Vihreä tee + raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toiset sanoo, että saa, toisten mielestä ehdottomasti ei.

En löytänyt googlettamalla eilen faktaa, löytyi vain keskustelusivustoja. Siis yrttitee nyt ainakin on kiellettyjen listalla.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Toiset sanoo, että saa, toisten mielestä ehdottomasti ei.

En löytänyt googlettamalla eilen faktaa, löytyi vain keskustelusivustoja. Siis yrttitee nyt ainakin on kiellettyjen listalla.

minäki yritin googlettaa ja törmäsiin samaan tietoon yrttiteestä. Et eiköhän sitä saa kohtuudella käyttää.. niin ku kahviakin

Oon juonu molemmissa raskauksissa monta mukia joka päivä. Järkeilin niin, että keskimäärin terveitä lapsia tulee mm. Japanissa, jossa vihreä tee on ihan ruokajuomakin :) Ja siis terveitä tuli näistä munkin mukuloista.

Lienee ihan turvallista, jopa suotavaa, ( http://www.helistin.fi/?id=2714255&page=2803020 )
lainaus: "Varsinaisia nesteenpoistolääkkeitä tai -kuureja Hotti ei missään nimessä suosittele raskaana oleville, mutta luonnollisia nestettä poistavia ruoka-aineita voi toki kokeilla. Tällaisia ovat esimerkiksi ananas, mansikka, greippi ja vihreä tee. Yleensäkin runsaasti kasviksia mutta vähän sokeria, suolaa ja valkoisia jauhoja sisältävä ruokavalio auttaa hillitsemään turvotusta."

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Ja siis yrttitee ja vihreä teehän on ihan eri asioita. Yrtit on yrttejä, tee tulee teepensaan lehdistä - oli se sitte mustaa, valkoista tai vihreetä.

näinpä.. ja siks hainki et onko jossain faktatietoa, ku käsitteet usein sekotetaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Ja siis yrttitee ja vihreä teehän on ihan eri asioita. Yrtit on yrttejä, tee tulee teepensaan lehdistä - oli se sitte mustaa, valkoista tai vihreetä.

näinpä.. ja siks hainki et onko jossain faktatietoa, ku käsitteet usein sekotetaan

Ne on sekotettu mm. mun nlan ravinto-ohjeistuksessa :D En käsitä mikä siinä on niin vaikeeta...

HUSn sivuilla on ohje teen juonnista:

Tee Luotettavien valmistajien tuotteita, joita myydään ruokakaupassa, voi nauttia kohtuudella raskaus- ja imetysaikana (myös vihreä- ja kamomillatee), kofeiinin määrä huomioon ottaen

Lisään tähän tosta vihreästä teestä, että ollessani 6 ekaa raskauskuukautta Aasiassa, olivat sikäläiset ihmiset hyvin tarkkoja siitä ettei mm. vihreää teetä tarjottu raskaana oleville (ainakaan raskauden alussa). Hierojalla jouduin tyytymään myös vain kevyeen jalkahierontaan nestekierron muutosten vuoksi.

Lisään tähän tosta vihreästä teestä, että ollessani 6 ekaa raskauskuukautta Aasiassa, olivat sikäläiset ihmiset hyvin tarkkoja siitä ettei mm. vihreää teetä tarjottu raskaana oleville (ainakaan raskauden alussa). Hierojalla jouduin tyytymään myös vain kevyeen jalkahierontaan nestekierron muutosten vuoksi.

Apua olen raskausviikolla 6+2 ja olen käyttänyt tuotetta jossa on ollut vihreä tee lehtiuutetta 11 mg vuorokausiannoksessa, nyt on kova huoli, että olen aiheuttanut sikiölle haittaa... en tajunnut, että ko. tuotetta ei ole saanut käyttää... onko jollain kokemusta asiasta? Yllä oleva kirjoitus sai minut todella huolestuneeksi :(

Vihreä tee sisältää antioksidantteja ja on terveydelle hyväksi. Yrttiteet tai paremminkin yrttijuomat on kiellettyjen listalla. Kahvi sisältää kofeiinia, musta tee sisältää kofeiineja (tosin vähemmän tietäkseni kuin kahvi). Kahvia ym suositellaan max 3 kuppia vuorokaudessa. Itse olen vaihtanut kahvin (jota ehkä sen kupin päivässä yleensä juon) kofeiinittomaan kahviin. Murukahvi. Ja on hyvää. Myös vihreää teetä esim töissä ja toisinaan kotona (rv 15+6).

Yrttejä käytetän rohtoina (flunssaan mm echinaforce tms ehkä helppo mieltää kun kaikille jokseenkin tuttu), joten niiden vaikutuksia ei ole tutkittu tarkoin raskauden vaikutuksiin ym. Joitakin yrttejä mm aikanaan käytetty mm keskeyttämään raskaus. Vihreää teetä (tee, ei yrtti) juodessa et ole voinut vahingoittaa vauvaa.

Detox hieronnat ja virheä tee yhdistettynä (jota yllä oleva kirjoitti) saa valtavat kuonat liikkeelle ja kuona kropassa sisältää kroppaan kertyneitä myrkkyjä ja kemikaaleja jotka eivät ole hyväksi. Tällaisia hirontoja mielummin välttelisin.

Yrttiteet on varmuuden vuoksi kielletty kaikki, koska on olemassa yrttejä joita käytetään vartavasten keskenmenon aiheuttamiseen. Ja myöskin siksi, ettei kaikkien yrttien vaikutusta ole testattu riittävästi tai lainkaan, että mikä vaikutus niillä on sikiöön. Varmempi kieltää kaikki.

1. saako sitä raskaana ollessa juoda? onko jossain faktatietoa asiasta, jos ei saa juoda..

Teetä voi nauttia kohtuudella raskaus- ja imetysaikana, kun tuote on luotettavan valmistajan, ja sitä myydään ruokakaupassa.

Tee sisältää kofeiinia keskimäärin noin puolet kahvin sisältämästä kofeiinista.

Luontaistuotteeksi luokiteltavan yrttiteen käyttöä ei suositella raskaus- ja imetysaikana. Se voi sisältää haitallisia aineita, eikä turvallisuudesta ole useinkaan luotettavaa, tutkittua tietoa.