Viiden ruokalajin illallinen? Mikä se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisäkysymys: Pieneneekö annosten koko suhteessa ruokalajien määrään, vai tarkoittaako monen ruokalajin valitseminen järkyttävää kasaa ruokaa, jota ei kukaan jaksa syödä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Lisäkysymys: Pieneneekö annosten koko suhteessa ruokalajien määrään, vai tarkoittaako monen ruokalajin valitseminen järkyttävää kasaa ruokaa, jota ei kukaan jaksa syödä?

Pienenee totta kai, olen ollut vain kerran viiden lajin pöydässä syömässä mutta en millään muista miten ne oikein tarjoiltiinkaan. Täyteen kyllä tulin. :D

eka odotettiin helvetin kauan muutamaa parsan vartta. Sitten odotettiin helvetin kauan paria ruokalusikallista keittoa. Ja taas odoteltiin helvetin kauan pientä lihanpalaa. Ja sitten odoteltiin jälkkäriä, joku makea suupala se oli... No sitten tuli VARSINAINEN TAUKO, jonka jälkeen oli kahvia, konjakkia ja suklaata. Olihan se ihan hienoa mutta jääköön ainutlaatuiseksi kokemukseksi mun kohdalla. Ei oo kiva "syödä" pari tuntia ja jäädä nälkäseks.

Alkuperäinen kirjoittaja joskus syönyt moisen...:
eka odotettiin helvetin kauan muutamaa parsan vartta. Sitten odotettiin helvetin kauan paria ruokalusikallista keittoa. Ja taas odoteltiin helvetin kauan pientä lihanpalaa. Ja sitten odoteltiin jälkkäriä, joku makea suupala se oli... No sitten tuli VARSINAINEN TAUKO, jonka jälkeen oli kahvia, konjakkia ja suklaata. Olihan se ihan hienoa mutta jääköön ainutlaatuiseksi kokemukseksi mun kohdalla. Ei oo kiva "syödä" pari tuntia ja jäädä nälkäseks.

No se on mihin on tottunut, ideana tällaisessa on viettää iltaa, nauttia ruuasta (tulematta ihan tönköksi) ja hyvästä seurasta. Ei vetää äkkiä 1.800 kalorin mättöruoka.

meillä oli ensin pieni kala lautanen, sitten punajuuri keitto(kahvikupista) ,sitten ankanrintaa ja rösti perunoita, pari juuston palaa ja kuivatettuja omenan lohkoja, suklaa kakkua ja vanilja jätäelöä, kahvi + konjakki

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No se on mihin on tottunut, ideana tällaisessa on viettää iltaa, nauttia ruuasta (tulematta ihan tönköksi) ja hyvästä seurasta. Ei vetää äkkiä 1.800 kalorin mättöruoka.

En mä mitään mättöä kaipaiskaan :x Mutta rajansa kaikella, miten kauan sitä parsanvartta tarvii nautiskella... Sinne tuli porukkaa ympäri suomea, nälkäsiä varmasti, ekaks puheita sun muuta, koko ajan odottamista. Ja kaiken huipuksi tähän päälle ilmaset viinat! Kuvittele missä kunnossa porukka oli vaikka varmasti suurinosa koetti varovaisesti ottaa...

Siinä on tilaisuus esimerkiksi keskustella seuraavaa annosta odotellessa.
Ja voi keskittyä viiniin kaikessa rauhassa. Ja siitäkin voi keskustella ja vaihtaa mielipiteitä.
Myös jo maisteltuja annoksia voi kommentoida, ehkä haluaisit kuulla, mitä puolisosi tykkäsi. Sorry, siis mitä akkasi tykkäsi...

Alkuperäinen kirjoittaja mobilisti:

Siinä on tilaisuus esimerkiksi keskustella seuraavaa annosta odotellessa.
Ja voi keskittyä viiniin kaikessa rauhassa. Ja siitäkin voi keskustella ja vaihtaa mielipiteitä.
Myös jo maisteltuja annoksia voi kommentoida, ehkä haluaisit kuulla, mitä puolisosi tykkäsi. Sorry, siis mitä akkasi tykkäsi...

juu joka välissä ehdittiin jutella oikein mukavasti, samoin ruoan aikana, itse ruokailua ennen ja useita tunteja sen jälkeen.

Mikä "akkasi"?

Usein on välijuustot ennen jäkiruokaa. Tämä siis kahvi ja konjakki tilalla. Sellaiseen en ole törmännyt. Syönyt 3 kertaa ravintolassa 5 ruokalajin illallisen.

Ja aina tyytyväisenä pois!

Tosiaan, tarkoituksena ei ole mättää masua pömpölleen. Aina on kuitenkin leipää tarjolla, jotta nälkä lähtee. Suosittelen syömään kotona voileipää tms ennestään jos arveluttaa. Näin voi nauttia todella ruuasta.

Ymmärrän kyllä, että suurimmalle osalle suomalaisista mikropizzan natustajista ei maistu, koska tällaisissa pääasiassa ovat seurustelu ja makustelu. Ei niinkään mahan täyttö mättämällä.

kerran koittu englannissa häissä, katkarapu keitto, salaatti + makea leipä, shampanja vaahto kuulema auttaa ruuan sulamista, iso liha ateria, kahvi + erillaisia suklaita (kakkua).

Yhteistyössä