***Viikko 26***

Bee
++Sunnuntai 10.6.2007++

Bunny...................kp 8/28.....................yk12..............1.Toiveissa
caeza...................kp 9/34......................yk5................3.Toiveissa
salamander..........kp 9/28.....................yk2................2.Toiveissa
Nanna81..............kp 12/29-36...............yk7...............1.Toiveissa
Kalenteri..............kp 13/28....................yk5................2.Toiveissa
Annuli81...............kp 13/28-35..............yk3................1.Toiveissa
miikku72...............kp 13/26-30..............yk5................1.Toiveissa
Silmukka...............kp 15/29-31..............yk4.................2.Toiveissa
Minttu mamma......kp 16/30-32.............yk2.................2.Toiveissa
Pupu76.................kp 16/28-35.............yk3.................1.Toiveissa
nasu79.................kp 16/29-31...............yk5................3.Toiveissa
Äityli-84................kp 18/34...................yk10...............2.Toiveissa



 
Kiitos Annuli81, kun olet ahkeroinut listan tälle päivälle. Mä tulin nyt tänne höpöttämään näitä juttuja, kun mies varovaisesti huomautti, että olis kiva jos ei koko ajan puhuttaisi ovulaatiosta. :x No oikeassahan se on. Mulla on taas mennyt ihan överiksi. Eilen kävin hermostuksissani ostamassa apteekista Clearbluen digitaalisen ovulaatiotestin. LH piikkiä ei ollut ainakaan eilen eikä tänään. Syynä testailuun oli se, että kolme netissä olevaa ovulaatiolaskuria näytti, että todennäköisin ovulaatioaika on 12. päivä eli huomenna. No, jos olisi, niin piikki olis pitänyt nyt näkyä. Enpä tiedä sitten, sehän voi olla koska vaan. Voi p.askan p.aska! :headwall: Mä olen niin kärsimätön kun haluaisin tietää kaikki heti nyt..

Anteeksi kiukkuilu, toivottavasti mun paha tuuli ei tartu keneenkään.
 
Minttu mamma, ei se ovis välttämättä tule silloin kun laskurin mukaan pitäisi. Voi hyvinkin heittää parilla päivällä. Mulla esim. on usein tullut LH-huippu vasta kp 16.

Mulla pitäiskin LH-huipun tulla tässä ihan parin päivän sisällä. Käytän myös tuota Clearbluen digitaalista testiä. On tosin ollut niin kummallisia tuntemuksia ja oireita viime aikoina, että en tiedä mistä on kyse. Toivottavasti ei ole hormonitoiminta mennyt ihan sekaisin km:n jälkeen :eek: Toivottavasti se ovis sieltä nyt kuitenkin tulee. Mun mies suhtautuu kyllä ihan kiitettävällä innokkuudella tähän hommaan. Kun aamuisin aina testailen, niin kysyy aina unenpöpperöisenä, että mitä testi sanoi ja pitääkö herätä pupuilemaan :)
 
Nostelen vaan, kun ollaan tiputtu kakkossivulle. Pohdiskelen vaikka omaa tilannettani..

Laskennallinen ovisaika on ohitettu, mutta tälläkään kertaa ei mitään kipuja/tuntemuksia ollut. Tosin ei siitä olisi ollut mitään ilokaan, kun appivanhemmat kyläilivät viikonloppuna. Nyt täytyy vain toivoa, että varasto jaksoi uiskennella riittävän kauan..

Jostain lueskelin, että pillereiden jälkeen kierron palautuminen normaalisti voi kestää kauankin (palautui heti suht säännölliseksi) ja ovis voi jäädä kokonaan väliin, palautuen ehkä joskus (alkaa tämä tuntua todennäköiseltä). Sitten oli monta muutakin asiaa, mitkä voivat olla mahdollista; kiinnittyminen estyy liian paksun/ohuen limakalvon(?) vuoksi yms..

Jotenkin luulisin suht säännöllisen kierron ja ovulaation liittyvän toisiinsa. Mä oon asiasta kyllä ihan pihalla, joten voin taas kuvitella ihan omiani. Pillerit tuli lopetettua helmikuussa, kiertojen pituudet 28, 35, 29. Pidemmän kierron osalta syyksi veikkaan kamalaa stressiä.
Teini-iän kalentereista löysin viitteitä siitä, että ennen pillereitä kierron pituus oli ollut 27-30. Tosin yli 10 vuoden pillereiden syöminen taatusti sekoittaa elimistöä. Oli vaan kiva etsiä vanhoja kalentereita ja tutkia asiaa..

Oli mukavaa purkaa mielipahaa tänne..
Vauvahaaveet on pidetty salassa vanhemmilta/kavereilta, niin ei voi heillekään puhua asiasta. Salassa pidetään siksi, etten kaiken muun lisäksi jaksa kuukausittaista kyselyä joko tärppäsi, no mikäs vialla, kun ei tärpännyt yms.
 
Hei täältäkin!

Pupu, toivottavasti se ovis nyt sieltä kuitenkin tulee, ellei ole oireettomasti jo mennytkin. Mielipahaa kuuluukin purkaa tänne. Halausta sinne. Ei nuo kierrot mitenkään kauhean kummallisilta mielestäni vaikuta. Mulla ollut ennen lasta täysin luomukiertoja, jotka vastaavia. Vois toki ajatella, että tollaset 35 päivän kierrot ois niitä ovuloimattomia, jollaisia kai useimmilla on silloin tällöin... voi kun ei olis kovin usein :/ Mulla oli eka yk 49 päivää, huh. Toinen muistaakseni 33 päivää, sitten normaali.

Lieviä ovistuntemuksia ollut viime päivinä, mennäänhän nyt kp:ää 14. Tuntuu nivustaipeessa vähän arkuutta, samaa ollut ovisaikaan viime kierroissakin. Normaalia ois, että menis vielä pari päivää kunnon oireisiin.

Palaillaan kun jotain asiaa, vähän huonosti jaksanut keskittyä vauva-asiaan mut yritystä kuitenkin ;) Eiköhän se riitä...

T. Kalenteri
 
Bunny...................kp 10/28.....................yk12..............1.Toiveissa
caeza...................kp 11/34......................yk5................3.Toiveissa
salamander..........kp 11/28.....................yk2................2.Toiveissa
Nanna81..............kp 14/29-36...............yk7...............1.Toiveissa
Kalenteri..............kp 15/28....................yk5................2.Toiveissa
Annuli81...............kp 15/28-35..............yk3................1.Toiveissa
miikku72...............kp 15/26-30..............yk5................1.Toiveissa
Silmukka..............kp 17/29-31..............yk4.................2.Toiveissa
Minttu mamma......kp 18/30-32.............yk2.................2.Toiveissa
Pupu76.................kp 18/28-35.............yk3.................1.Toiveissa
nasu79.................kp 18/29-31...............yk5................3.Toiveissa
Äityli-84...............kp 20/34...................yk10...............2.Toiveissa
 
Aamupäivää kaikille =)
Pupu76, itse olen tehnyt sen virheen , että olen joillekin ystäville vauvatoiveista kertonut :headwall: Jotenkin kuvittelin, että sitä tulee raskaaksi suunnilleen ekalla yrittämällä...Varsinaisesti ei ole vielä kukaan kysynyt, että joko on tärpännyt. Mutta joskus jos vaikka valittelen huonoa oloa, saattaa tulla kommenttia että jospa ootkin raskaana, sitten saa sanoa että just ollu kyllä menkat... Eipä tuo varsinaisesti haittaa, mutta jos sais uudelleen valita en kertoisi asiasta.

Ovisoireista: pientä nippailua tainnut olla sunnuntaina ja eilen, ja lauantaina tuli tosiaan yllättäen illalla suuri määrä kirkasta limaa. Onpas kiva puhua eritteistä täällä, teitä varmasti kiinnostaa tosi paljon
:LOL: Nyt ei ole mitään oireita, toivoisin että ovis olisi jo ohi. Laskureitten mukaan olis kyllä vasta huomenna.
 
Täällä silmät kierossa yritetään pysyä hereillä. Yö meni valvoessa, tyttö joutui laryngiitin vuoksi tarkkailuun ja vasta päästiin kotiin...Aamukahvia hörpin tässä ja koitan saada itseäni piristymään.

Pupuiltu on kivasti ja ovista odotellaan. Tikutellut en ole koskaan ja vieläkin aion niistä pysyä erossa. SAas vaan nähdä sitten jos alkaa yritys venymään niin sitten varmaankin täytyy alkaa bongaileen ovista ihan oikeasti.

Ja joku kyseli jussi suunnitelmia. Me lähdetään eläinpuistoon aamusta. Ja sieltä kun kotiudutaan niin mennään mökille saunomaan ja uimaan ja grillaileen. Jeps, mutta nyt tytön vointia katsomaan.
 
Terve kaikille!
Mulla ollut "laiska" kausi päällä, oon kyllä käyny lukemassa muiden oireita jne, mutta en ole vaan jaksanut kirjautua sisään ja laitella omia kuulumisia tänne. Kirjoittelen nyt vähän mun tarinaa...

Oli puhetta siitä kun pillerit lopettaa? Mulla oli pillerit monta vuotta ennen kun esikoisen sain. Yritykseen tuolloin meni puolisen vuotta, ja muistaakseni melko pian kierto palaútui ennalleen. Mulla oli jo silloin pitkät kierrot ja runsaat menkat, kovine kipuineen kaikkineen.

Esikoisen jälkeen otin hormonikapselin (kolmen vuoden). Siinä sivuoireena oli tuhruvuotoa koko kierron ajan, ja sitten runsaampi vuoto kerran kuussa. Jaksoin tätä peräti koko kolme vuotta, eli käytännössä mulla oli vuotoa miltein kolmen vuoden ajan.

Kapselin jälkeen otin taas pillerit käyttöön, mutta kun olin jo niin tottunut olemaan muistamatta ehkäisyä, niin ne jäi välillä ottamatta. Tästä raskauduin 03/06 jolloin keskenmeno. Kohtuun jäi raskausmateriaalia, joka kaavittiin. Sain kaavinnasta komplikaationa pahan kohtutulehduksen, ja olin tiputuksessa kättärillä muutaman päivän. Tulehdusarvot yli 200 (normaalisti pitäis olla alle 10). Km:n jälkeen päätettiin ettei mitään ehkäisyä otetakkaan, vaan annetaan vauvan tulla jos on tullakseen.

Ovulaation olen bongannut muutamana kiertona jo kp 10, eli tosi aikasessa vaiheessa, kun kierto noin pitkä. Eli limakalvot todennäköisesti liian ohuet ottaakseen munasolun vastaan kiinnittymistä varten.

Lisäksi vähän huolettaa tuo kaavinta ja tulehdus, että voisiko niistä olla jotakin vaurioitunut, kun vauvaa ei näy. Kuitenkin pillereiden aikaan raskauduin melko nopeasti. Keskenmenoonkin on ihan järkevä selitys, siis nuo pillerit joita napsin silloin kun muistin, niin kai nuo hormoonit sitten on vaurioittanut alkiota niin että se on luonnostaan tullut ulos.

Mutta täytyy pitää toiveet korkealla, joka kierto. Pettymyksiä tulee muutenkin elämässä, niin ei saa antaa tämän pilata jokaista päivää, kun täti kurvaa kylään. (olenpa minä hyvä puhumaan tästä, joka itkeskelee vessassa kun pöksyt punertuu :/ )

Mutta tässä siis minusta. Lukekoon ken jaksaa, mutta helpotti oloa mukavasti.

Plussaisia kesätuulia. :heart:

 
Heippa!

Äitylille :hug: Onhan noita kiertoja monenmoisia, mutta kyllähän tuo yli 20 päivän luteaalivaihe poikkeaa keskiverrosta silminnähden... Mietin, että saattaisin sinuna kyllä käväistä lääkärilläkin, kun kerran olet tuosta limakalvon paksuudesta ym. huolestunut. JOS jotain häikkää olisi, ei menisi yk:ja "hukkaan" - tosin eihän tosiaan mitenkään välttämättä mitään häikkää ole.

Täällä ei kummempia ovisoireita - jokohan se meni vai onko tulossa vai jäänkö paitsi tällä kertaa? Höh epätietoisuutta. Näihin aikoihin saattais oireita yleensä ilmaantua, ellei noi aika lievät sellaiset olleet jo sitä itteään. Jos ei kummempia tule, luulen kyllä, että jää tässä kierrossa ovuloimatta.

Vähän aurinkoa sais tulla tällekin päivälle!
Kalenteri :)
 
Heippa kaikki! Täällä alkaa olla aika monella h-hetket käsillä oviksen suhteen. Mulla on jomottanut tänään munasarjoja koko päivän niin kovaa, että tuntuu että ne räjähtää kohta. Odotan näkeväni LH-huipun ovistestissä huomenna, ainakin jos vanhat merkit paikkansa pitää. Kohta päästäänkin sitten bongailemaan raskausoireita :)
 
Täällä minäkin.

kuumetta kp 14/24-25, yrityskerta 8 (ekaa ei kai lasketa, koska oikeastaan aloitettiin vasta noin viikkoa ennen kuukautisten alkua mutta jos lasketaan niin sitten 9), ensimmäinen yhteinen lapsi toiveissa


Mitään ovulaatiotestejä tms emme ole käyttäneet. Vatsaa nipistelee aina sopivaan aikaan kahtena peräkkäisenä iltana, toistaiseksi luotan siihen ja limoihin ajoituksen suhteen..

 
Nostellaanpas taas, ettei pudota toiselle sivulle.

Pitihän ne vanhat merkit paikkansa, eli ovistesti näytti LH-huippua tänään kp 16 niin kuin aina ennenkin. Nyt sitten ahkeraa pupuilua pari päivää :) Toivottavasti sieltä joku vikkelä siimahäntä löytää perille ;)

Mitäs muille kuuluu? Jännittää jo, että montako plussaa saadaan tästä pinosta :)
 
Nostellaan lisää, tiputaan uhkaavasti :flower:

Odotellaan ja yritetään kuulostella kehoa, jos jotain huomattavaa tapahtuisi.. Mutta hiljaista on..

Nyt pidetään peukut ja varpaat ylhäällä, että plussatuulet puhaltaisivat mahdollisemman monelle!!
:wave:
 
Moikkis,

olen pitänyt hiljaiseloa tän palstan suhteen, koska fiilikset on ollut aika maissa :(
Yritykset jäi taas kiertopäivään 12. Ovis oli kp14-15-16, siis omien tuntemusten mukaan.Luultavimmin kp15 tai 16.
Eipä taida tärpätä taaskaan :(

Tiedän, että se pieni mahdollisuus on olemassa ja siihenhän tässä on takerruttava.

Masussa on alkanut tuntumaan tuttua "kiristystä" ja rinnat tuli eilen aroiksi.Itse ovisaika oli mulla tosi kipeä, tunsi kyllä että jotain siellä alamasussa tapahtuu. Sen jälkeen onkin ollut "muniksissa" rauhallisempaa.

Ei kai se auta kuin odotella ja katsella miten käy. Olis vaan niin ihana olla täysillä jännäämässä kun tietäis että olis tehty "kaikkemme" sen eteen, että vaavi tulis..




 
Heips kaikille, tulin vaan kertoilemaan kuulumisia. Ovis oli oireista päätellen maanantaina kun alavatsaa nipisteli ja tikutin su lh huipun. Pupuiltu on ahkerasti viikonlopun yli ja viimeiseks maanantai aamuna varmuuden vuoksi, jospa ne siimahännät vihdoin uis oikeeseen osoitteeseen. Vielä tänään tein piruuttani ovistestin varmistuakseni, et ovis on tosiaan ohi ja niinhän se oli että negaa näytti. Tänään on ollu ihmeellistä jomotusta alavatsalla ja onneks et ovis sattu viikonlopulle kun mies raukalla on selkä ihan älyttömän kipeä, mahtaakohan johtua liiallisesta pupuilusta :LOL: ei vaiteskaa näyttää samalta vanhalta vaivalta. Nyt sitten vaan odottelemaan ja toivomaan ettei täti tuu kylään seuraavaan yhdeksään kuukauteen.
 
Bunny...................kp 12/28.....................yk12..............1.Toiveissa
caeza...................kp 13/34......................yk5................3.Toiveissa
salamander..........kp 13/28.....................yk2................2.Toiveissa
kuumetta.............kp 15/24-25..............yk8.................1.Toiveissa
Nanna81..............kp 16/29-36...............yk7...............1.Toiveissa
Kalenteri..............kp 17/28....................yk5................2.Toiveissa
Annuli81...............kp 17/28-35..............yk3................1.Toiveissa
miikku72...............kp 17/26-30..............yk5................1.Toiveissa
Silmukka..............kp 19/29-31..............yk4.................2.Toiveissa
Minttu mamma......kp 20/30-32.............yk2.................2.Toiveissa
Pupu76.................kp 20/28-35.............yk3.................1.Toiveissa
nasu79.................kp 20/29-31...............yk5................3.Toiveissa
Äityli-84...............kp 22/34...................yk10...............2.Toiveissa


 
Tulin vaan morjestamaan kaikkia vaikka ei mulla mitään asiaa ole. :flower: =) Varmaan keskustelu vilkastuu kun päästään lähemmäs viikkoa 26.
Itse olen huomenna lähdössä sukuloimaan ja reissu tulee sopivaan aikaan. Jospa lakkaisin pyörittämästä näitä samoja vauvajuttuja päässäni edes hetkeksi. Tulen kotiin ennen juhannusta ja sitten aion pissata aconin herkkään testiin. Juhannusaaton aamuna kai.
Kauheasti täytyy pakata mukaan vaatteita, kun ei näköjään tiedä tartteeko sortsit vai villahousut.
 
Heipsulis!

Rosamunde ilmoittautuu kp 18/28.....yk 13....3. toiveissa

Täällähän näyttää olevan tuttujakin tuolta viikon 22 pinosta. Olen käynyt välillä lukemassa kuulumisia. Tulihan sinne 22 viikollekin plussia. Toivottavasti tänne tulee vielä enemmän =) !

Jotain esittelyä itsestäni: Ikää on jo :saint: , samoin muksuja kaksi, aika isoja jo ovat. Mieskin tuolla soffalla röhnöttää ;) ja koiria on kaksin päin. Joten tohinaa riittää meidän perheessä. Harrastetaan näin kesäisin veneilyä, muuhun ei juuri aikaa jää. Nuorten parissa työskentelen, aika rankkaa hommaa se, pysyy kuitenkin huumori kohdallaan, ja pinna venyy aina vain pidemmäksi.

Ovis oli ja meni. Tuli hyödynnettyä, ja nyt sitten TAAS jännäillään. Monta kertaa olen jo ollut heittämässä kirvestä kaivoon, mutta aina on noustu, ja vielä pidetään toiveita yllä. Pitkä on ollut vuosi tämän vauvanteon kanssa, yksi keskenmeno takana.

Juhannuksen yli olisi päästävä ennen kuin alkavat tosi jännät paikat. Olen kyllä yleensä tiennyt, ettei ole tärpännyt jo aiemmin kuin ihan kierron lopussa. Nyt paremmalla onnella :heart: :heart: :heart:
 
Moikka!

Tervetuloa uusille! :)

Onpa taas pari päivää kulahtanut viime käynnistä, tai kyllähän täällä lueskelemassa oon käynyt, mutta eipä oikein ole ollut mitään kirjoitettavaa. Kp:ta 17 vedellään eikä mitään varmuutta oviksesta, jotain nippailuja on ollut mutta saas nähdä, tuleeko kunnon oireita tässä kierrossa ollenkaan. Viimeksi ja sitä ennen oireet oli erittäin selvät ja olivat oikeastaan juuri näihin aikoihin ja vähän ennemminkin, joten hiukan huolestuttaa. Edellisen pettymyksen sais pyyhittyä pois vain uusi plussa ja tällä kertaa pitkäaikaisempi. No, kauheasti en nyt ole kuitenkaan saanut vauvahaaveisiin keskityttyä vaan stressannut muuta, oli se sitten tän asian kannalta hyvä tai huono juttu. Voihan se stressi vaikuttaa tähän kiertoonkin kai. :/

Tosiaan sais kelit taas muuttua suotuisammaksi. Nytkin sataa niin inhottavasti, että piti hakea kilpikonnat sisälle, ovat olleet ulkona aitauksessa usein kesäisin. Toisaalta eipä tarvitse pihaa kastella, hyvä niinkin. :)

Jännempiä päiviä odotellen
Kalenteri
 
Bunny...................kp 13/28.....................yk12..............1.Toiveissa
caeza...................kp 14/34......................yk5................3.Toiveissa
salamander..........kp 14/28.....................yk2................2.Toiveissa
kuumetta.............kp 16/24-25..............yk8.................1.Toiveissa
Nanna81..............kp 17/29-36...............yk7...............1.Toiveissa
Kalenteri..............kp 18/28....................yk5................2.Toiveissa
Annuli81...............kp 18/28-35..............yk3................1.Toiveissa
miikku72...............kp 18/26-30..............yk5................1.Toiveissa
Rosamunde......... kp 19/28...................yk 13.............3. toiveissa
Silmukka..............kp 20/29-31..............yk4.................2.Toiveissa
Minttu mamma......kp 21/30-32.............yk2.................2.Toiveissa
Pupu76.................kp 21/28-35.............yk3.................1.Toiveissa
nasu79.................kp 21/29-31...............yk5................3.Toiveissa
Äityli-84...............kp 23/34...................yk10...............2.Toiveissa



Tervetuloa Rosamunde!
 
Heippa Rosamunde :wave:
Taitaa olla suurimmalla osalla ovikset ohin, joten piakkoin alkaa varmaan ihmisillä esiintymään kaikenlaisia kuviteltujakin oireita :D
Hyvää sateista perjantaita kaikille, ilma muistuttaa kummasti viime talven ilmoja, lämpöäkin melkein saman verran...
 
Perjantaipäivää!

Sattuukin olemaan meidän 5-vuotishääpäivä tänään. :heart: Ilma vaan on kaikkea muuta kuin "kuin morsian", mitä sillä sanonnalla tarkoitetaankaan. Annuli osui erittäin oikeaan kuvauksellaan. Lisäksi nyt kesällä ei tuu asianmukaisesti varattua vaatetta ylleen, kun kuvittelis olevan vähintään sen 20 mittarissa.

Viime yönä etenkin oli jotain nippailua masussa, ei tavallista ovisnippailua vaan vähän erilaista, enemmän sellaista pientä nipistelyä, jota vaikea selittää. Onkohan nyt kyse oviksesta vai mistä, tietysti ois kiva toivoa, että ovis olis ollut jo reilusti aiemmin ja nyt ois kyseessä ihan muut oireet. :p Taitaa olla turha toivo kuitenkin. Nivustaipeessa ollut ajoittain arkuutta, etenkin eilen päivällä, mutta kuitenkaan ihan kunnon ovisoireita ei ole ollut. :|

Ilmoista huolimatta mukavaa viikonlopun aloitusta =)
 
No joo, niinpä ne kunnon ovisoireet iskikin sitten aika äkkiseltään! Merkittäköön siis täten muistiin, että ovis (ilmeisesti) nyt eli kp 18. Onkin oikein ärhäkät nippailut sekä alavasemmalla masussa että alaselässä. :eek:
 

Yhteistyössä