Olipas kiva, kun on tullut paljon vastauksia. Hukkasin ketjun illalla ja nyt vasta löysin.
Tää aloitus oli lähinnä siitäkin syystä, että halusin saada vähän "vinkkiä", mitä sitä voisi koko perheen kanssa puuhata (näiden arjen perusjuttujen lisäksi) silloin tällöin. Olen kyllä itsekin enemmän sitä ryhmää, että tässä on perusarjessakin on paljon virikettä lapselle, mutta koska asumme isommassa kaupungissa niin touhua olisi kyllä tarjolla (ja tämän takia monet tuttavaperheet käyvätkin tapahtumissa).
Meillä on vain vähän myös sellainen tilanne, että mies ei ole mitenkään kamalan innostunut lähtemään yhtään mihinkään (no, hän käy tietty töissä, joten viihtyy kotona kun kerran saa kotona olla), mutta kun itse olen kotiäitinä (ja nyt siis raskaanakin) niin olisi välillä kiva tehdä enemmän kaikkea. Kyllä mieskin siis tykkää sitten puuhata, kun on päästy lähtemään, mutta minä olen meillä se "liikkeelle paneva voima", joka suunnittelee mitä tehdään ja milloin.
Olisi myös kiva, jos äidillä ja tyttärellä olisi joku yhteinen juttu kun vauva syntyy. Saavat sitten iskä ja vauva löhötä kotona sen aikaa.

Ainakin tuo uinti voisi olla sellainen juttu.
...Ja jollekin joka mainosti koko perheen yhteisiä hotellireissuja verrattuna lapsen yökyläilyyn mummulassa, niin MUN MIELESTÄ on ehdottoman tärkeää, että äidillä ja isälläkin on yhteistä KAHDENKESKISTÄ aikaa. Meillä tämä esikoinen oli 1-vuotiaana ensimmäisen kerran yötä mummulassa ja siitä lähtien on viety yökylään tietyin väliajoin. Tästä tykkää siis lapsi itsekin ja mummut ja papat ovat "kiskomassa" lasta meiltä vanhemmilta.