Vihkisormuksista...

  • Viestiketjun aloittaja Tuleva rouva
  • Ensimmäinen viesti
Tuleva rouva
Minulla on keltakultainen kihlasormus, mutta vihkosormukseksi haluaisin hopeisen tai valkokultaisen. Mietin vaan, että miten hopeinen kestää? Ja tummuuko helposti? Mitään kallista sormusta en tahdo, vaan kohtuuhintaisen. Valkokultaiset on kyllä aika arvokkaita.

Minkälaisia vihkisormuksia teillä on? Onko kaikilla kultaa, vai löytyykö hopeaakin?
 
"Piipiäinen"
Valkokultainen sormus tummuu myös ajan kanssa.. mutta sen voi käydä "kiillottamassa". Riippuu paljon onko se ns.rodinoitu tjn.. eli onko alkujaankin kiiltävämpi. :D en ole oikein varma mitä tuo nyt lopulta tarkoittaa..

Kannattaa kysellä pienistä kultasepän liikkeista, jos valkokultaisen haluat. Itse sain reilulla 500 eurolla teetettyä valkokultaisen sormuksen, johon vielä istutettiin mieleiseni kivi. Ei timantti, mutta nekään ei oikeasti niin kamalasti maksa. Ja ikävä myöntää, suosittelen kyllä timantteja muille.. kun nuo muut kivet vähä ottaa helpommin iskua. Huomattu on..
Toki hintaan vaikuttaa sormuksen koko aikalailla, itsellä kun on melko kitukasvuiset kädet. :D
Niissä valmiissa sormuksissa on monesti sitä ilmaa reippasti hinnassa. Moni tuttukin on saanut halvemmalla teetettynä ihan perinteisen rinkulan. Lisäherkut sitten maksaa lisää..

Hopeisessa sormuksessa maksaa laatu sitten. Tummuu helpommin kuin valkokulta ja on herkempi naarmuille ym. Itsellä kyllä tuo hopeinen kihla on kestänyt kauniina vuosia, kun Kalevalan mallistosta aikoinaan löytyi mieleinen.
 
  • Tykkää
Reactions: nöppönen
hopeisista
Mulla on hopeinen ihan tavallinen sormus, en voi kultaa käyttää. Hopeinen sormus on helppo putsata, sen vaivan jaksan nähdä kyllä. Kovasti olen omaan rinkulaani kiintynyt :)
Onko sulla jotain kiviä siinä sormuksessa? Meneekö ne pilalle putsausaineen käytöstä?

Mulla keltakultaiset sormukset, jotka haluaisin vaihtaa hopeisiin ihan vaan siitä syystä, että hopea on aina ollut enempi mun juttu. Tyhmänä kuitenkin kuuntelin 15 ja 13 vuotta sitten muitten ihmisten mielipiteitä (keltakulta kuulemma ainoa vaihtoehto, hopeeta ei kantsi ees harkita).
 
vaimo jo
Minusta on jotenkin mautonta yhdistää kelta- ja valkokultaa. Minulla molemmat keltakultaa, mutta jos haluan vaihtelua käytän "vaihtoehtosormuksiksi" hankittuja hopeisia vastaavia :D
 

Yhteistyössä