tässä kierrossa: ke pupuiltiin ja to mies lähti reissuun..toivoin, et ovis ois ollu pe, et simpat ois jaksanu siihe asti..to alko kosteet kelit ja pe nivustykytykset ja himotus, la samat, mut vieläkin voimakkaampana ja su, kun mies tuli kotiin oli tosi kiukasta ja nivusta nippaili ja hyökkäsin miehen kimppuun, ku oisin ollu vuoden selibaatissa :LOL: ma kuivaa ja halutonta...KYSYNKIN, nyt arvon naiset onko mahdollista, et noin selvät ovis oireet voi kestää noin monta päivää ja, et sunnuntain simpat ois viel kerenny hedelmöittää??
 
Heissan a tervetuloa mukaan kaikki uudet ja jokaiselle PlussaOnnea! :heart:

Annemaarit: Kiva jos testailet niin näkee mihin kääntyy, loppukierrossahan ovulaatiotesti näyttää joskus myös raskauden, kuten minulla teki talvella :saint:
Annemaarit: Niin minulla tuo Lugesteron vaan varmuuden vuoksi auttamassa mahdollista kiinnittymistä, jos hedelmöitys tapahtuu siis se On keltarauhashormonia, tuo lugesteron ja sitten taas clomit auttavat munasolua/munasoluja kehittymään paremmin ja en tiedä irtoavatko ne silloin myös paremmin? En ole koskaan niitä käyttänyt, mutta tarpeen vaatiessa olen siihenkin valmis. :heart:

HaLPeNiin ovis voi olla juuri tuollainen, ensin paljonkin kaikkia nippailuja ja vasta siinä lopussa se varsinainen ovis, eli sinulla se on hyvin saattanut olla sunnuntaina! :heart:
Oviksen tarkka tietäminen on niin vaikeaa, että ainoastaan puuhastelusta on hyötyä, saattaa onni suoda sen plussan kenelle vaan. :heart:

Hömpykkä: Nyt vaan oireita kehiin ; :D :heart:

Yaana: laitan sinulle niitä ohjeita, hetken päästä tänne :D Minullakin kun pyöräilin tuntui vasemmalla puolen munasarjoissa ilkeää kipua jonkun aikaa, sitten meni kuitenkin ohise. :saint:

bad virgin : Kiva, kun pidät peukkuja!! Paljon Onnea alkaneeseen raskauteesi, näin kuvan ultrastasi, niin suloinen pieni siellä oli! :heart: Vakoilin siis kesävauvaodottajia*hymy* :heart:

Söin pizzaa tullessani ja muuten vapaa ajan kengät löysin myös :saint: :heart:
Kävin samalla matkalla äitini haudalla, siistiä oli kaikki siellä. :heart:

Ihanaa päivän jatkoa kaikille!

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Yaanalle: tässä ainakin joitain ohjeita :heart:
http://www.novita.fi/cms.php?cms_cid=80588&page=1&nimi=&lanka=&lehti=&ryhma1=Vauvat&ryhma2=&ryhma3=&b1_search=%3CIMG+title%3DHae+src%3D%22%2Fpublic%2Ftemplate%2Fbuttons%2Fbtn_hae.gif%22+border%3D0%3E&b1_reset=%3CIMG+title%3DTyhjenn%E4+src%3D%22%2Fpublic%2Ftemplate%2Fbuttons%2Fbtn_tyhjenna.gif%22+border%3D0%3E

http://foorumi.ihanitse.com/viewtopic.php?t=5325

http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/asusteita_vaatteita/vauva/vauvantossut.htm

http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/vapaaaika/harrastukset/neuleohjeet/fi_FI/neuleohjeet/

http://www.katajala.net/marjut/neuleet/hyotya/vauvan_sydanneule.shtml

http://www.saunalahti.fi/meriam1/ohjeet/vauvan_asu.html

http://www.pirkka.fi/vapaaaika/neuleohjeet/lasten_ja_vauvojen?nid=2773

Tässä linkki kaikkeen kivaan;=) :heart:
http://www.vauvakuume.com/Vauvalinkit/body_vauvalinkit.html

http://plaza.fi/ellit/kasityot/neuleohjeet/lapset/vauvan-harmaa-neulesetti

nyt ruuan laittoon! :wave: :p

Myöhemmin muista aiheista;=))
 
http://www.tkukoulu.fi/~oilaiho/tossut.html

Pitää lisätä tuo malli, mikä oli minulta kadoksissa, ihanat tuli, kun tein valkoisena, nyt tilauksessa samanlaiset valkoisena;=)

Mitäs teille kuuluu, huhuu?? Vai jäittekö tutustumaan linkkeihin;=)



Rva Pikkumyy :heart: :wave:


tässä linkki moneen mukavaan;=)
http://www.kotimami.vuodatus.net/


 
Rouva Pikkumyy: Sulla on ollut toiminnantäyteinen päivä. Mä jäin kyllä jumiin linkkeihin, kiitos näistä! Ihania ohjeita, noista tossuista voisi aloitella.

Hömpykkä: Aika samoissa tosiaan mennään. Milloin meinasit testailla? Mä varmaan sorrun testailemaan jo maanantaina, jos vielä aihetta on.

HaLPe: Mulla oli melko lailla samanlainen tilanne. Pe muutama vko sitten arvelin jo oviksen tulleen, kun alavatsaa juili sen verran kovaa, mutta su tuli vielä selkeää ovislimaa ja su-ma olisi ollut ainakin kalenterin mukaan (jos nyt kroppa sen mukaan toimisi) sopiva aika. En kuitenkaan tikuttele ovista, joten varma en voi oikeasta päivästä olla.
 
Kiitos RvaPikkumyy vastauksesta!:)
Yaana mul oli viimekierrossa oviksen kans sillee, et ku luulin sen jo olleen, ni gyne ultras, et se on vasta irtoomassa ja anto Pregnyliä..eli se taitaa tulla aina vähän myöhemmin, ku mä kuvittelen tai lasken..:)
 
Pikkumyy tänään näkyi sitten ovistestissä enää aavistuksen tummempi viiva kun sulla tossa kuvassa joten hiipumassa on. Toisethan kuulemma saa aina jonkinlaisen haamun testiin, katsotaan häviääkö itsellä kokonaan pois.
 
Kiitoksia vaan tervetulotoivotuksista ! Yaana : maanantaina tai viimeistään tiistaina ajattelin testata, jos siihen mennessä ei oo menkat alkanu. Ei vaan jaksais oikeen odottaa siihenkään asti, oon niin malttamaton sielu että tekis mieli kokeilla herkällä testillä jo aiemmin...yritän nyt kuitenkin malttaa mieleni. Ootteko te muut testaillu jo ennen kierron loppua vai kestääkö kantti ootella?
 
Heippa,
tänään sattui outo tapaus, olin äidin kanssa ravintolassa tilaamassa ruokaa ja ennen kuin edes sain annosta niin minuun iski aivan hirveä alavatsa kipu, joka välillä tuntui palleassa asti, pikkuhiljaa kipu siirtyi myös selän puolelle jota särki aivan mielettömästi ja alamasua nipisteli julmetusti. Sain jotenkin syötyä ja otin panadolia. Pohdin jo päivystykseen soittoa, mutta panadol alkoi hieman helpottaa. Hetken ihan alhaalla oli painon tunne. Vieläkin välillä alamasua nipistelee, tarkkailen tilannetta josko pitää kuitenkin hakeutua lääkäriin. Vessassa kävin eikä vertakaan näy ollenkaan. Joten en tajua mistä voisi olla ollut kyse?! :eek:
 
Heippa.
Piglet:toivottavasti ei ole mitään vakaavaa :hug:
HalPe:ei voinut muutakuin nauraa tuota sun tekstiäs.Toivottavasti on tärpännyt.
Hömpykkä:sunnuntaina testailen ens viikolla siis.
Mulla tuota halukkutta ilmeni ma ja ti ja kosteutta ym.eilen sit olin kuiva.Omien laskujen mukaan tänään olis,mutta.En siis tikuttele,joten varmuudella en voine sanoo.No eipä tuo mies ole pahaa tykännyt,kun sen kimpussa olen useesti :D
Mukavaa torstaita kaikille.
Tarvinnee mennä sänkyyn uudestaan,kun lapset haluavat tuoda mulle tän päivän kunniaks aamupalan sänkyyn.
 




Yaana................kp Kp 25/28-29 ja yk2,esikoinen toiveissa
Hömpykkä..........kp25/28-29..............yk3, esikoista toivotaan
Ida7..................kp 23/27-29 ja yk 2, esikoinen toiveissa
Kesäheinä07.....kp 22 / 27-29 ja yk2, toinen on toiveissa
Piglet.................kp:t on 21/29 .......yk11(km10/07 ) ,esikoinen toiveissa
Rva Pikkumyy.....kp 20/28-30..yk 2, km 2/08,tm8/08
Minni-07.............kp19/28.......yk3.
HaLPe................kp 17/ 25 yk 9 esikoinen
Äiti-Kengu .........kp 15/25......yk?..5.s toiveissa
Annemaarit........kp 15/24-28,..yk?


Yaana











Äiti-Kengu












 

Yhteistyössä