Bbierass
Ihmeen kauan tätä menoa onkin jatkunut, että kärrätään lapset päiväkotiin hoidettaviksi, kahvitellaan itse päivät ja haukutaan päiväkoteja ja niiden ahtautta ja huonoutta.
Tuskin puolta päivää pidempää laukkaat työhaastatteluissa?Huono homma kun lapsi täyttää kohta 1v ja minun pitäisi löytää työ. Kuka hoitaa lapsen kun lapsen isä on töissä pitkiäkin aikoja putkeen, jos tulee haastatteluun kutsu ja työ alkaakin heti?
Toisaalta hyvä. Jos löydän työn, niin onpahan paremmin hoitopaikkoja. Tuttavaperheessä molemmat vanhemmat kotona työttöminä, lapset päivät hoidossa. On tuo vähän kummastuttanut minuakin.
Niinpä. Kenties tapaamisen voi järjestää silloin kun lapsi on osa päivästä päiväkodissa.Tuskin puolta päivää pidempää laukkaat työhaastatteluissa?
Niinpä. Olisi jo ajat sitten pitänyt alkaa tekemään sellaista valistustyötä, että lasta suunnittelevat asennoituisivat siihen, että omaa lasta hoidetaan ja kasvatetaan jos ollaan kotona.Mä oon aina miettinyt miksi kaikki narisee heti tuosta vanhempien jaksamisesta, kun mietitään lapsen parasta. Onko lapsen hyvä olla päiväkodissa pitkää päivää? Lapsi väsyy ja kuormittuu ja on hankala kotona, vaikeudet kasaantuvat.
Kukahan osaisi kertoa monta tuntia lapsen pitää, olla päikyssä, että vanhemmat jaksaa arkea kotona ja vielä etsiä töitä. Olen sitä mieltä, että jos klo 8-12.30 tai 8-15 ei riitä, niin lastensuojelu ja mielenterveystoimisto kuvioon mukaan. Ja mietitään jatkotoimenpiteitä.
Teitä on vähän liikaa, jotka olette viime vuosina pilanneet päivähoitoa pakosti tarvitsevien lasten päivää.Ihanaa on ollut vauvan hengailla ja muiden mammalomalaisten kanssa kahvitella, kun esikoinen on hoidossa! No, ei se mitään, eskari alkaa syksyllä, joten uudistus ei koske meitä.
Varmaan keskimäärin kolmen äidin elämänkumppani menehtyy/vuosi niin että lapset on pieniä ja äiti jää vaille tukiverkkoa. Näiden kolmen äidin vuoksi ei kannata pitää yllä subjektiivista päivähoito-oikeutta. Joten surkea argumentti.Tuota, kyllä niistä osa-aika hoidoista maksetaan, jos tuloja on sen verran.. Ja joskus elämä yllätää, eli elämänkumppani voi menehtyä tms, jolloin niiden lasten kanssa on yksin ja apuakin saattaa tarvita.
Mutta on kyllä yleensä lapsen edun mukaista, ettei kokopäivää olla hoidossa, jos kotona on aikuisia.
Kuinkas usein niitä työhaastatteluja tuleekaan?Alkuperäinen kirjoittaja faktoja tosielämästä;30846592:Työhaastatteluun mennään työnantajan ehdoilla. Ei siinä haastateltavat sanele aikoja, milloin sopii. Turha kuvitella saavansa töitä, jos heti kättelyssä osoittautuu hankalaksi. Helposti tulee haastattelijalle mieleen, ettei pieniä lapsia omaavaa kannata palkata lainkaan, kun ei pysty olemaan joustava.