vieras

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhteinen tili jne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhteinen tili jne

Vieras
Voiko toisen ihmisen tiliin saada käyttöoikeudet (voi nostaa rahaa, käyttää visaa, maksaa laskuja jne)? Mä oon nyt kotihoidontuella ja tilille tupsahtavat rahat ei riitä ees meidän ruokiin, joista oon vastuussa. Miehen kanssa aateltiin et avataan yhteinen tili, mutta helpommin päästäis jos saisin vaan oikeudet hänen tiliinsä. Lisäks ainahan tilien ylläpito maksaa.

Ajattelin nopeuttaa tiedonhakua ja kysästä suoraan kaikkitietävältä palstalta ;)

Kyllä se mahdollista on. Pankissa vaan käytte sopimassa asian. Sulla on myös mahdollisuus saada rinnakkainen maksukortti miehen tilille. Tosin voithan sä maksaa hänen kortilla jo nyt, jos vaan tiedät tunnusluvun.

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;26519449:
Kyllä se mahdollista on. Pankissa vaan käytte sopimassa asian. Sulla on myös mahdollisuus saada rinnakkainen maksukortti miehen tilille. Tosin voithan sä maksaa hänen kortilla jo nyt, jos vaan tiedät tunnusluvun.

On laitonta käyttää toisen korttia ja kaikissa kaipoissa ei ole sitä sirupäätettä, josta itse saa naputella. Myyjällä on velvollisuus ottaa kortti pois, jos se on väärällä nimellä.

No, mä olen sit rikkonut lakia - monestikin. Tai oikeastaan en kai ole, koska mulla on pankin kanssa sovittu käyttöoikeus miehen tiliin, mutta omaa korttia en siihen halunnu (sekin olis mahdollista ollut) vaan oon miehen kortilla maksanut. Ja ikinä kukaan ei ole siihen puuttunut.

Yhteistyössä