K
kotitalouskone
Vieras
Mä vaan siivoan ja siivoan ja siivoan. Ja heti kun selkäni käännän, sotkua ilmestyy uudelleen. Astioita kannellaan ympäri taloa, vaatteet jätetään just siihen mihin ne sattuu tippumaan. Puhtaita viikattuja vaatteita ei tietenkään saada omiin kaappeihin saakka. Siinä ne nököttää pyykkikorissa vaikka maailmantappiin saakka, jos minä en niihin koske. Roskis on ihan tuntematon käsite, kaikki roskat jätetään pöydille ja lattioille. Ulkovaatteita ei saada naulakkoon, reput jää keittiön lattialle, noitten omiin huoneisiin en edes uskalla mennä.
Mä oon sata kertaa asiasta sanonut. Olen sanonut kauniisti ja olen sanonut rumasti. Olen puhunut asiallisesti, olen huutanut, olen itkenyt. Ei vaikutusta. Olen lahjonut, olen uhkaillut ja kiristänyt. Ei tehoa. Olen hinnoitellut kotityöt ja luvannut niistä maksaa, ei vaikutusta.
Olen myös sanonut, että aivan sama vaikka ette siivoaisi täällä ikinä, mutta ÄLKÄÄ myöskään sotkeko. Kyllä minä voin imuroida ja pestä lattioita ja huolehtia tiskeistä ja pyykeistä ja pölyistä ja vaikka mistä. Mutta mä EN JAKSA KOKO AJAN kantaa astioita keittiöön, kerätä pyykkejä ympäri taloa, noukkia roskia roskikseen, korjata tavaroita oikeille paikoilleen.
Mut ei. Kun vaan ei. Mä en jaksa.
Mä oon sata kertaa asiasta sanonut. Olen sanonut kauniisti ja olen sanonut rumasti. Olen puhunut asiallisesti, olen huutanut, olen itkenyt. Ei vaikutusta. Olen lahjonut, olen uhkaillut ja kiristänyt. Ei tehoa. Olen hinnoitellut kotityöt ja luvannut niistä maksaa, ei vaikutusta.
Olen myös sanonut, että aivan sama vaikka ette siivoaisi täällä ikinä, mutta ÄLKÄÄ myöskään sotkeko. Kyllä minä voin imuroida ja pestä lattioita ja huolehtia tiskeistä ja pyykeistä ja pölyistä ja vaikka mistä. Mutta mä EN JAKSA KOKO AJAN kantaa astioita keittiöön, kerätä pyykkejä ympäri taloa, noukkia roskia roskikseen, korjata tavaroita oikeille paikoilleen.
Mut ei. Kun vaan ei. Mä en jaksa.