Vihdoin kotona!!synnytys juttuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea kovasti :flower: :flower:

Pitää vaan pyytää puudutetta lisää, jos sattuu. Tosin ei aina välttämättä auta, jos on jostain tietystä kohtaa revennyt.
Mulle viimeksi laitettiin yksi tikki ilman puudutusta ja kätilö perusteli sen sillä, että hän laittaa sen nopsaan ja puudutuskin pistää sen verran. Ja eipä tuo sattunutkaan.

Lämmin onnentoivotus tuoreelle äidille!

Mulla on samanlainen tapahtuma tuolla muistilokerossa, kun tuo esikoinen syntyi aikanaan. Tuli väärässä tarjonnassa, ähersin puolitoista tuntia, kunnes kätilö joutui työntämään kouransa sisääni ja repimään vauvan ulos. Olin täysin shokissa ja kun se 30 tikin ompelu alkoi ja keeeesti sen vajaa pari tuntia, tuntui ettei sinne sairaalan suunnalle ole enää ikään asiaa.

Paikat oli niin sillisalaattina ja turvonneet, ettei voitu antaa kuin suihkepuudutus ja sekään ei auttanut mitään. Koukkua vain lihan läpi uudestaan ja uudestaan. Tiedän todellakin miltä se tuntuu! Hematoomaa epäiltiin ja meinattiin leikata alapää uudestaan auki, että pakkaantunut veri saadaan pois, mutta onneksi jatkuva kylmällä suihkuttelu alkoi auttaa.

Mutta voi veljet mikä jälkisavotta ja kipu. Pjaskalla käyminen ei yli kymmenenkään vuoden jälkeen meinaa onnistua kunnolla. Että semmonen tarina mulla.

Suihkuttele Jybis alapäätä koko ajan kylmällä vedellä, se nopeuttaa paranemista ja kyllä se siitä se vähitellen suttaantuu. Joskus ei kaikki menekään ihan putkeen.

Niin ja mun toinen lapsi päätti syntyä sitten käsi leuan alla, hurraa!

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Onnea !

Miun kaverin tyttö syntyi kans käsi poskella ja hällekin tuli III-asteen repeämät mutta tikkasvat kyllä nukutuksessa. Ja meni värkki semmoseen kuntoon että oli eka ja viimenen alatiesynnytys.

No mä ite selvisin II-aseen repeämisellä (imukuppisynnytys) ja samoin nekin paikattiin nukutuksessa.

Taitaa olla sairaalakohtaista tuo missä tilassa tikkaavat ?

kätilö katsoi ensin että repeämä oli pieni,mutta kun lääkäri kutsuttiin paikalle ja tikkaus oli jo alotettu niin huomasivat että on tosi syvä ja ihan sulkijalihakseen asti auki.eivät lähteneet mua enää kuskaamaan minnekkään siitä.
sitä tää lääkäri pahotteli jälkikäteen..sano kyllä että jos toisen pyöräytän niin se on sektion paikka,muuten voi revetä vanhoista arvista (jos nyt oikein ymmärsin)

Alkuperäinen kirjoittaja Aapeelle:
Lämmin onnentoivotus tuoreelle äidille!

Mulla on samanlainen tapahtuma tuolla muistilokerossa, kun tuo esikoinen syntyi aikanaan. Tuli väärässä tarjonnassa, ähersin puolitoista tuntia, kunnes kätilö joutui työntämään kouransa sisääni ja repimään vauvan ulos. Olin täysin shokissa ja kun se 30 tikin ompelu alkoi ja keeeesti sen vajaa pari tuntia, tuntui ettei sinne sairaalan suunnalle ole enää ikään asiaa.

Paikat oli niin sillisalaattina ja turvonneet, ettei voitu antaa kuin suihkepuudutus ja sekään ei auttanut mitään. Koukkua vain lihan läpi uudestaan ja uudestaan. Tiedän todellakin miltä se tuntuu! Hematoomaa epäiltiin ja meinattiin leikata alapää uudestaan auki, että pakkaantunut veri saadaan pois, mutta onneksi jatkuva kylmällä suihkuttelu alkoi auttaa.

Mutta voi veljet mikä jälkisavotta ja kipu. Pjaskalla käyminen ei yli kymmenenkään vuoden jälkeen meinaa onnistua kunnolla. Että semmonen tarina mulla.

Suihkuttele Jybis alapäätä koko ajan kylmällä vedellä, se nopeuttaa paranemista ja kyllä se siitä se vähitellen suttaantuu. Joskus ei kaikki menekään ihan putkeen.

Niin ja mun toinen lapsi päätti syntyä sitten käsi leuan alla, hurraa!

kiitos tuosta vinkistä,en tullut ajatelleeksikaan tuota kylmää vettä :D
voin kuvitella että on tehny kipeää tuo repiminen.ite pelkäsin hirveesti tuota vessassa käyntiä,nyt rupee jo yhden kerran jälkeen sujumaan jotenkin :whistle:

Yhteistyössä