Vihreä neste rinnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tissiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tissiliini

Vieras
Minulla tuli eilen (taas) suihkussa molemmista rinnanpäistä painamalla tumman vihreää nestettä ihan vähän, mitäköhän voisi olla? Voiko se olla jotain, mitä on joskus jäänyt maitorauhasiin ja tulee hiljalleen pois? Imetyksen lopettamisen jälkeen minulla tuli pitkään pieniä maitotippoja ja sen jälkeen kirkasta, joskus hieman kellertävää nestettä tipoittain silloin tällöin liiveihin ja nyt on jokusen kerran tullut tuota tumman vihreää nestettä. Ei kai se ole merkki mistään vakavasta?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ei pitäis kyllä mitään vuotaa, jos et ihan just ole lopettanut imettämistä. Kannattaa käydä lekurilla.

Imetyksen lopettamisesta on jo muutama vuosi, enää ei ole pariin vuoteen vuotanut kuin silloin, kun olen pessyt rinnan päät suihkussa kunnolla ja rinat on saanut silloin "ärsytystä".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole vaarallista. Kirkas ja vihreä neste on normaalia. Samea ruskea ja punertava neste on oire vakavammasta. Sinulla ei ole mitään syytä huoleen. :)

Kirkastahan se yleensä on, mitä sieltä tulee, jos jotain tulee. Ajattelin, että tuo kirkas vain muuttuu vihreäski, kun on tarpeeksi kauan siinä rinnan päässä, ennen kuin tulee pois? Tuota vihreää tuli siis ihan vain pieni tippa ja sen jälkeen toinen tippa kirkasta. Mitään kyhmyjä ei ole rinnoissa, eikä kainaloissa, ne olen puristellut monen monituista kertaa läpi.

Kyllä mä kävisin lääkärissä. Mulla oli yhden lapsen jälkeen ongelmana se, ettei maidon "tuotanto" tahtonut loppua. Hyppäsin monta kertaa gynellä. Samaan aikaan toinen rinta myös kipuili ja kävin myös mammossa. Muistan kun eräs gyne yksityisellä lääkäriasemalla sanoi, että kirkas ja maitomainen erite ei ole vaarallista. Jos tulee veristä tai vihreää - tämä vaatisi aina lääkärissä käynnin + mahd tutkimuksia. Toisaalta tällä palstalla muistelen lukeneeni, että jollakin vihreä neste liittyi johonkin tulehdukseen. Siltikin lääkärissä käynti lienee viisaampaa kuin luottaa palstaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja hekla:
Kyllä mä kävisin lääkärissä. Mulla oli yhden lapsen jälkeen ongelmana se, ettei maidon "tuotanto" tahtonut loppua. Hyppäsin monta kertaa gynellä. Samaan aikaan toinen rinta myös kipuili ja kävin myös mammossa. Muistan kun eräs gyne yksityisellä lääkäriasemalla sanoi, että kirkas ja maitomainen erite ei ole vaarallista. Jos tulee veristä tai vihreää - tämä vaatisi aina lääkärissä käynnin + mahd tutkimuksia. Toisaalta tällä palstalla muistelen lukeneeni, että jollakin vihreä neste liittyi johonkin tulehdukseen. Siltikin lääkärissä käynti lienee viisaampaa kuin luottaa palstaan :)

Hmm... Ehkä minä sitten varaan ajan ensin vaikka työterveydestä katsotaan, mitä sanovat. Minulla kun rinnat tuppaavat välillä pingoittumaan kipeiksi, ehkä näillä asioilla voi olla tekemistä keskenään, vaikka olen tuota pingoittumista pitänyt hormoneihin liittyvänä asiana.

Näin minullekin sanottiin,silloin kun mummoni sairastui rintasyöpään.Pitää paikkansa siis.

mullakin tulee tummanvihreää. juuri olin mammografiassa ja ultrassa. sanottiin, että syynä mastopatia. kyhmyiset ja kystaiset tissit. ei pitäis olla mitään vakavampaa. mutta sinuna silti menisin lekuriin. on se senverran luonnottoman tuntuista kun vihreetä vuotaa..

Alkuperäinen kirjoittaja no:
sanomattakin selvää, lääkäriin!!!! maitomaista voi tulla, muuta käsittääkseni ei

Palstakäsityksiä niin. Minulla on vihreää tipoittelua ollut jo vuosia, on hormonaalista, ei mitään tulehdusta tai vakavaa. (Turha puristella) Asia on tutkittu todella tarkkaan. Itseäsi rauhoittaaksesi käynti gynellä valaisee asiaa. Yleislääkärit ei asiasta tiedä.

Ei ole vaarallista. Kirkas ja vihreä neste on normaalia. Samea ruskea ja punertava neste on oire vakavammasta. Sinulla ei ole mitään syytä huoleen. :)

Kyllä mä huolestuisin,jos tulee muuta kun kirkasta/valkoista. Ethän sä nyt voi sanoa ettei ole syytä huoleen ! Voihan se toki olla ihan harmitonta,mutta kannattaa käydä tutkituttamassa rinnat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Hmm... Ehkä minä sitten varaan ajan ensin vaikka työterveydestä katsotaan, mitä sanovat. Minulla kun rinnat tuppaavat välillä pingoittumaan kipeiksi, ehkä näillä asioilla voi olla tekemistä keskenään, vaikka olen tuota pingoittumista pitänyt hormoneihin liittyvänä asiana.

Turhaa mennä työterveyslääkärille, mene samalla vaivalla gynelle jonne sinut kuitenkin neuvoo.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Kyllä mä huolestuisin,jos tulee muuta kun kirkasta/valkoista. Ethän sä nyt voi sanoa ettei ole syytä huoleen ! Voihan se toki olla ihan harmitonta,mutta kannattaa käydä tutkituttamassa rinnat.

NO sanoinko ettei kannata käydä lääkärissä?

NO et sanonut,mutta sanoit ettei syytä huoleen ole.

NO et sanonut,mutta sanoit ettei syytä huoleen ole.

Ja sanon vieläkin. Mä olen itse huolehtinut ja stressannut asiasta ihan tarpeeksi aikoinaan, heti ei kannata ottaa sitä kauhu skenaariota käyttöön joka asiassa. Gynet sanoo että tuo on normaalia ja yleislääkärit ei tuosta tiedä mitään. Totta kai se kannattaa silti tutkia, ihan mielenrauhan takia.

Yhteistyössä