vihdoinki ilmalämpöpumppu tuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Meillä erilliset ilmalämpöpumput sekä ylä-että alakerrassa ja täytyy sanoa, että aika kova pettymys oli, kun nyt saimme viime vuoden sähkönkulutuslukeman ja yhtään ei ollut sähkönkulutus meillä vähentynyt toissa vuodesta. Eli meillä vanha rintamiestalo, jossa suora sähkölämmitys + uuni lisänä lämmityksessä.

Käytittekö pumppua myös viilennykseen? Se vie säästöt helposti pois.

Ei ole käytetty kertaakaan viilennykseen.

meillä alakerrassa pumppu ja lämmittää ihan hyvin vielä -10 pakkasella mutta sen jälkeen jso pakkaset kovenee pitää joko laittaa pattereita päälle tai sitten palella, neliötiä kylläkin vajaa 150 joten pitäisi vissiinkin hankkia yläkertaankin jotta olisi enemmän hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Meillä erilliset ilmalämpöpumput sekä ylä-että alakerrassa ja täytyy sanoa, että aika kova pettymys oli, kun nyt saimme viime vuoden sähkönkulutuslukeman ja yhtään ei ollut sähkönkulutus meillä vähentynyt toissa vuodesta. Eli meillä vanha rintamiestalo, jossa suora sähkölämmitys + uuni lisänä lämmityksessä.

Meillä myös vanha rintamamiestalo, ilmalämpöpumppu ainoastaan alakerrassa, sähkölämmitys ja leivinuuni. Esim. viime talvena alakerrassa sai olla kaikki lämpöpatterit kiinni, koska uuni ja pumppu riitti lämmittämään, ja säästöä tuli meille ainakin yllättävän paljon. En muista lukemia, mutta säästöä kuitenkin tuli. Emme käytä pumppua kesällä/keväällä juuri ollenkaan, korkeintaan jos kesällä on tukalan kuuma, saatamme vähän aikaa pumpulla viilentää.
jos pumppua käyttää kesällä paljon viilennykseen, se kyllä syö sen säästön, joka on tullut talvella.

Meilläkin Panasonic, on kuulema yksi markkinoiden parhaista jollei paras. Tosin sähkölaskun tasuslaskuun olin aika pettynyt, ilmeisesti kesän viilennykset ottaneet veronsa :|
Mutta toisaalta, ilman pumppua tämä yläkerta on kuin pätsi, joten mielelläni maksan siitä että helpompi elää ja olla.

Ai niin, pumpun hinta oli jotain 1000? ja tuttava asensi. Hän tekee asennuksia työkseen, joten ei huolta että jotain olisi mennyt pieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja ¿?:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
meil on Air Cool ja makso asennuksineen 410e

mites hyvin tuollanen lämmittää? kuinka ison talon? mihin pakkasasteeseen asti luvataan moitteeton toimivuus?

toimi moitteetta vielä 20 asteen pakkasessa ja riittää n.80neliöön (meillä mökillä alakerta ,ylös tulee toinen) mut hinta on tukkuhinta ja asennus omasta takaa ku ukko on kylmämestari

Mikä on siis hyötysuhde?

Alkuperäinen kirjoittaja niksipirkka:
Muuten jssap jos ei osata itse asentaa!!

......

Sitähän ei saa itse asentaa ilman lupia/ammattitaitoa.

Henkilö joka asentaa tai asennuttaa ilmalämpöpumpun ilman TUKESin toteamaa pätevyyttä, rikkoo ympäristönsuojelulain (86/2000) 108 a §:ää ja sen nojalla annettuja valtioneuvoston asetuksia 1187/2001 ja 1239/2003.

http://www.ekopower.fi/ilmalampopumput_asennus.html

mä oon kyllä kans vähän pettyny ilmalämpöpumppuun, ei sähkölaskussa ole kuin 10 % erotus vaikka luvattiin 30 %.. tosin ny on ollu aika kylmä talvi, mutta kuitenkin..

Meillä myös panasonic. suora sähkölämmitys (100 neliötä) ja varaava takka.

......

Henkilö joka asentaa tai asennuttaa ilmalämpöpumpun ilman TUKESin toteamaa pätevyyttä, rikkoo ympäristönsuojelulain (86/2000) 108 a §:ää ja sen nojalla annettuja valtioneuvoston asetuksia 1187/2001 ja 1239/2003.

Parit letkut paikoilleen ja töpseli seinään. Ultimatemarket myy noita valmiiksi tyhjiöityjä!

Alkuperäinen kirjoittaja hessu höpö:

......

Parit letkut paikoilleen ja töpseli seinään. Ultimatemarket myy noita valmiiksi tyhjiöityjä!

jaahans teillä on ilmeisen laillisesti kytketty pumppu½

Alkuperäinen kirjoittaja v:

jaahans teillä on ilmeisen laillisesti kytketty pumppu½[/quote]

Ja mitä sitten jos ei olisikaan ? Toiset puhuu handsfreehen, toiset ajaa sidukkapäissään ja toiset kytkee serkun kaiman avustuksella ilpon, ketä haittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Meilläkin Panasonic, on kuulema yksi markkinoiden parhaista jollei paras. Tosin sähkölaskun tasuslaskuun olin aika pettynyt, ilmeisesti kesän viilennykset ottaneet veronsa :|
Mutta toisaalta, ilman pumppua tämä yläkerta on kuin pätsi, joten mielelläni maksan siitä että helpompi elää ja olla.

Meille myyjä taas sanoi, että Panasonicia hän ei todellakaan suosittele, mutta hänen sanojensa mukaan Mitsubishi on huomattavasti parempi ja kyseinen myyjä myy molempia merkkejä.

Mitsubishi meille tuli ja tyytyväinen olen.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:

Meille myyjä taas sanoi, että Panasonicia hän ei todellakaan suosittele, mutta hänen sanojensa mukaan Mitsubishi on huomattavasti parempi ja kyseinen myyjä myy molempia merkkejä.

Mitsubishi meille tuli ja tyytyväinen olen.

Eikös panasonikilla ole sellaisia malleja, jossa hyötykertoimet ovat todellisia pakkasessa. Eli eihän siitä hyötykertoimesta ole hyvtyä 20 asteen lämmössä, kun ei muutenkaan lämmitetä.

2 kerroin -15asteessa jo tuntuu.

Mua kiinnostais myös kuulla kokemuksia eri malleista ja hyödyistä. Eli harkinnassa olis hommata tuo vekotin. Sekö siis auttaa saamaan tasaisemman lämmön taloon, jos esim. lämmittää takkaa ja leivinuunia? Mihin kohtaan tuo asennetaan yleensä?

Meillä toiminut jo vuoden electroluxin ilmalämpöpumppu. Toimii moitteettomasti. Laite tuli hankittua paikalliselta FIX-Energialta. Suosittelen http://www.fixenergia.fi

jos tämäkin oli mulle niin kaveri on ammatiltaan ilmalämpöpumppu-asentaja =)[/QUOT

Toivottavasti on sähköasennus- ja kylmälaiteasennusoikeudet kunnossa, molempien asentarekisterit löytyvät Tukesin sivuilta.

Työkaverilla hajosi laite muutamassa vuodessa, kylmäaineita ei ollut paineistettu kunnolla eikä muuten "asentajakaan"ollut enään laitteen myyneen yhtiön palkkalistoilla. Kannattaa käyttää ammattilaisia eikä teeseitse asentajia.

Yhteistyössä