Vietättekö joulua "vain" oman perheen kesken vai isovanhempienkin ym?

• Viestiketjun aloittaja aamunkoi
  • Ensimmäinen viesti
minä
Me vietämme osan joulusta kaksin ja osan minun vanhempieni luona. Sitten, kun esikoinen syntyy, niin toivomme isovanhempien ja sisarusten tulevan meille joulua. Pidän siitä, että on sukua ympärillä jouluna.

tyttösenäiti harmaana
Tarkoitus olisi viettää oman perheen kesken ja ne sukulaiset/ystävät ketkä meille tahtovat tulla ovat sydämellisesti tervetulleita.

Mun papalla on agressiivinen syöpä eturauhasessa, jos hän on jouluna kunnossa ja tahtoo viettää joulua kotona niin menemme sinne aattona, luulisin.

Minna
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Me taas kierretään jouluna.Tai itse aattona mennään mieheni siskon perheen luo, johon tulee myös toisen siskon perhe ja isovanhemmat.Siellä syödään joulupäivällinen ja sen jälkeen tulee pukki.Joulupäivänä mennään omille vanhemmilleni, jonne tulee myös siskoni perhe ja sinnekin tonttu on tuonut lahjoja, jotka aukaistaan.

Haaveissa on joskus oma isompi koti, jossa voimme viettää rauhassa joulua, mutta johon toki kaikki halukkaat ovat tervetulleita viettämään joulua.

Jännä tyyli... Lahjoja kahtena päivänä. Miten lapset on sen ottanu? Onko teillä kerrottu joulupukista ja lapset siihen uskoo vai...?

lady of the lake
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Me taas kierretään jouluna.Tai itse aattona mennään mieheni siskon perheen luo, johon tulee myös toisen siskon perhe ja isovanhemmat.Siellä syödään joulupäivällinen ja sen jälkeen tulee pukki.Joulupäivänä mennään omille vanhemmilleni, jonne tulee myös siskoni perhe ja sinnekin tonttu on tuonut lahjoja, jotka aukaistaan.

Haaveissa on joskus oma isompi koti, jossa voimme viettää rauhassa joulua, mutta johon toki kaikki halukkaat ovat tervetulleita viettämään joulua.

Jännä tyyli... Lahjoja kahtena päivänä. Miten lapset on sen ottanu? Onko teillä kerrottu joulupukista ja lapset siihen uskoo vai...?
Juu lapset uskoo pukkiin.Siellä on tonttu käyny tuomassa ne lahjat ja yleensä jättänyt pienen kirjeenkin mukanaan :) Niin ja tähän asti mukisematta mennyt, mikäpä sen mukavampaa ku lahjoja kahtena päivänä...

Ollaan kotona kolmestaan. Joulupäivänä varmaan käydään miehen vanhempien luona ja tapanina sitten miun vanhempien tykönä. Tällä systeemillä olisi tarkoitus jatkaa tulevaisuudessakin, jos tämä ensimmäinen joulu menee hyvin.

Aattona Kuopiossa anopilla, joulupäivän aamuna Hämeenlinnaan mun mummulaan, tapanina kotiin :/ wupsiduu, ootan innolla että pääsee ajamaan jouluruuhkassa, räntäsateessa liukkaalla tiellä lasten kiukutellessa takapenkillä väsyneenä reissaamisesta. :xmas:

kahtena edellisenä jouluna ollaan oltu kotona, ja mun vanhemmat ja miehen isä on ollut meillä aattoiltana! joulupäivänäsit käyty miehen äidillä ja mun isovanhemmilla!
Tänä vuonna mennään aatoksi mun vanhemmille, ja varmaan joulupäivänä ajellaan miehne äidin luo mökillä ja käymään aj ehkä myös mun isovanhemmille!

Me ei rampata missään jos ei tee mieli, ja onneks on isovanhemmat ymmärtäny olla loukkaantumatta. Kun mekään ei loukkaannuta jos he haluavat viettää mieleisensä joulun ;) Noh, ajoittain vietetään joulua yhdessä sulassa sovussa. Silloin kun se kaikille osapuolille sopii.

Minä kyllä pidän miehen ja omia vanhempiani/siskoa perheineen ihan osana omaa perhettäni myös. Ennen lapsia mentiin joka toinen joulu mun vanhempien luo 400km päähän ja joka toinen oltiin miehen vanhempien luona. Nyt kun on lapsia niin ollaan oltu oman perheen kesken, mutta illalla mennään aina miehen vanhempien luo(100m päähän) ja sinne tulee miehen siskotkin perheineen. Paljon mukavempaa lapsistakin kun on muita läheisiä ympärillä.

Yhteistyössä