Vihainen koira, mitä tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija

Vieras
Meillä on naapurissa ongelmakoira, käynyt isäntänsä päälle monesti, olankohautuksella aina ohitettu tämä asia. Mutta nyt on ongelma, kun tämä isäntäpari on matkoilla ja siellä käy tuttu hoitaja, mitä ei nyt päästä sisälle. Koira on oven takana todella vauhko ja ärisee heti jos yrittää ovea avata.
Me tiedämme, jos itse ovesta sisään menemme, koira hyökkää päin todella vihaisena.
Mitä tässä pitäisi tehdä?
Ei voida odottaa sunnuntaihin, että isäntä saapuu kotiin!
Pystyykö ketään auttamaan tälläisessä tilanteessa, esim, poliisi, eläinlääkäri?

Eikös poliisilla tai palomiehillä ole sellainen väline, jolla kulkukoiriakin otetaan kiinni. Pitkä putki ja päässä lenkki? Eri asia hoitaako tuollaisia. Kyllähän koira pitää kiinni saada ja ruokaa sille laittaa ettei nälkään kuole. Aika tyhmää lähteä matkalle ja jättää hoitoon tuollainen koira.

siis hankkikaa apua sille koiralle.onko sillä siellä edes vettä?soita johonkin eläinsuojeluyhdistykseen tai poliisille mitä tehdä?eiks toi oo jo eläinrääkkäystä?

Pitääpi varmaan soittaa tuonne poliisilaitokselle...
Mä sanoin jo heti, kun kuulin että jättävät koiran kotiin vieraan hoidettavaksi, ettei tässä hyvin käy! Mä en kestä, kun jo koirakin kärsii...

Soitin poliisille, käskivät soittaan eläinsuojeluun. Soitin eläinsuojeluun, käskivät soittaa poliisille... Soitin uudestaan poliisille ja kerroin terveiset eläinsuojelusta, nyt lähettävät jonkun katsomaan vielä tämänpäivän aikana tilanteen.
Koira on seropi, bernin ja kultasennoutajan sekoitus, meillä on oma koira samasta pentueesta eikä ikinä oo ollut mitään ongelmia.

Jaa niin, koiralla oli vielä eiliseltä vettä ja ruokaa kipossa, kun sitä ikkunasta kurkittiin.
Mutta ei se meitä kuuntele, eikä rauhotu vaikka sille puhuukin, kulkee vaan ympäriinsä ja murisee...

Mä soittaisin ja poliisille ja paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle.
Tärkeintähän on nyt, että sille saadaan ruokaa ja vettä ja tekemään asiansa jonnekin muuallekin kuin sisälle :/ .
Täälläpäin on yks eläinsuojeluvalvoja aika guru ja on tottunut käsittelemään aggressiivisiakin elukoita. Yleensä ne on.
Onko koiran omistajaa koitettu saada kiinni?

Koiran omistaja makaa jossain Espanjan auringon alla, viettämässä mukavaa perhelomaa!!!!
Ja kun sille vihdoin saimme ilmoitettuksen perille asiasta, kanta oli taas sama, "se vaan on semmonen tuo meidän Remu"!!!
Mä olen jo sillä kannalla, että piikki olis koirallekin helpotus!
Eihän tuo ole enää koiran elämää, kun ei tiedä edes paikkaansa perheessä, luulee olevansa pomo ja joutuu siksi kärsimään.

Kuinka pitkällä lomalla ne omistajat oikein on? Ja käsitinkö oikein, koiralle on hommattu hoitaja joka vain välillä käy koiran luona, ei siis yövy samassa asunnossa koiran kanssa? Millainen omistaja jättää koiransa tuollaiseen hoitoon, koirahan joutuu olemaan lähes koko ajan sitten yksin! Tosin en kyllä ymmärrä, että miten tuollaista koiraa edes kehtaa ketään pyytää hoitamaan!

Omistajatulee kotiin vasta viikonloppuna!
Ja hoitaja käy päivänaikana 4-5 kertaa koiraa katsomassa ja pissattamassa!
Muina päivinä on päästänyt sisään, kun on ensin jaaritellut oven takana hetkisen, mutta tänään ei enää päästä edes sisälle! Nyt me vaan odotellaan niitä poliiseja, soittavat kun ovat kulmilla...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koiran omistaja makaa jossain Espanjan auringon alla, viettämässä mukavaa perhelomaa!!!!
Ja kun sille vihdoin saimme ilmoitettuksen perille asiasta, kanta oli taas sama, "se vaan on semmonen tuo meidän Remu"!!!
Eihän tuo ole enää koiran elämää, kun ei tiedä edes paikkaansa perheessä, luulee olevansa pomo ja joutuu siksi kärsimään.

Ei se piikki ole helpotus (tai on joo, mutta) omistajan vaihdosta se koira tarvii. Ja eläintenpito kielto nykyisille omistajille.

Omistajatulee kotiin vasta viikonloppuna!
Ja hoitaja käy päivänaikana 4-5 kertaa koiraa katsomassa ja pissattamassa!
Muina päivinä on päästänyt sisään, kun on ensin jaaritellut oven takana hetkisen, mutta tänään ei enää päästä edes sisälle! Nyt me vaan odotellaan niitä poliiseja, soittavat kun ovat kulmilla...

Koirarukka on siis yöt ja suurimman osan päivästä yksin, varmasti sekin on tilanteesta hämillään

Poliisit kun ei suostunut tuota koiraa mukaansa ottamaan ja eläinlääkäri anto ovella käytyään tappotuomion......Saimme hankittua tarhapaikan tuosta lähistöltä koiralle. Mieheni ja poliisikoiria kouluttava tuttu menivät kokeilemaan josko saisivat koiran kuljetusta varten häkkiin, saisi sen edes pois sieltä talosta. Oli kuulemma repinyt siellä jo sohvankin palasiksi yms...
Mutta nyt pitäisi koiran olla jo turvallisesti ulkotarhassa ja omistaja saa hakea sieltä sunnuntaina kotiin. Ja asunto pysyisi edes hieman siistimpänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Ei se piikki ole helpotus (tai on joo, mutta) omistajan vaihdosta se koira tarvii. Ja eläintenpito kielto nykyisille omistajille.

jos koira käy päälle,on jo käynytkin niin kukaan vastuuntuntonen ihminen ei sitä kenellekkään toiselle enää luovuta.kyllä tommoselle tapaukselle ainut vaihtoehto on se piikki.

Hyvä että asia jollain tavalla hoidossa. Mua vaan ihmetyttää että eikö se eläinsuojeluvalvoja puuttunut mitenkään asiaan kun sanoit että koira on jätetty yksin kotiin noin pitkäksi aikaa? Että käski sitten vaan soittaa poliisille? Onhan tuokin jo eläinsuojelurikos johon on puututtava???

Kamalaa pitää koiraa kokonaan yksin. Miksei omistaja voinut viedä koiraa johonkin koirahoitola paikkaan. Tuo on eläinrääkkäystä jäättää koira kokonaan yksi. Mutta onhan se ymmärrettävää että jos koira on "vihainen" ja "vaarallinen" niin, eihän sitä nyt sinnekkään voi viedä, mutta koiran olisi varmasti kivempi vaihtaa omistajaa, sellaiselle joka antaisi sille hyvää hoitoa ja rakkautta. Mutta piikki on yksi vaihto ehto jos mikään muu ei onnistu. Mutta toivoisin että koira saa hyvänkodin. Ymmärtääköhän sen oma omistaja että on tehtynyt väärin kun jäättää koiran yksin pitkäksi aikaa, ei se ole teidän vika jos ette saa ruokittua sitä, vaan VIKA on OMISTAJAN!!

Ps. Hyvä että kutsuit eläinsuojely- yhdistuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
jos koira käy päälle,on jo käynytkin niin kukaan vastuuntuntonen ihminen ei sitä kenellekkään toiselle enää luovuta.kyllä tommoselle tapaukselle ainut vaihtoehto on se piikki.

Kyllä tuollaisen kokenut koiraihminen kuriin saa, koira vaan on osaamattomissa käsissä päässyt johtajan rooliin ja toimii siksi näin.

Me olemme joutuneet tilanteeseen että olemme pelkovankina omassa kodissa,naapuriimme
on muuttanut nuoripari jolla on Dog Argentiina koira joka on kovasti hyökkäilevä kaikkia
elävää kohtaan käveliät pyöräiliät lapset sekä muut koirat, mikä neuvoksi keneen otamme
yhteyttä koska on vaan ajan kysymys koska se riistäytyy irti haltialtaan ja repii jonkun
palasiksi sitäkö jäämme odottamaan??. Neuvosta kiitollinen.

Yhteistyössä