Viihteellä tupakointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satunnainen polttelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satunnainen polttelija

Vieras
En ole koskaan polttanut vakituisesti, mutta viihteelle mentäessä tulee aina poltettua jostain syystä. Aiemmin en ostanut omia tupakoita vaan pummin ystäviltä tupakkaa, kun himo iski. Nykyään tulee varauduttua paremmin ja tulee ostettua oma aski mukaan, josta tulee sitten poltettua illan aikana.

Mikähän tässä on, kun rööki vaan kuuluu illanviettoihin omalla kohdalla? Pari vuotta on menty näin ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Viime aikoina olen polttanut muutaman tupakan silloin tällöin myös muuten lähinnä muiden seurana. Onkohan tässä jäämässä koukkuun, kun tuo kulutus on lisääntymässä?

Mulla vähän sama, paitsi että muu kuin viihteellä polttelu on pikemminkin vähentynyt. Ostan aina kaikkein kevyintä tupakkaa, "ykköstä" tai Kentin Cool mintiä. Nyt kokeilen kertakäyttöistä sähkötupakkaa (nikotiinillinen), joka tuntuu riittävän omaan käyttööni ja sosiaalisiin tilanteisiin varsin hyvin. Normiröökiä ei tee viihteelläkään mieli.

Varo! Itsellä alkoi 13vuotiaana noin. Oli mukabaina hallinnassa... 20vuotiaana sain esikoisen,enkä kyennyt edes odotusaikana olemaan polttamatta :(. Nyt odotan toista lasta ja vihdoin sain lopetettua! Nytkin edettiin puoleenväliin raskautta :(. Olen koittanut tosissani lopettaa varmaan yli 8vuotta (11vuotta polttanut). Näen unia tupakasta yhä, ja tunnen suurta himoa sitä tapaa kohtaaan. En silti enää ikinä halua polttaa, kerta "pahimman" yli olen päässyt. En tiedä miten asiaa eteenpäin kertoisin, mutta en tahdo kenenkään käyvän samaa taistelua kun minä. En siksi ymmärrä miksi joku leikkii tulella?! Ikinäbei voi tietää kuka on vahvasti addiktoituva, kuka ei. Pääsin jopa huumeista eroon helpimmin kun tupakasta. Tiedän joutuvani taistelemaan tämän riippuvuuden kanssa vielä vuosia :(.

Huoh, yli 10v. aktiivista tupakointia ja toiset reilu 10v "viihde" käyttöä. Välil voi mennä muutama kk ilman yhtään tupakkaa. Sitten tällaset illanvietot ja reissut on jänniä kun niissä tulee reippaasti poltettua mennen tullen mut se ei jää päälle kun arki alkaa, kumma. En vissii ole kovin addiktoituvaa sorttia...

Mä harrastin kanssa "viihdetupakointia" viitisen vuotta. Sitten alkoi tympimään,kun illassa ei enää yksi aski riittänyt... Selvinpäin en ole ikinäpystynyt polttamaan, tulee saman tien älyttömän paha olo. Nyt en ole neljään vuoteen polttanut, enkä kyllä käynyt baareissakaan. Tai juurikaan käyttänyt edes alkoholia...

Kannattaa vähän varoa kyllä. Itellä meni niin että sitä alkoi polttaa seurassa. Muutaman vuoden päästä huomasi että alkoikin tulla vierotusoireita ja siinä sitä oltiin. Aluksi niin että "viekkarit" tuli kun tiesi että kohta saa tupakoida jne.

Ja hyvä kun ostat omat, on ärsyttävää kun joku pummii. Tupakka kun ei mitään halpaa ole.

Tunnistan tuon tavan toimia. Viime aikoina ystäviä näkiessä on muutaman kerran käynyt niin, että on odottanut ystävän eri tilanteissa sytyttävän tupakan, että saisi syyn pyytää tupakan ystävältä ja polttaa vaikka yhden. Onneksi ei tule kannettua mukana baarista jääneitä tupakoita mukana, sillä se varmaan lisäisi riskiä jäädä koukkuun. Ystävät olet vähän ihmeissään, että olenko aloittanut tupakoimaan, kun poltan muissakin tilanteissa kuin baarissa. Kotona ei ole tullut poltettua ja hyvä näin.

Näin kesällä terassit ovat myös pahoja paikkoja, kun sinne pääsee. Poikkeuksetta tulee harrastettua tupruttelua enemmän lämpimässä kesäillassa, kun juo muutaman siiderin. Näissä tilanteissa mennään pummimislinjalla pääasiassa, kun ennen ulos lähtöä tulee vannottua itselle ettei tällä kertaa polta. Harvemmin lupaus kuitenkin pitää :(

Yhteistyössä