Vihreiden mielestä lisääntyminen on kaikista suurin ympäristörikos.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä olette?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aids antoi Linkolan mukaan ensin toivoa, mutta sitten sekin lässähti, sanoo Linkola, joka on Suomen tunnetuin maailmanlopun ennustaja.

Linkolan mielestä tehokkaampia tapoja väen vähentämiseen olisi esimerkiksi vesijohtoveden myrkyttäminen.

Hän ihailee varauksetta vuoden 2001 terroristihyökkäystä New Yorkiin, koska se kohdistui juuri sinne minne pitikin: öykkärimäisen länsimaisen elämäntavan ytimeen. "Niin kauan kuin yksikin terroristi on hengissä, on toivoa. Eivät ne ole talebanit, jotka tuhoavat maapallon vaan länsimainen elämäntapa", hän sanoo Vastuullinen vaikuttaja lehdelle.

[QUOTE="vieras";26186494]Linkola on vihreiden perustajajäsen ja muutenkin suuresti kunnioitettu auktoriteetti. Häntä kuunnellaan herkällä korvalla.[/QUOTE]

Kuuntelu on eri asia kuin toteuttaminen käytännössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä jumala;26186441:
Aids antoi Linkolan mukaan ensin toivoa, mutta sitten sekin lässähti, sanoo Linkola, joka on Suomen tunnetuin maailmanlopun ennustaja.

Linkolan mielestä tehokkaampia tapoja väen vähentämiseen olisi esimerkiksi vesijohtoveden myrkyttäminen.

Hän ihailee varauksetta vuoden 2001 terroristihyökkäystä New Yorkiin, koska se kohdistui juuri sinne minne pitikin: öykkärimäisen länsimaisen elämäntavan ytimeen. "Niin kauan kuin yksikin terroristi on hengissä, on toivoa. Eivät ne ole talebanit, jotka tuhoavat maapallon vaan länsimainen elämäntapa", hän sanoo Vastuullinen vaikuttaja lehdelle.

Linkolan kirjasta revitään muutama lause, saadaan mies näyttämään terroristien tukijalta. Vaikka hän on noin kirjoittanut, niin kannattaa lukea vähän enemmän hänen tekstejään, niin vähän ymmärtää, miksi hän noin kirjoittaa. Plus sieltä kirjasta tulee selväksi, ettei hän iskuja noin suoraan hyväksy. Ja ymmärtää ei ole sama asia kuin hyväksyä, mutta tajuaa myös toisen ihmisen pointin, sekin on paljon.

Ei ole noin yksiselitteistä. Itse se uusi IHMINEN nyt ei ole niin paha ympäristölle, mutta sitten kun siihen törsätään älyttömät määrät kaikenlaista turhaa - muovi, paperi, yms yms sellaista mitä ei ennen vanhaan ihminen tarvinnut eikä tarvitsisi vieläkään, niin sitten sitä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni;26186605:
Ei ole noin yksiselitteistä. Itse se uusi IHMINEN nyt ei ole niin paha ympäristölle, mutta sitten kun siihen törsätään älyttömät määrät kaikenlaista turhaa - muovi, paperi, yms yms sellaista mitä ei ennen vanhaan ihminen tarvinnut eikä tarvitsisi vieläkään, niin sitten sitä mennään.

Tämähän on vähän Linkolankin ajatus. Pitäisi palata vähän samanlaisen elämänmenoon kuin parisataa vuotta sitten. Ei Linkolan mielestä kaikkia ihmisiä pitäisi tappaa vaan ihmisiä pitäisi olla sen mitä maapallo kestää.

[QUOTE="vieras";26186623]Tämähän on vähän Linkolankin ajatus. Pitäisi palata vähän samanlaisen elämänmenoon kuin parisataa vuotta sitten. Ei Linkolan mielestä kaikkia ihmisiä pitäisi tappaa vaan ihmisiä pitäisi olla sen mitä maapallo kestää.[/QUOTE]

Osittain ihmisten pitäisikin palata tuollaiseen. Esimerkiksi (tämä on nyt nopeasti sen ihmeemmin pohtimatta heitettyä) voisi olla junia, ehkä bussejakin, liikenne olisi keskittynyt julkisiin välineisiin. Tietokoneita ja tv voisi olla, sekä sairaalat voisivat olla nykyisellä tasolla. Ruoan tehotuotantoa pitäisi vähentää radikaalisti, yms..
Ihminen kun tulisi kyllä täysin hyvin toimeen ilman niin monia härdellejä mitä nykyään on. Joka homma tehdään muovista ja jokaisella on leipäkonetta, vohvelirautaa, kuivausrumpua, videotykkiä jne..

"Linkolan mielestä tehokkaampia tapoja väen vähentämiseen olisi esimerkiksi vesijohtoveden myrkyttäminen.

Hän ihailee varauksetta vuoden 2001 terroristihyökkäystä New Yorkiin, koska se kohdistui juuri sinne minne pitikin: öykkärimäisen länsimaisen elämäntavan ytimeen. "Niin kauan kuin yksikin terroristi on hengissä, on toivoa. Eivät ne ole talebanit, jotka tuhoavat maapallon vaan länsimainen elämäntapa", hän sanoo Vastuullinen vaikuttaja lehdelle." Noita tuollaisia mielipiteitä, en sitten tue tosiaankaan. Ok maailmassa on liikaa ihmisiä ja puolet saisi pistää päiviltä, näin ajatellen sitä että meitä on täällä ihan liikaa, mutta en nyt itse tosiaan lähtisi oikeasti tuota toteuttamaan. Siinä olen kyllä samaa meiltä, että talebanit eivät sitä maapalloa tuhoa - juurikin länsimainen elämäntyyli on syypää lähes kaikkiin ongelmiin mitä on. Länkkärit on läskejä, tehotuotantoruokaa rakastavia törsääjiä, näin kärjistetysti..

[QUOTE="vieras";26186626]Kummasti Linkolan ajatuksille löytyy ymmärtäjiä äiti-ihmisistäkin...[/QUOTE]

Jep. Mä ymmärrän, miksi Linkola ajattelee niin kuin ajattelee. Mutta se ei tarkoita, että olisin samaa mieltä ja hyväksyisin, ei todellakaan. Kannattaa väliin yrittää ymmärtää asioita myös muiden näkökulmasta.

Ja ihan oikeassa ovat. Ja mitä Linkolan näkemyksiin tulee, niin tokihan vesijohtoveden myrkyttäminen olisi huomattavan tehokas keino väestön vähentämiseen, ei toki millään tavalla mahdollinen tai hyväksyttävä. Mutta ne ovatkin jo sitten eri asioita.

Mulla jotenkin aina loppuu usko ihmisiin ja maailmaan, kun lukee tällaisia aloituksia ja miettii, että vaikka tämä olisi provo, niin silti löytyy huolestuttavan paljon jengiä, joka ei yhtään osaa ajatella itse ja eritellä asioita. Uskovat kaiken, mitä sanotaan, ilman minkäänlaista kykyä analysoida lukemaansa tai eritellä nyansseja. Tai edes tunnistaa sarkasmia.

Väestöräjähdys on kiistattomasti suurin uhka ekosysteemille. Mutta minkä sille voi, että ihmisen evoluutio on sen verran hidasta, että edelleen vietti lisääntymiseen on kova. Ei siitä pidä liikaa ihmisiä syyllistää.
(eikä toisaalta paheksua vapaaehtoisesti lapsettomia itsekkäiksi...)

No, seuraavan kerran kun tällä palstalla väitetään vihreiden olevan kerskakuluttajia ja reissaavan lentokoneella etelässä, minä voin kertoa että oikeasti vihreät eivät kuluta juuri mitään, ovat elättäneet itsensä kalastaen jo puolen vuosisadan ajan ja muutenkin elävät juuri kuten opettavat.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä olette?;26186378:

Useamman lapsen isä, Pentti Linkola ei ole "vihreät" ja esim kirjansa Unelmat paremmasta maailmasta, alkukuvaelmassa, kuvailee nimenomaan onnellista suurperhettä tilallaan.

Silti olen samoilla linjoilla että osa tuottamattomasta viherpiperryksestä voitaisiin ohjata elintason nostamiseen alikehittyneissä maissa - se kun nopeiten laskisi väestönkehitystä maailmalla.

:)

Yhteistyössä