Viherpeukalot! Kukka-apuja kaipaan! :)

Tänään tulee kauan kaivatut puulaatat meidän partsille! Jee, jee! :D

Ja tänään pitäisi myös mennä hieman kukkaostoksille. En ole itse mikään viherpeukalo ja olenkin värvännyt anopin mukaan mutta jos nyt ei ihan nolaisi itseään ja utelisi teiltä hieman taustatietoja? :xmas:

Sanokaas jotain nättejä ja helppohoitoisia kukkaisia jotka pärjäävät paahteisella parvekkeella. Kukkalaatikoita ajattelin ja sitten haluaisin yhteen isoon ruukkuun jonkun tuijan tms. Ja ehkä joku amppeli? Mutta kuoleeko tuolla kaikki kuumuuteen? Partsi ei ole lasitettu, mutta iltapäiväaurinko paahtaa aika täyttä päätä tuntikausia... B)
 
vieras
Havut eivät viihdy paahteessa. Ja muutenkin niitä on hankala saada pidettyä hengissä laatikossa.

Samettiruusu, petunia ja pelargonia ainakin viihtyvät suorassa auringossa.
 
nipsu
Ei varmaan ihan kaikkia kukkasia kannata vielä ostaa, kun voi olla vielä kylmiä öitä. Vaikka tykkäisivät paahteesta, niin eivät välttämättä kylmästä. Eli odottele hetken vielä :)
Orvokkiamppelin voit ostaa jo, se kestää kylmää ja vähän pakkastakin. Niitä näkyy olevan myynnissä joka paikassa.
Auringosta tykkäävät ainakin samettikukat ja daaliat, mutta ovat kylmän arkoja.
 
b
amppelit jättäisin väliin, koska ne kuivuvat herkästi. Minusta isoon ruukkuun voi laittaa kuitenkin vähän mitä tahansa, esim runkomarketta, kärhöjä, runkoortensia, runkoruusu, jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Ei varmaan ihan kaikkia kukkasia kannata vielä ostaa, kun voi olla vielä kylmiä öitä. Vaikka tykkäisivät paahteesta, niin eivät välttämättä kylmästä. Eli odottele hetken vielä :)
Orvokkiamppelin voit ostaa jo, se kestää kylmää ja vähän pakkastakin. Niitä näkyy olevan myynnissä joka paikassa.
Auringosta tykkäävät ainakin samettikukat ja daaliat, mutta ovat kylmän arkoja.
Mä olen joka vuosi istuttanut noita orvokkeja ja aina kun ollaan parikin päivää poissa (lomalla) niin ne lakastuvat... Niitä pitäisi vaan kastella sitten ihan joka päivä!

Mutta kyllä mä jotain tuonne jo haluaisin... Eikö niitä voi nostaa vaikka yöksi saunalle jos on luvattu kylmää?

Juu, en minä malttamaton ole... :xmas:
 

Yhteistyössä