Vihlaisuja alapäässä, rv 28. Pitäisikö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömelö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hömelö

Vieras
Toista odotan ja supistuksia (kivuttomia) on tullut jo silloin tällöin, ja niistä sanottiin jo neuvolassakin että normaalia on. Tänään kuitenkin tuli erilaista kipua, kun arkiaskareissa tuli alapäähän äkkiä kipeää vihlontaa, vähän samoissa paikoissa kuin mistä ekassa synnytyksessä repesin. Kesti vain muutaman sekunnin, mutta heti tuli mieleen tuo ensimmäinen synnytys ja se repeämisen tunne.

Voiko olla vain normaalia paikkojen venymistä? Vauva liikkuu todella paljon että sikäli ei pitäisi olla hätää. Olen treenannut myös lantiopohjaa joka päivä, voiko niihin lihaksiin tulla jotain kramppeja??

Miulla tuli yhdessä vaiheessa raskautta, olisko just jotai rv30, kauheita vihlomisia.. Siis TODELLA paljon vihloi, nimenomaa liikkuessa. Kyselin neuvolasta ja sanottiin että niitä liitoskipuja ovat... Onneksi loppuivat sitten muutamassa viikossa, eli itse en loppuun asti niistä kärsinyt... TSEMPPIÄ! :)

Mä en kyllä osaa sanoa, mutta kerronpahan omasta kokemuksesta että mulla tuntuu todella ilkeää vihlontaa välillä. Paikannan sen mielessäni kohdunsuulle, koska keskenmenoni jälkivuodon aikana tunsin vihlontaa aivan samassa paikassa, ja kuvittelen että se johtui jostain sulkeutuvasta kohdunsuusta tai jostain.

Mainitsin neuvolassa asiasta, tosin en erityisen huolestuneena, ja kerroin että yhdistän välillä vihlonnan vauvan liikkeisiin ja ehkä vauva vain jotenkin tökkii kohdunsuuta liikkuessaan. Vihlonta on nyt loppuraskaudessa ollut välillä tosi ilkeän tuntuista, kuvittelen että se johtuu vauvan kasvamisesta ja vahvistumisesta (nyt rv 33). Eipä neuvolassa ollut täti kovin huolestunut siitä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä