Vihaan Facebookia, muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fbnvihaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fbnvihaaja

Vieras
Minua ärsyttää se suunnattomasti, aluksii Irc-galleriat oli vain lasten ja teinien juttuja ja sit joka ikinä änkee pärstänsä facebookin, kun ulkomailla aikuisetkin oli uskaltanu. Yksikin ystäväni mainostaa omia positiivisia puoliaan koko ajan statuksessa lukee "tekee pitkän lenkin" "syö terveellisesti" "opiskelee ahkerasti", vaikka ne ei edes pidä paikkaansa :S Sit jotkut laittaa itsestään useita kymmeniä kuvia! "Kaveri"listat on täynnä tuntemattomia, kunhan vaan on mahd. paljon kavereita! Kauheeta itsensä mainostamista! Koskahan tää into loppuu, vai loppuuko koskaa?

No mä liityin sinne, kun on kaukana asuvia kavereita ja sukulaisia niin ihan kuulumisten vaihtomielessä. Mutta suurin osa heistäkin on vain tuollaisia turhan päiväisiä tilapäivityksia tekeviä. Ajattelin, että siellä olis ajankohtasimmat kuvat ja vois viestitellä ilmaiseksi, mutta ei. Ja sitten kaiken maailman puolitutut tuppaa kavereiksi ja pakko pohtia kenet hyväksyy ettei loukkaa ja kenet voi hyvillä mielin jättää hyväkymättä. Tyhmää.

Netti ja muut ovat lisänneet kommunikointia, mutta samalla köyhdyttäneet sitä. Mä en oo nähnyt mitään tarvetta liittyä facebookiin ihmettelemään jotain ihan turhien ihmisten pinnallisia kuulumisia ja keräilemään kavereita, joihin en tosielämässä pidä mitään yhteyttä. Jos mulla on asiaa jollekin, otan puhelimen käteen tai menen käymään.

Sit vielä kun ajattelee, että tiedot jää siinne, niitä ei pysty kokonaan hävittämään koskaan niin ei kiitos.

Noin miekii aattelin aluks. Mutta kun niitä ystäviä on oikeesti ympäri Suomee, niin facebookin kautta yhteyden pito on helppoa. Ja musta on mukava käydä kattelemassa toisten albumeja ja sitä kautta edes vähän pysyä perässä mitä mun ystävien elämään kuuluu. Ja on ollu myös hauskaa löytää lapsuuden kavereita, joiden kanssa on voinu vaihtaa kuulumisia ja muistella.

Ja facebookin kautta tulee myös kirjoteltua yksityisviestejä ja siten vaihdettua kuulumisia.

Mutta se on mustakin siellä hassua että on kaiken maailman puolituttujen kaverina. Toisaalta mitäpä se haittaakaan, jos niihin ei kuitenkaan käytännössä sielläkään piä yhteyttä.

Eikä se tietenkään korvaa kasvokkain tapahtuvaa vuorovaikutusta. Mutta facebookin kautta tulee sovittua tapaamisia myös niiden kanssa, joiden kanssa ei usein oo yhteydessä. Muuten varmaan helposti unohtaisin niitä.

Ja vielä mun työssä on tärkeää tuntea laajasti ihmisiä, suhteilla on oikeesti merkitystä jos töitä meinaa saada. Kyllä sitä facebookinkin kautta voi osittain verkostoitua.

Alkuperäinen kirjoittaja poiji:
just se osa haluaa vaan kohottaa statustaan tolla naamakirjalla, menee hyvin, meneekös teillä yhtä hyvin?

onneksi kaikki ei kuitenkaan toimi niin...ja kyllä mie ilahun jos joku kertoo siellä, että hänelle on tapahtunu jotain riemukasta.

Inhoan tuota paikkaa ylikaiken!! Se on juuri sitä pinnallisten höpötystä, ketä oikeasti kiinnostaa mitä ihmiset tekee milloinkin. Kyllä tärkeimmistä asioista kerrotaan kavereille puhelimessa tai kasvotusten. Ei tarvitse puolituttujen tietää kaikkia asioita. Täytyy näyttää kuinka hyvin/huonosti menee. Olen sitä mieltä, että se on pelkkää huomion hakuisuutta ei muuta! Haetaan huomiota turhanpäiväisillä päivityksillä. "jospa edes joku vastaisi tähän" tyyliin.. Kyllä täytyy sanoa, että parisuhteessa se ottaa koville joskus jos toinen osapuoli istuu siellä päivät pitkät eikä kerro mitään mitä siellä tekee. Se ahdistaa välillä :(

Ei kai sinne ole pakko hyväksyä kavereiksi sellaisia joita ei halua. Ei minulla siellä ole kovin montaa kymmentä kaveria, kaikki ne on joko sukulaisia tai sellaisia tuttuja, joiden kanssa muutenkin on tekemisissä. Ja ei niistä kukaan ole tuon kaltainen, mitä täällä on mainittu, ihan tavallisia päivityksiä tulee, ei mitään huomionhakua. Itse siellä oon lähinnä pelien takia ja onhan se kiva kuulla kaukana asuvista sukulaisistakin jotain. Kun en niille soittelis kuitenkaan, nyt edes jotenkin sitten pidetään yhteyttä. Ärsyttää nää ketkä koittaa päteä sillä ettei ole facessa, mitä hiton väliä sillä nyt on, onko vai ei. Ei se tee ihmisestä sen parempaa. En minäkään siellä kauaa ole ollut ja tylsyyksissä sinne liityin just noiden pelien takia. Kun olin pitkään saikulla ja ei päivisin meinannut tekemistä löytyä.

naamakirja on lapsellisen helposti muokattavissa, se on juuri sitä mitä sinä itse sallit sen olevan. ja jos olet niin saamattoman avuton että vain klikkaat jokaisen kaveripyynnön ja sitten passivis-aggressiivisena katselet mitä ne tuntemattomat siellä touhuavat, niin se ei ole millään tavalla facebookin vika. minulla on kaverilistallani vain ihmisiä joiden kanssa oikeasti haluan pitää yhteyttä, ja heidän tekemisensä kiinnostavan minua joten vielä ei ole yhtään "turhaa" päivitystä tullut vastaan. jos et hallitse internetin käyttöä tuonkaan vertaa niin on parempi että laitat sen tietokoneen kiltisti kiinni.

Yhteistyössä