Viihteellekö, rintavauva 4,5 kk...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elli 28 vee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elli 28 vee

Vieras
Niin, otsikossa se tulikin jo. Eli vaavi on iältään melkein 4,5 kk, ja minulla mieheni kanssa sovittuna meno ystäväpariskunnan luokse yli 100 km:n päähän viihteelle... Mies sai suostuteltua, pitää kai mua stressaantuneena 2 alle 2-vuotiaan kanssa. Kertokaa, kanssasisaret, uskallanko oikeasti lähteä vuorokauden reissulle lapseni luota, joka on lähes vallan rinnalla, totutettu pulloon kyllä satunnaisen (tosi harvoin) lisämaidon kera. Hoitajaksi on sovittu mummu, joka varmasti osaa hommansa. Ja tulis vielä meille kotiin.

Kun mun mielipide vekslaa puolelta toiselle...mennäkö vai eikö mennä. Esikoisesta oltiin 1 vrk pois täysin saman ikäisenä, mutta hän olikin pullolapsi. Siinä mielessä on hyvä, että mulla on pakkasessa lypsettynä rintamaitoa varmasti koko ajaksi. Ja tarkoitus olis totuttaa vauva pulloon, ja mummunkin kanssa harjoitella esim. yösyöttö. Mutta sydäntä raastaa, kidutanko vauvaa, joka on aivan tissivauva??? Ja sekoittaako vurokauden pulloruokinta imetyksen??? Kiitos, jos joku ihana ihminen viitsisi mua valaista. Ikävä vauvaa tulee varmasti, mutta olen varma, että reissulta palaisi lapsille parempi, tuulettunut äiti.

Esikoinen oli samanikäinen rintavauva, kun ekan kerran lähdin ulos.
Oli kyllä pulloon totutettu, pullon sisältönä samaa tissimaitoa pakastimesta.
Mummu hoiti vauvaa, hyvin samanlainen tilanne oli siis.
Ei meillä ainakaan vaikuttanu imetykseen tai muuhunkaan mitenkään, paitsi tosiaan oli rentoutuneempi tuulettunut äiti.

meillä on reilu 6kk ikäinen tyttö. olemme lähdössä päivän reissullekun tyttö on 7kk ja otamme mummon mukaan. käymme miehen kanssa muutaman tunnin tuulettumassa(konsertissa) ja tulemme sitten vauvan ja mummon luokse, eli mummo katsoo vauvaa sen aikaa. Meilläkin tyttö aika pitkälti rintamaidolla, aamupuuro+iltapuuro+päivällä kasvisisose. Mut syö niiin onnettomia määriä vielä... itekin mietin tuota muutamaa tuntia et pärjääköhän, kun pullosta ei oo tottunu ottamaan maitoo.. mun pitää tietysti alkaa harjottelemaan,nokkamukista kyllä vettä juo hyvin!
ois vaan kiva päästä jonnekkin kun puoleentoista vuoteen en ole käyny...

jos sul on pakkases maitoo ja pullosta syö,eiköhän sitä pärjää.Minäkin tuota ikävää oon miettiny, et jos pitemmäksi aikaa lähtis..

Kiitti vastauksistanne!!!

Niin, jonkinlaisen varovaisen päätöksen olen tehnyt lähteä. Esikoiselle pukkaa uhmaikä päälle, ja tämä mamma tarvii kyllä nyt pienen irtioton. Jospa sen jälkeen jaksaisi katsella jonkin aikaa hymyssä suin esikoisen kiusantekoa ja kiukuttelua. :D

Ainoa on se, että miten kestän lasten ikävöinnin (jota varmasti tulen tekemään) ja sen tunteen, että olen jotenkin hylännyt varsinkin vauvan. Tuntuu vain hassusti, että olen vauvalle ihan korvaamaton, niin kuin kai sen pitkälti kuuluukin olla?! Teilläkin vastaajilla tuo erossaoloaika ei ole ollut kokonaista vuorokautta, tuntuu niin pitkältä ajalta olla poissa. Mutta kai mun on oman mielenterveyden takia mentävä ja yritettävä pitää hauskaa... Miten tämä onkin näin vaikeeta???

Itse en voisi kuvitellakaan lähteväni. Ihan varmasti ikävöisin ja huolehtisin niin paljon, että koko illasta jäisi vain surku fiilis. Mieluummin lähtisin perheen kanssa päivävierailulle tai toivottaisin ystävät meille tervetulleiksi. Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

mä lähdin viihteelle kun vauva oli pieni noin 4kk ja oli niin ikävä koko ajan että ei sitä 'tuuletusta' tapahtunut, sittenyöllä piti ruveta maitoa pumppaamaan kun rinnat oli kivikovat ja kipeät. kadutti pahan kerran, että tuli lähdettyä.

Minä lähtisin ainakin! Tai olen lähdössäkin 2 viikon päästä jolloin tyttö vähän yli 5kk. Mutta ei ole ollut kyllä rintamaidolla 2 kuukauteen.. Joten sinulla on kyllä vähän eri tilanne. Joudut pumppaamaan kesken iltaa moneen kertaan ja jos ei vauva vielä ole oikein edes pulloon tottunut, niin voi tulla olemaan hankalaa. Ikävä kyllä tulee olemaan ja kova. Menemme kans yhdeksi yöksi kavereillemme ja tyttö menee mummulaan.. Ollaan kyllä vietetty hirveästi siellä aikaa. Ja mummu on ollut muutaman kerran jo hoitamassa, kun ollaan käyty kaupoilla ja syömässä.. Mutta kyllä sitä pitää joskus vähän tuulettuun lähtee. Meille sanoi oikein terkkari neuvolassa, että äidin ja isän pitää välillä päästä tuulettuun ja lapsen pitää pienestä pitäen tottua olemaan hoidossa. Ei ala sit liikaa vierastamaan..Ja oppii olemaan vieraiden ihmisten kanssa.. Ei ole sit kerhoon menokaan niin hankalaa.. No joo toi oli nyt varmaan itselle selittelyä, että pystyy lähtemään.. Valmiiksi on kyllä jo kauhea ikävä.. :(

Yhteistyössä