Saamaton äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haaveilija

Vieras
Kaikkien tehoäitien keskellä mä tunnen itseni aivan saamattomaksi. Saan joskus virtapiikkejä, jolloin siivoan ja touhuan, mutta tähän tämä menee eli kun hetken saan hengähtää, istun vaan alas. Ja täällä on kaamea sotku, mutta minä vaan haahuilen vauva sylissä ympäri taloa, vaikka voisin laittaa lattialle ja siivota samalla. Jos laitan lattialle, istunkin viereen ja höpötän vauvalle.

Kun kotiäidin pitäisi hoitaa koti, tulee kyllä syyllisyys :( vaatteita joka paikassa ja ei vaan saa otetta mistään, siis yhtä haahuilua. Lähdetään ajoissa liikenteeseen aamuisin lasten kanssa, niin olen ihan poikki kun tullaan takaisin. Miten jotkut jaksaa niin paljon enemmän, kun itse väsyn joka asiasta :(

Jokainen jaksamisen mukaan, laita asiat tärkeysjärjestykseen. Ei siitä kukaan isommin kärsi jos se koti ei ole aivan viimosen päälle kun lapset on pieniä. Kyllä minäkin tingin aina ekana siitä siivouksesta, jos ei vaan jaksa niin miksi pitäs itteään ruoskia. Pitää antaa itelleen lupa tehdä sen mukaan kun hyvällään jaksaa. Ei ole kenenkään etu jos äiti on liian väsynyt. Ja ei tarvi kenenkään alkaa kuittailla et miten pitäs jaksaa kaikki kun "se ja sekin jaksaa niin ja niin monen lapsen kanssa" jokanen tekee niinku on omalle perheelle hyväksi :)

Täällä käy ihan samalla tavalla. Että et oo ainut :D älä tunne siitä huonoa omatuntoa, näin mulle on sanottu, kotihommia riittää lopuksi elämää vaikka kuin tehona niitä tekisit. Nauti vauvasta :heart:

Yhteistyössä