Me ollaan monta joulua rampattu paikasta toiseen, ja mieli tekisi rauhoittaa joulu vain omalle perheelle. Mutta mun vanhemmat jäisivät sitten ihan kahdestaan ja se olisi kova isku heille... En tiedä.
Me rampattiin monta vuotta, kunnes pistettiin asialle stoppi. Me olemme päivän kotonamme, samaten vanhempani ja appivanhemmat. Sitten illalla kokoonnutaan kaikki meille juomaan kahvit ja avaamaan lahjoja.
Minä kieltäydyin ravaamisesta tänä vuonna. Meille saa tulla minun puolestani vaikka koko suku, tuttavat ja naapurit, mutta me emme liiku mihinkään.
Tästäkin kuulemma on jo ehditty ottaa herneet nenään eräässä sukulaisperheessä, mutta antaa mennä vaan minun puolestani.
Noin 10v sitten tein päätöksen että en enää jouluna reissaa sukulaisesta toiseen vaan olen kotona perheen kanssa ja nukun omassa sängyssä. Sen jälkeen olen alkanut nauttia jouluista ihan eri lailla kuin aiemmin. Olisinpa tehnyt ko päätöksen jo vuosia sitten.
Ap, sano vanhemmillesi, että tervetuloa teille kuuntelemaan joulurauhan julistusta ja syömään joulupuuroa ja väskynäsoppaa.
Aattona ollaan ihan kotosalla, mutta kaikki läheiset (vanhemmat ja sisarukset perheineen) on kutsuttuja. Tosin niistä ei kaikki tule, viime jouluna oli mun vanhemmat, ei muita. =)
Muoks. Joulupäivänä voidaan lähteä kierrokselle. Tapanina kokoonnutaan miehen suvun kanssa yhteen.
oman perheen kesken, johon luetaan kuuluvaksi lähisuku
eli aattoaamuna mennään miehen vanhempien luokse, jossa myös miehen siskon perhe ja sitten aattoiltapäiväksi/illaksi mun siskon perheen luokse, jonne tulee myös mun vanhemmat =) mun veljen perheellä on ihan omat kuviot, mutta heitä nähdään sitten tapanina, kun ovat yleensä käyneet meillä kyläilemässä molemmat mun sisarukset perheineen =) Joulupäivä vietetään ihan perheen kesken!
Kahdestaan miehen kanssa. Tapaninpäivänä ajellaan varmaankin sukulaisissa.
Tämä (toivottavasti) on viimeinen joulu kahdestaan, ensi vuonna voi tulla kädenvääntöä juhlapaikasta
Viime joulu oltiin ekaa kertaa kotosalla, poika oli 11pvä vanha ja nyt päätettiin et tääkin joulu(ja tulevat ) ollaan kotosalla keskenään :heart: :xmas:
Jouluaatto vietetään mun mutsin luona, fatsikin ilmeisesti sinne tulee ja isosisko miehensä ja lapsensa kanssa...
Jos joulupäivän sais sit olla ihan oman perheen kesken..
Yleensä ollaan anoppilassa, siellä on perinteinen maalaisjoulu metsän keskellä.
Jos jäädään kotiin (kuten tänä jouluna kun mies töissä koko joulun) niin joudutaan kiertämään mun vanhemmilla ja kun ovat eronneet niin ikinä kumpikaan ei ole tyytyväinen.....Ollaan liian vähän aikaa kuulemma aina.... |O
Aattona ollaan ensin mun vanhemmillani ja joskus kuuden jälkeen siirrytään miehen vanhemmille. Tämä on ihan meistä ihan mukavaa ja kukaan ei jää jouluna yksin.
Me taas kierretään jouluna.Tai itse aattona mennään mieheni siskon perheen luo, johon tulee myös toisen siskon perhe ja isovanhemmat.Siellä syödään joulupäivällinen ja sen jälkeen tulee pukki.Joulupäivänä mennään omille vanhemmilleni, jonne tulee myös siskoni perhe ja sinnekin tonttu on tuonut lahjoja, jotka aukaistaan.
Haaveissa on joskus oma isompi koti, jossa voimme viettää rauhassa joulua, mutta johon toki kaikki halukkaat ovat tervetulleita viettämään joulua.