Vihlonta...(?!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Una
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Una

Vieras
Mulla on menossa nyt rv 35+0, odottelen kaksosia. Onko muilla aika loppuvaiheessa olevilla esiintynyt vihlontaa alapäässä? Veikkaisin jotain kohdunkaulan seutua...

En itse tiedä mistä johtuu, onko siitä kun vauvat liikkuvat tosi alhaalla vai kenties merkki kivuliaiden supparien alkamisesta...? Ei selkeästi vielä tietysti ole kivuliaita suppareita, mutta noita aika epämiellyttäviä vihlomisia tulee erityisesti iltaisin. Mitäköhän tarkoittaa?

Vihlominen voi tarkoittaa joko kohdunkaulaa pehmentäviä &lyhentäviä supistuksia tai liitoskipuja, jotka johtuvat häpyliitoksen periksiantamisesta. Vaikea sanoa kummasta on kysymys.. Molemmat ovat joka tapauksessa ihan asiaankuuluvia, eivätkä välttämättä vielä ennakoi synnytystä moneen viikkoon. Ole ihan rauhassa vaan!

Moi... Minullakin on nyt viime päivinä alkanut tuntua virtsarakon seudulla kovaa painattamisen tunnetta. Tuntuu kuin pitäisi mennä pissalle tuon tuostakin ja alavatsalla tuntuu kirveltämisen tunnetta, vaikka mitään tulehduksia ei ainakaan ole, eikä oikeeta pissahätääkään. Tune on vähän niin kuin joku venyisi tai repeilisi.
Oon itse aatellut että vauva olis vihdoin ja viimein laskeutunut alas. Kohdunkaula on ollu pehmentyny jo reilun kuukauden ja joulukuun alussa tehdyssä tutkimuksessa huomattiin kohdunsuun olevan melkein sormelle auki, mutta silloin vauva oli vielä suht ylhäällä. Todennäköisesti vauva siellä puskee itseä alaspäin ja kivut johtuu siitä . Illalla kipuja on enempi, kun tulee oltua seisaallaan ja painovoima painaa vauvaa vielä enemmän alaspäin. Sinun tilanteen kyllä ymmärtää, kun siellä on vielä kaksi kaveria painamassa... Supistuskivut on kuulema sellaisia että ne kyllä tunnistaa, eiköä niitä tarvi miettiä että onkohan ne oikeita vai ei. Minulle on ainakin sanottu, että sitten kun tila tuntuu siltä että kipu tuntuu varpaan päistä korvan lehtiin asti, eikä tilanne yhtään naurata, niin silloin on tosi kyseessä. Tsemppiä... Kyläl ne kaverit maailmaan tulee, sitten kun on niiden aika. Tiedä vaikka pääset synnyttämään uuden vuoden yönä : )
T:Nekku 34+5

Yhteistyössä