Vieroittamisesta..

22.02.2009
115
0
16
Heippa mammat !

Kertokaas mulle miten olette vieroittaneet vauvan rintamaidosta? Ihan selkeitä ohjeita kaipailen..

Mun tyttö nyt 8 kk ja alkaa tää imetys kyllästyttämään, haluaisin jo vähitellen vähentää ja jatkaa esimerkiksi pelkällä iltaimetyksellä sinne vuoden ikään asti, sitten lopettaa kokonaan. Niin ja kiitos, en kaipaa nyt saarnoja 1 vuoden imettämisen suosituksista, haluan vähentää aikaisemmin. Se sopii meille, piste.

Tällä hetkellä tyttö syö vielä ainakin kaksi kertaa yöllä, en ole saanut lopetettua yösyöttöjä yrittämisestä huolimatta.. :ashamed: Lisäksi syö rintaa aamulla, päiväunille mennessä aamupäivällä ja iltapäivällä, sekä illalla. Kiinteitä menee jo hyvin, 5 ateriaa päivässä.

Mitkä imetykset jätän ensimmäisenä pois? En viitsisi tuttipullolle tyttöä opettaa, eli annanko lisämaitoja sitten nokkamukista?

Auttakaas äiskät nyt vähän.. mä oon ihan hukassa tässä asiassa ja neuvolasta olen saanut ohjeita varsin nihkeästi! :|

Me lopetettiin tuossa 8kk iässä yösyönnit kokonaan. En muista kuinka, taisin olla niin väsynyt sillon ettei moinen pikku seikka jäänyt päähän, pääasia et se loppu. Vetta taidettiin yöllä tarjota maidon tilalle jos poika heräsi.
Siitä pikkuhiljaa alko vähenemään sitten päivälläkin tissittelyt (saatto vaikuttaa myö se että poika alko 9kk ikäsenä kävelemään tuetta ja maailmasta tuli yllättäen isompi ja mielenkiintosempi paikka). Reilu 1v ikäsenä poika itsellään lopetti tissittelyn kokonaan.

Ensin siirryin antamaan rintaa vain ruokajuomaksi (siis aterialla soseiden päälle). Yösyötöt
pois myös viimeistään tässä vaiheessa. Ei tarvitse niitä enää, isä asialle tai vesipullo tilalle. Sitten ateria kerrallaan rintamaidon tilalle tuttipullo (tai halutessasi nokkamuki).

Alkuperäinen kirjoittaja maito vain ruokajuomaksi:
Ensin siirryin antamaan rintaa vain ruokajuomaksi (siis aterialla soseiden päälle). Yösyötöt
pois myös viimeistään tässä vaiheessa. Ei tarvitse niitä enää, isä asialle tai vesipullo tilalle. Sitten ateria kerrallaan rintamaidon tilalle tuttipullo (tai halutessasi nokkamuki).

Voi, yritetty on kovasti noista yösyötöistä luopua..! :ashamed: Helpommin sanottu kuin tehty, tyttö huutaa niin kauan että olen vihdoin luovuttanut ja antanut rintaa. Muutenkin meillä yöt yhtä hulabaloota, kaikkein helpoimmalla olen päässyt jos olen suostunut syöttämään pari kertaa. Sitten malttaa nukahtaa tyytyväisenä. Vettä olen myös kokeillut tarjota, mutta ei kelpaa.

Mä en tiedä miksi tää on mulle niin hiton vaikeeta nyt. Oon ihan pallo hukassa tän imetyksen lopettamisessa ja näissä jatkuvissa yöhulinoinneissa.. :(

Mä lopetin yösyötöt kun tyttö 10kk. Yksi yö vaan päätin että nyt ei tipu tissiä vaan nukutaan. Huusi kuin syötävä, onneksi vain sen yhden yön. Sen jälkeen ei yöllä syöty. Päiväimetystä aloin vähentämään kun tyttö vähän reilu vuoden. Piti vähentää pikkuhiljaa mutta siinä kävikin niin että ekana päivänä kun päätin vähentää, jätinkin ensin aamutissin pois. Hyvin sujui aamu. Samana päivänä sitten hyvin sujuneesta aamusta rohkaistuneena, laitoin päikkäreille ilman tissiä. Hienosti nukahti. Yritin vähän maitoa nokkiksesta tarjota muttei kelvannut. Sitten päätinkin etten ota mitään uusia rituaaleja siihen unille menoon kun yhdestä juuri pääsemässä eroon. Sitten jo samana päivänä jätin pois myös tissin alkuillasta ja imetin vain yöunille. Näin mentiin kuusi päivää ja sitten jätin pois myös iltatissin. Hienosti on sujunut. Nyt tyttö siis 1v3kk kohta eikä oo tissin perään huudellut, ilman tissiä oltu siis kolmisen kuukautta.