T
tiipii....
Vieras
Olen niin kyllästynyt joka-aamuiseen rumbaan, mikä meillä vallitsee...Sama meno joka ikinen aamu. Ylös siinä kasin maissa, minä ja lapset (taapero ja vauva). Mies lähtee aiemmin töihin. Taaperolle aamutelkkaria, minä keitän kahvia, luen jotain lehteä ja syön leipää. Kohta taapero tulee aamupalalle ja sit pitääkin keittää vauvalle puuro. Aamutoimille molemmat, vaipan- ja pyjamien vaihdot + tarvittavat pesut. Sit vauvalle puuron syöttö, taapero leikkii. Sitten pääsen itse pesulle tai mitä milloinkin jaksan tehdä, vaatteet ainakin vaihdan
. Kello lähenee jo lounasaikaa kun aamutoimet valmistuu... Ja "pitäisi" vielä uloskin ehtiä. Jos yritän meille aamuksi ohjelmaa, että mennään vaikka kaupungille, niin kotiin tullaan siinä ennen yhtä ja auttamattomasti on kaikki ruoat ja unet myöhässä. Päivät tosin menee niin nopsaan.
Mutta siis ongelma itselläni tässä on se, että olen lopen kyllästynyt, kun kaikki aamut menee samaa rataa. Millasia aamupuuhia muilla on? Oletteko ylitouhukkaita ja valmiina päivään jo tunnin sisällä herätyksestä? Tuntuu, että en toimi aamuisin. Ehkä yöheräilyt vielä rokottaa, mutten koe olevani mitenkään väsynyt, lähinnä vaan kyllästynyt. Olen itsekin miettinyt jo jotain ratkaisuja, esim. lähdetään aamupalalle kaupungille tai etten edes yritä meitä valmiiksi, kun vasta lounaalle ja siirrän kaiken menemisen ja toiminnan suoraan iltapäivään. Tai että mennään "aamiaisretkelle" vaikka äidin ja isin sänkyyn tms.
Ideoita, miten saisi vaihtelua aamuihin...? (Eikä mitään "mene töihin"- kommentteja, kiitos
)
Mutta siis ongelma itselläni tässä on se, että olen lopen kyllästynyt, kun kaikki aamut menee samaa rataa. Millasia aamupuuhia muilla on? Oletteko ylitouhukkaita ja valmiina päivään jo tunnin sisällä herätyksestä? Tuntuu, että en toimi aamuisin. Ehkä yöheräilyt vielä rokottaa, mutten koe olevani mitenkään väsynyt, lähinnä vaan kyllästynyt. Olen itsekin miettinyt jo jotain ratkaisuja, esim. lähdetään aamupalalle kaupungille tai etten edes yritä meitä valmiiksi, kun vasta lounaalle ja siirrän kaiken menemisen ja toiminnan suoraan iltapäivään. Tai että mennään "aamiaisretkelle" vaikka äidin ja isin sänkyyn tms.
Ideoita, miten saisi vaihtelua aamuihin...? (Eikä mitään "mene töihin"- kommentteja, kiitos