Vihreät kehottavat vanhempia laittamaan lapsensa ongelmalähiöiden kouluihin - laittaisitko sinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
helmikuu 06, 2022 14:28
Ruotsin vihreiden viesti tavan vanhemmille vaalien alla: "Laittakaa lapsenne ongelmalähiöiden kouluihin."

Göteborgin vihreät ovat lähteneet purkamaan puolueen kannatusloukkua rohkein poliittisin pensselinvedoin. Kun lapsiensa tulevaisuudesta huolta kantavat vanhemmat pyrkivät pois ongelmalähiöistä, vihreät lähtevät päättäväisesti päinvastaiseen suuntaan.

Ympäristöpuolue vihreiden kannatus oli helmikuun SVT/Novuksen mittauksessa 3,5 prosenttia. Se jää Ruotsin valtiopäivävaalien äänikynnyksen alle, joten vihreillä riittää haasteita ennen syyskuun tosikoitosta.
Göteborgin vihreät ovat nyt lyöneet ekopäänsä yhteen ja tuloksena on ehdotus, joka varmasti tulee herättämään keskustelua valitsijoiden keskuudessa. Tavallisia ruotsalaisia vanhempia tavallisista kaupunginosista kannustetaan laittamaan lapsensa ongelmalähiöiden kouluihin, kertoo Göteborgs-Posten.
– Vanhemmat saattavat jotenkin ajatella, että se on vain minun lapseni, jolla on ruotsi äidinkielenään kyseisessä koulussa. Mutta jos porukoita kannustetaan tekemään tuo valinta yhdessä, niin silloin ei olisi niin suurta syytä huoleen, pohtii vihreiden Göteborgin valtuustoryhmän johtaja Karin Pleijel."

• Haha
Reactions: Latimeria
Ruotsin vihreiden viesti tavan vanhemmille vaalien alla: "Laittakaa lapsenne ongelmalähiöiden kouluihin."

Göteborgin vihreät ovat lähteneet purkamaan puolueen kannatusloukkua rohkein poliittisin pensselinvedoin. Kun lapsiensa tulevaisuudesta huolta kantavat vanhemmat pyrkivät pois ongelmalähiöistä, vihreät lähtevät päättäväisesti päinvastaiseen suuntaan.

Ympäristöpuolue vihreiden kannatus oli helmikuun SVT/Novuksen mittauksessa 3,5 prosenttia. Se jää Ruotsin valtiopäivävaalien äänikynnyksen alle, joten vihreillä riittää haasteita ennen syyskuun tosikoitosta.
Göteborgin vihreät ovat nyt lyöneet ekopäänsä yhteen ja tuloksena on ehdotus, joka varmasti tulee herättämään keskustelua valitsijoiden keskuudessa. Tavallisia ruotsalaisia vanhempia tavallisista kaupunginosista kannustetaan laittamaan lapsensa ongelmalähiöiden kouluihin, kertoo Göteborgs-Posten.
– Vanhemmat saattavat jotenkin ajatella, että se on vain minun lapseni, jolla on ruotsi äidinkielenään kyseisessä koulussa. Mutta jos porukoita kannustetaan tekemään tuo valinta yhdessä, niin silloin ei olisi niin suurta syytä huoleen, pohtii vihreiden Göteborgin valtuustoryhmän johtaja Karin Pleijel."

En, en ole laittanut Suomessakaan aina omaan lähikouluun. Lapseni ovat lahjakkaita, heillä on keskiarvot yli 9, haluan heille tasokasta opetusta ja hyvät opiskeluolosuhteet ja olen valinnut koulut sen perusteella.

Tuossa vihreiden ajatuksessa on kyllä järkeä, mutta mun lapsilla sellaista ei toteuteta.

En, en ole laittanut Suomessakaan aina omaan lähikouluun. Lapseni ovat lahjakkaita, heillä on keskiarvot yli 9, haluan heille tasokasta opetusta ja hyvät opiskeluolosuhteet ja olen valinnut koulut sen perusteella.

Tuossa vihreiden ajatuksessa on kyllä järkeä, mutta mun lapsilla sellaista ei toteuteta.
Vihreiden ajatuksissa ei koskaan ole järkeä.

• Tykkää
No en taatusti laita!

Shoppailisin heti koulun missä ei ole paljon maahanmuuttajia jos eivät jo olisi sellaisessa.

(maahanmuuttajilla tässä tarkoitan lähi-itäläisiä ja afrikkalaisia)

Nämä vihreät laittavat varmasti omat lapsensa ja lapsenlapsensensa esimerkillisesti ongelmakouluihin.

Muuttamalla pois luovuttaa alueen/koulun suosiolla mamuille. Ja sitten muka ollaan valmiita taistelemaan....
Sulla ei taida olla lapsia?

Kyllä Ruotsissa jossain kohtaa tajuavat että mikä meni vikaan. Ovat vaan vähän hitaita.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Taaskaan ei kerrota lähdettä tähän juttuun. Tämmösiin ei pitäisi siis edes kommentoida. Joten minä kommentoin vain sitä, että miksi porukka täällä lähtee niin innolla mukaan juttuihin joissa ei ole lähdettä ees mainittu.

Muutamasta sanankääntestä kyllä päättelisi, että kyseessä on taas joku oikeistokonservatiivinen "omamedia":

"Göteborgin vihreät ovat nyt lyöneet ekopäänsä yhteen ja tuloksena on ehdotus, joka varmasti tulee herättämään keskustelua valitsijoiden keskuudessa."

Ja vaikka olisi totta, niin kyseessä ruotsalaisen marginaalipulueen yhden kaupungin porukka.

ELilähdettä kehiin, pliis. Täällä moni käyttää minun mielestä hyvin epäilyttäviä lähteitä, mutta kun ilmoittaa edes mistä "uutisen" poiminut, niin voi antaa lukijalla mahdollisuuden itse arvioida sen todenperäisyyttä ja taustavaikuttimia.

Lapsi kävi koulun missä on myös mamuja. Samoin mun kavereiden lapset.

Aika harva koulu Suomessa (ainakaan isoissa kaupungeissa) on ns. "ma muton". Mutta tasapaino tässä olisi hyvä. Mun lapsien luokilla on suunnilleen puolet ei-kantasuomalaisen taustan omaavia. On siinä omat haasteensa, mutta sitten taas hyviäkin puolia. Koen, että tilanne jotenkuten tasapainossa.

Kaverini lapsi on samassa koulussa eri luokalla ja molemmilla luokilla on aika paljon ongelmia. Toisessa luokassa osasyy on se, että sopeutumattomia saman ryhmän ma muja liikaa. Toinen luokka taas on lähes täysin kanta-suomalainen ja sisältää ongelmatapauksia.

Syitä riittää ja tilanne vain huononee.

”Numerot ja tilastot eivät kerro siitä ahdingosta, jossa suomalaiset kasvatuslaitokset ovat. Kouluja yhdistetään vaikka ei pitäisi, kirjoihin ei ole rahaa ja opettajia vaaditaan opettamaan opetussuunnitelman mukaan, johon ei ole resursseja. Rikomme lakia päivittäin ja ketään ei kiinnosta.

”Opettaja: "Mä en ole saanut kertoa oppilaalle maapallon kiertävän aurinkoa, koska se on uskonnon vastaista."

”Opettaja: "Mä en ole saanut kertoa oppilaalle maapallon kiertävän aurinkoa, koska se on uskonnon vastaista."

Mikähän uskonto oli kyseessä? Aidosti tämmösiä tapauksia on todella vähän, sen verran poikkeuksellista, että ei aiheuta ongelmaa isossa kuvassa.

Mutta sitten taas evoluutioteorian tai ilmastonmuutoksen kieltäviä on paljon enemmän. Ja niitä löytyy ihan länsimaisissakin uskonnoissa. Tuossahan mainittiin, että USA:ssa aika moni ei tunnusta evoluutioteoriaa. Valtaosa rebuja, muuten - en nyt laita linkkiä tähän, uskot sen ehkä itsekkin.

EIkös joku suomalainen europarlamentaarikkokin joskus kieltänyt evoluutioteoria.... Taisi olla pressaehdokaskin? Eli kannatusta löytyy sellaisillekkin tapauksille. Ihan tästä meidän koto-Suomesta.

Mikähän uskonto oli kyseessä? Aidosti tämmösiä tapauksia on todella vähän, sen verran poikkeuksellista, että ei aiheuta ongelmaa isossa kuvassa.

Mutta sitten taas evoluutioteorian tai ilmastonmuutoksen kieltäviä on paljon enemmän. Ja niitä löytyy ihan länsimaisissakin uskonnoissa. Tuossahan mainittiin, että USA:ssa aika moni ei tunnusta evoluutioteoriaa. Valtaosa rebuja, muuten - en nyt laita linkkiä tähän, uskot sen ehkä itsekkin.

EIkös joku suomalainen europarlamentaarikkokin joskus kieltänyt evoluutioteoria.... Taisi olla pressaehdokaskin? Eli kannatusta löytyy sellaisillekkin tapauksille. Ihan tästä meidän koto-Suomesta.
Minun valintani on valita lapsilleni koulu jossa opettaja voi opettaa tieteeseen liittyviä faktoja.

Ja tarvittaessa vaikka shoppailen lapsilleni tällaisen koulun.

Vaikka olen Lissun kanssa melkein kaikesta eri mieltä, niin täytyy kyllä todeta, että onpahan Kokoomuslaisella apulaispormestarilla ollut otsaa:

Apulaispormestari Itä-Helsingin koulukohusta: "Helsingissä ei ole yhtään koulua, jonne en omaa lastani laittaisi" | Paikalliset | Helsingin Uutiset

Saanen epäillä, että näin olisi.

Olen itse tehnyt joskus opiskelija-aikana opettajansijaisuuksia. Niin myös kaverini. Lisäksi on jonkun verran kavereissa aineenopettajia. Kyllä tietyt Itä-Helsingin koulut ovat aika karuja mestoja. Toisaalta itse 80-luvulla yläasteen käyneenä (no mamus), niin kyllä sielläkin aika karua meininkiä välillä oli. Aika vaikea verrata.

Kokemukseni ovat suunnilleen ajalta 1995-2005, mutta enpä usko että helpommaksi muuttunut.

Koulut on se ratkaiseva rintama maahanmuuttajien integraation suhteen. En ole sinisilmäinen, mutta en myöskään suostu olemaan asian suhteen yltiönegatiivinen.

Sitten vielä pakko sanoa, että täällä vähän enemmän maalla on myös maahanmuuttajia, mutta ongelmia ei mielestäni samalla tavalla ole. Tai ainahan kouluissa on ongelmia, mutta ei voi sanoa, että ne ensisijaisesti johtuisi maahanmuuttajista. Syynä varmaan se, että kun maahanmuuttajien määrä pienempi, niin integroituvat paremmin. Yksinkertaistettuna.

• Tykkää

Yhteistyössä