Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Ei kivitetä :D
Mä oon juonut muutaman pienen lasin(täsmennän;erillisinä kertoina ,väleissä viikkoja)muutamaan otteeseen raskauden aikana(niin tässä kuin edellisissä)ja lasillinen,n 2dl olutta on hyvin voinut mennä saunassa....
Joten kivittäkää sitten tämä :whistle:

CB,hyvältä näyttää,nyt vaan malttia :hug:
 
Riemu muuten,sähän oot asunut sielä sveitsissä ilm useamman vuoden.Onko totta vai tarua:
Euroopassa naiset juovat viiniä ruokajuomana raskausaikanakin?
Miten teitä odottavia äitejä sielä ohjastetaan alkoholin suhteen?
 
Juu, kyllä täällä moni juo ruokajuomana viiniä vaikka olisi raskaana. Mulle lääkäri jopa suositteli ottamaan vähän viiniä raskauspahoinvointiin. Ei maistunut. Mutta nyt kun kriittiset kolme kuukautta ovat ohi niin voisin joskus ruuan kanssa tilkan maistaa.
Kaikki ketä täältä tunnen, niin ovat raskausaikanaan viiniä vähän ottaneet. Luulen että alkoholin suurkulutus ei ole täällä sillä tavalla ongelma kuin suomessa. Olen nähnyt Suomessa muutaman kerran raskaana olevan täydessä tuiterissa ja kerran huumeessa ja täällä en kertaakaan koko 10 vuoden aikana. Sanotaanko Suomen neuvolassa että viinitilkka ruokajuomanakin on ehdottomasti kielletty?
 
Alkoholi on täällä suosituksena nolla toleranssilla.

Mulla on tuttuja ympäri euroopan ja ollaan näistä monesti juteltu.
Mä itse en pelkää ottaa lasia silloin tällöin mutta kunnioitan myös niitä jotka näkee parhaaksi pidättäytyä kokonaan.

Suomessa kai se raja hämärtyy helpommin,että yhden lasin jälkeen kaadetaan jo toista ja sitten kolmatta....

Etelä euroopassa lasi viiniä on rutiinia ruoan kanssa,eikä sielä ole sikiövaurioita sen enempää tilastoitu.

Ransakassa odottavat äidit laimentaa viininsä vedellä tai vishy vedellä ja litkivät sitä sit koko illan.... :D

Mut nää on näitä tunteita kuumentavia asioita täällä suomessa ja tabu! :eek:
Kun joku uskaltaa sanoa juoneensa lasillisen,saa ylensää vettä niskaansa kunnolla.....

Mut kuten sanottu,kukin taplaa tyylillään =)
 
:x
4v lopetti oksentelun ja mahasekaisuuden maanatai päivään , tiistaina tuli koululainen heti alkuunsa pois koulusta , sama vika ... illalla aloitti 1v oksentelun , todella rajuna ja sitä siivoillessa (mies oli jääkiekko ottelussa) alkoi oma maha kiertämään ...
Jotenka nyt ei ole ummetuksesta tietoakaan ja oksukin tuli useampaan otteeseen , joten se tullut kilo muuttui viimeyönä muutaman kilon pudotukseen .... Nyt on hieman parempi olo , onneksi riittää enään vain istuminen pytyllä .... mutta mies sai jäädä päiväksi hoitamaan lapsia jotta mä oon saanut nukkua ja keskittyä omaan jaksamiseen ....

neitim
 
Heipä hei!

Käyn aina kun ehdin lueskelemassa, mutta ei saa oikein kirjoitettua. Nyt tuli mieleen tuosta alkoholista juttu mitä mulle kävi...
Minä oon juonu tässä raskaudessa 2 kertaa siideriä. En kylläkään koko tölkkiä, mutta kaksi kertaa saunaan tölkin ottanut. Toisella kertaa tölkki ehti lämmetä saunassa niin paljon että vein sen ulos siksi aikaa kun olin itsekkin jäähyllä ja suihkussa. Silloin oli "ne kovat pakkaset". Kun hain sen sieltä ja hörppäsin niin eiköhän jäänyt huuli kiinni :headwall: :LOL: . Ei huvittanu sitä siideriä enempää juoda. Nyt ei tee mieli edes limukkaa kaikki hapollinen ällöttää.

Johjo 33+3
 
Jospa miekin hyppäisin joukkoonne suureen =) Elikkä ne tärkeimmät tiedot että 9:ttä odotellaan ihan aluillaan ollaa LA olis näillä näkymin 18.11.10 niin ja olen itse 37 v
Mulla toi kierto on aina ollut tarkka kuin kello ja jo ekasta päivästä alkaa sitä miettimään että oliskohan nyt. No nyt sitten viidennen odottelu päivän jalkeen kävin hakemassa testin ja kaksi viivaahan sinne tuli heti.
laitoin sitten isännälle töihin viestin että "rakastan sinua istu alas ja hengitä :D Ensi jouluna meitä näyttää sitten olevan 11 :heart:
 
No täältä löytyy muutaman viikon päästä esikois tyttö joka täyttää 18 v ja sitten on P 15 v, T 12 v, T 10 v, P 5, P 3v, T 2 v ja T 6 kk ja isäntä on sitten jo 45 v.
Juuri ollaan muutettu uudell paikkakunnalle ja ketään ei tunneta vielä kun jostain kumman syytä tuntuu että näin talvella ei ihmiset oikeen ulkoile tai sitten meidän talossa asustaa vain ihmisiä jotka käyvät vain töissä.
Kesää siis odotellessa ja sitä että nämä lapset täällä saisivat leikki tovereitakin vaikka onhan näillä toisiataan seuraa kyllä.

Missäs suunnilla täällä ihmiset asustavat me siis asutaan pääkaupunki seudulla.
 
Sulla onkin jo isot noi kaksi isompaa!Mutta sitten ihana pienten sarja :heart: Ja siis toki kaikki iät ihania....

Kesää kovin itsekin odottelen,tulis liikuttua itse enemmän,ulkoiltu ja puuhattua lasten kanssa :whistle:

Turusta ollaan me,kahdeksatta odottelen =) Mulla vanhin 13v ja nuorin 1v
 
Lueskelin noita teitin alkupää juttuja ja kirjaitanpa minäkin sitten tänne niden ystävien ja sukulaiten kommenteista.
Meillä ei kerrota oikeestaan kenellekkään ennnekuin on "pakko" sillä iänikuiset kommentit maailman täyttmisestä ja maapallon ylikansoittamisesta on jo kuultu ja ne satuttaa aina yhtäpaljon kuin ekalla kerralla.
Jokainen lapsi on meille toivottu ja odotettu ja yhtä rakas kuin kaikki muutkin :heart:
Ja tämä on meidän valinta ei kenenkään muun miksi siis siitä täytyy tehdä niin vaikea ja kurja asia. Jos ei halua onneitella taikka olla iloinen meitdän puolesta niin olisivat sitten hiljaa ja ohittaisivat koko asian.
Minun äitini on ottanut tehtäväkseen joka ikisissä ristiäisissä kovaan ääneen miettiä että jokohan meidän lapsiluku olisi tännä jo.

Yhdelle hyvälle ystävälleni olen kertonut sillä hän on aivan aidosti iloinen puolestamme. lapsille ei kerrota vielä ehkäpä sitten kesällä jos eivät enemmin huomaa mutta niin kovin tarkka silmäisiä noi isommat on jo ja ovat oppineet merkkejä lukemaan. Joten saas nähdä nyt kauanko sitä pystyy salassa pitämään.


 
Tervetuloa Maikkimaa :flower:

Onko kellään ollut eroja raskauksissa, eli väsymystä/pahoinvointia jostakin ja toisesta taas ei lainkaan? Minä täällä ymmyrkäisenä kun tämä raskaus ei tunnu oireilevan mitenkään :eek:
Ajoittain menee vilunväristyksiä, mutta muuta ei juuri tunnu. Varailin ajan ultraan, jos siellä jotain selviäisi. Viikkoja ehkä liian vähän mutta ainakin selviäisi että onko oikeassa paikassa/onko kyytiläistä matkassa.
Tietysti positiivista jos tällä ololla voisi koko raskaus mennä, mutta silti oireettomuus hämmästyttää...
 
Eilen koetti tännekin sitten se hartaasti odotettu päivä, laskettu aika :) Vielä ollaan koossa ja toivon mukaan viikonloppuun asti niin olis sitten helpompi lähteä synnyttämään ja isäntä sais maanantaiaamuna laitella väkeä matkaa, kouluun, eskariin ja kerhoon. Vähä helpompi isännän tehdä nuo kun amman :) Jotain merkkejä on, supistuksia, vuotoa mutta ei vielä mitään sellaista millä lähtöä saisi aikaan, lähipäivinä varmaan kuitenkin :D

Lahja Lintikka ja Tirppa 40+1
 
Mä en ole julkistanut raskauttani vieläkään ja puoliväli häämöttää :whistle: Mun äiti ja anoppi tietää ja siskoni.sekä lapset sai tietää muutama viikko sitten,ihme ettei niiltä lipsahtanut.Mutta mä en aio kertoa,jolléi ihmiset meinaa uskaltaa itse kysyä...Ja kyllä tuo masu jo näkyy,ei mulla oo pömppää muutoin :D

HotMilk mulla on ollut hyvin erinlaisia raskauksia,on ollut pahoinvointia ja taas ei yhtään pahoinvointia.On puskenut finniä heti alussa ja taas toisissa ei finnin finniä...


Lahja Lintikalle onnittelut lasketun ajan saavúttamisesta :flower: Ja tsempit sitten synnytykseen kun sen aika koittaa!

Onko edelliset syntyneet miten lähellä la:aa?

Omaan napaan ei uutta,puoliväli tosiaan lähenee uhkaavasti ;) Ja rakenne ultraan 11 päivää...Ai kuka laskee päiviä :ashamed:
 
Me9jaBonus, kyllä meillä on kaikki hyvin ajallaan tulleet, aikaisin pari tuntia ennen laskettua ja viimeisin 5pv yli. Oon asennoitunut että jos viikon menee maksimissaan yli niin hyvä. Sen ajan yli jos menee niin voi vähä karvat päästä lähteä :LOL:
 
Tässä kuulumisia pitkästä aikaa meiltäkin

meillä pukkaa muuttoa tässä noin 3vk päästä ja muutamme Tampereelle.

Kun kävin tuossa 9.3 Juliuksen kanssa neuvolassa niin siitä tulikin pitempi reissu mitä luulin.Neuvolasta ku päästiin tulin normisti kotiin jolloin soi puhelin ja tuolta lasten ja nuortenpolilta soitettii että mun pitäs tänää viel mennä pojan kaa tyksiin joihinki kokeisiin.No sitte ku menin sinne nii hältä otettii verikokeita joka tuntu kamalalta kun toista kidutetaan niin eikä ite voi tehä mitään.Kokeet olivat kuiteski ok ja luulin että ny päästää kotiin mut vielä mitä osastolle meitin piti jäädä josta koitui sitte lopuksi lastensuojeluilmoitus jota en vieläkää ymmärrä että miksi??kun kysyin heiltä asiasta niin he sanoi vaan että se on heidän velvollisuus jonka he tekevät aina kuulemma?jota en kyllä usko.
 
taaperotx5, ikävän kuuloista :hug: Neuvoisin sinua pyytämään kaikki paperit neuvolasta sekä sairaalasta, niistä varmaan selviää asioiden syitä. Älä tilaa hoitokertomusta suoraan neuvolasta, vaan osastonhoitajan tai potilasasiamiehen kautta.

Kyseiseen asiaan osalliset ovat velvollisia selvittämän syyt miksi lastensuojeluilmoitus on tehty. Jos lapsi sairaalaan joutuu niin ls-ilmoitus ei ole rutiinijuttu. Ota asiasta selvää, ei kaikkea tarvitse hyväksyä :hug:
 
Hotmilk Juu huomenna aattelin pyytää hoitokertomuksen pojasta kun täytyy käydä taas tyksissä kuulemma tarkistuksessa vaikka ei hällä mitään ees ole..ottihan he kokeita tuolloin sairaalassa oloaikana mut ne oli kaikki ok että poika on ihan terve eikä hällä ole mitään sairautta yms..sen takia me tuonne tyksiin tiistaina jouduttiin kun neuvolan mukaan meidän pojassa on kaikki vialla..että semmosta toimintaa täällä suunnalla
 
Me9jaBonus me käydään tossa kirkkotien neuvolassa mutta onneksi ei tartte sinnekkää enää mennä kun päästään muuttamaan pois..mutta ei tää ollu eka kerta kun tyks tekee meistä ilmotuksen..viime kerralla tehtiin sillon tuommonen ilmotus kun tuo Juho synty maaliskuussa 2008 ja sekin tehtiin sen takia kun olin vaan hänen kanssaan siellä tarkkailuosastolla enkä omalla osastolla,kun he suuttuivat siitä jos pidin omaa poikaa sylissä,mutta sehän ei heille käyny sitte alkuunkaan vaan tulevat aina repimää hänet pois ja komensivat mut myös lähtee sieltä pois.Mulla on kyllä jäänyt tosi huonot kokemukset tyksistä.
 

Yhteistyössä