viherkasvit kuolee aina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viherpeukaloksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viherpeukaloksi

Vieras
sanokaas nyt miten niitä viherkasveja hoidetaan. Haluaisin kotiini vihreitä kasveja, ja olen niitä silloin tällöin hommaillutkin,mutta huonolla menestyksellä. Muutaman viikon kasvit kukoistavat ja sitten vähintään puolen vuoden päästä ei enää mitään elonmerkkiä. Kuinka usein kastelette kukkia ja käytättekö jotain lannoitteita? Olen itse kastellut pari kertaa viikossa ja noin kerran kuussa laittanut lannoitetta veteen. Kukat on valossa ja ei mitenkään vetoisassa paikassa. Riippuuhan se tietysti kukasta miten niitä hoidetaan, mutta tuntuu että minun kasvini kuolevat olivatpa ne mitä tahansa. Nyt olen tappanut yhden rahapuun, mikä piti olla helppohoitoinen ja pärjää vähällä kastelulla, se on kuitenkin nyt ihan kuiva ja tiputtaa lehdet. Samoin saniaisesta on jäljellä enää ruodot...

Älä anna vettä ennen kuin multa tuntuu kuivahkolta. Huom. ei saa antaa kuivaa liikaakaan, jos pääsee liian kuivaksi, ei lähde enää imemään vettä.
Mut ei saa kastaa liikaa, muttei liian vähänkään. Pari kertaa viikossa kuulostaa aika paljolta. Sisäkasvit, jotka ei ole mitenkään kuumassa tai auringonpaahteessa, pärjäävät hyvin kerta viikkoon kastelulla (eri asia kodinonnet yms. aika paljon hoitoa vaativat).

joo kiitos: toimin siis näin ei liikaa eikä liian vähän. Olen kyllä aina toiminut näin ja tuhoa on tullut... Joskus olen kokeillut antaa enemmän ja joskus vähemmän ja lopputulos on aina sama: kasvista ei ole vuoden päästä mitään jäljellä. Ehkä se on vaan niin etten kertakaikkiaan osaa niitä hoitaa. Pitää varmaan siirtyä tekokukkiin.

Tää voi kuulostaa julmalta, mutta jotkut ei vaan ole yhteensopivia kasvien kanssa, ei sitten millään. Eräs kaverini on tällainen - kaikki kasvit sillä kuolee, vaikka ihan samoin hoitaa kuin minäkin. Olemme sitä ihmetelleet naisissa, että mistä kummasta voi johtua, mutta emme ole keksineet. (Sori, tästä ei nyt tainnut olla paljoakaan apua. :p )

Oliskohan kuitenkin liian pimeää. Minulla kukat ovat kukoistaneet aina. 3,5 vuotta sitten muutimme nykyiseen taloomme ja täällä monet kukat ovat kuolleet. Syynä selvästi 'pimeämmät' kasvuolosuhteet.

Mulla kuolee kanssa kaikki, paitsi yksi. Meillä on ollut se jo vuosikausia ja aina se vaan jaksaa kukoistaa. Mutta ne kaikki muut, joita meillä on ollut, kuolevat pian kaikki.. Taitaa olla joku kirous päällä. :D

Yhteistyössä