Vieras koira pihalla, ärsyttävää!!

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Ärsyttävää, kun ei voi edes omalla pihalla olla rauhassa saati turvallisin mielin. Me on nyt neljä kuukautta asuttu tässä ja mä näin viidennen kerran tuon saman koiran äsken meidän pihalla. Miten jonkun koira edes voi olla aina omilla teillään?! Voinko mä ilmoittaa tosta johonkin seuraavalla kerralla kun näen sen?

Lisättäköön vielä, että mä pelkään koiria suunnattomasti. Eikä tuo koira ole edes mikään taskukokoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Onko mitää tietoa kenen se on?? Jos ei ole niin onko pantaa tai muuta että pääsisit soittaa omistajalle et hakee rakkinsa pois :)

nii meinaat että koiria pelkäävä menee noin vaan tutkiin vierasta isoa koiraa et onko pantaa ja mitä siel lukee..? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Jos pelkäät koiria, et varmaan uskalla ottaa sitä kiinni?
Jos sen sais kiinni, sen vois viedä löytöeläinkotiin josta sitten omistajat maksua vastaan saavat sen lunastaa.

Ai se käy noin helposti. Taidan aloittaa sellaisen löytöeläinkodin ja alkaa kaappaamaan irtokissoja ja koiria kauppojen edestä ja pihoilta ja alan vaatia laillisesti lunnaita näistä eläimistä.

Juu en mene edes pihalle samaan aikaan koiran kanssa :D Kerran istuin puoli tuntia autossa ja odotin että koira lähtee pois. :ashamed:

Mulla ei ole hajuakaan kenen tuo on. Tosiaan melko vieraat naapurit vielä kun on niin vähän aikaa vasta asuttu. Ja täällä on taloja ihan helkutisti, joten voihan toi olla jostain vähän kauempaakin tullut.

Mä soitin ensin poliisilaitokselle ja sieltä ohjeistivat soittamaan hätäkeskukseen. Tuskin ne poliisit kuitenkaan minkään irtokoiran takia paikalle tulee, mut kun tarpeeksi usein soitat, ni jossain vaiheessa ottavat asiakseen.
Mä sain soittaa neljä kertaa, sitten kävivät jututtamassa koiran omistajaa ja nyt ei oo näkynyt sitä koiraa joulupäivän jälkeen, silloin jututtivat sitä omistajaa.

pysyttelisin kyllä sisällä, pelkään koiria ihan helvetisti. kerran jouduin kiertämään kotiin reilusti pidempää reittiä, kun mun reitillä oli iso koira irti :(

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mä soitin ensin poliisilaitokselle ja sieltä ohjeistivat soittamaan hätäkeskukseen. Tuskin ne poliisit kuitenkaan minkään irtokoiran takia paikalle tulee, mut kun tarpeeksi usein soitat, ni jossain vaiheessa ottavat asiakseen.
Mä sain soittaa neljä kertaa, sitten kävivät jututtamassa koiran omistajaa ja nyt ei oo näkynyt sitä koiraa joulupäivän jälkeen, silloin jututtivat sitä omistajaa.

Ok. Hyvä tietää. Vähän mietin, että onko tuo liian vähäpätöinen juttu hätäkeskukselle, mutta ilmeisesti ei :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sen sais kiinni, sen vois viedä löytöeläinkotiin josta sitten omistajat maksua vastaan saavat sen lunastaa.

Ai se käy noin helposti. Taidan aloittaa sellaisen löytöeläinkodin ja alkaa kaappaamaan irtokissoja ja koiria kauppojen edestä ja pihoilta ja alan vaatia laillisesti lunnaita näistä eläimistä.

Jos koira on sun tontilla (vähän eri asia ku kaupan edestä) , sä saat sen toimittaa rankkurille. Tosin se poliisi siellä laitoksella sanoi mulle, etten saa sitä kiinni ottaa, mutta hätäkeskuksen ihminen sanoi, että saa.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:

Ok. Hyvä tietää. Vähän mietin, että onko tuo liian vähäpätöinen juttu hätäkeskukselle, mutta ilmeisesti ei :D

Sitä minäkin häpeilin, mut jopa täällä (tein asiasta aloituksen plussalle) sanottiin, että soittoa sinne vaan.

Oikeesti hätäkeskukseenko?! Eiköhän niillä ole ihan tarpeeks tekemistä ihmishenkien pelastamisessa, ei tarviis mitään irtokoirasoittoja ottaa? Itse ottasin suoraan selvää mihin alueellasi irtokoirista voi ilmottaa, (joku löytoeläinpaikka?) en kyl mihinkään hätäkeskukseen alkaisi soitella. Mut jos niin on kerran ohjeistettu, kuulostaa vaan tosi oudolta.

Oikeesti hätäkeskukseenko?! Eiköhän niillä ole ihan tarpeeks tekemistä ihmishenkien pelastamisessa, ei tarviis mitään irtokoirasoittoja ottaa? Itse ottasin suoraan selvää mihin alueellasi irtokoirista voi ilmottaa, (joku löytoeläinpaikka?) en kyl mihinkään hätäkeskukseen alkaisi soitella. Mut jos niin on kerran ohjeistettu, kuulostaa vaan tosi oudolta.

Mulla ei kyllä ole mitään hajua mihin täällä nykyisin sijoitetaan löytöeläimet. Aiemmin ne oli naapurikunnassa melkein 50km päässä, mutta en tiedä missä nyt kun tuo loppui.

Kyl ne näin sanoi siellä laitoksella. Kun nykyään ei oo enää sitä poliisin omaa numeroa, ne yhdistelee sieltä sitten.

Omasta mielestänikin asia oli "liian vähäpätöinen" mihinkään hätäkeskukseen soitettavaksi (varsinkin kun meillä ei vielä ollut tapahtunut murinaa vakavampaa).
Mä voin yrittää löytää sen mun aloittaman ketjun ja nostaa sitä.

Jestas että olet fiksu.

Meijän pihalle tuli pari päivää sitten yks kylän rakki ja kävi meijän koiran kimppuun. Koiralla nyt ilkeet purujäljet kaulassa. Eläinlääkäri sano että sen vieraan koiran voi yrittää ottaa kiinni ja toimittaa löytöeläintaloon. Meillä on tieto tuon koiran omistajasta mutta on sen verran laitapuolen kulkija ettei välitä koiristaan vaan aina juopotellessaan päästää ne irti vaikka tietää että ne on jo kaksi koiraa reissuillaan tappaneet.

miten se vieras koira siinä häiritsee?? Ja jos se antaa sun istuu autossa puol tuntii ja on ihan ok, eikä murise tai mitää ni oot niinku et huomais koko koiraa.
Älkää ny hyvät ihmiset minnekää hätäkeskuksee soitelko tollasest asiast, eläinlääkärist kysyisin että missä on löytöeläimille koti, jos se jatkuvasti asustelis mun pihalla.

Kyllä ne poliisit hakee irtokoiran pois ja vie löytöeläinkotiin josta omistaja saa lunastaa hoitomaksua vastaan :) ja saa omistaja vielä sakot siitä että on koira ollu irrallaan ja pois omistajan hallinnasta t. karkuri koiran omistaja (entinen kun on aika jo meidän karkurista jättäny)

Jos koira on sun tontilla (vähän eri asia ku kaupan edestä) , sä saat sen toimittaa rankkurille. Tosin se poliisi siellä laitoksella sanoi mulle, etten saa sitä kiinni ottaa, mutta hätäkeskuksen ihminen sanoi, että saa.

No jo on poliisi taas neuvon antanut! Eipä mulle tullut mieleenkään ajatella irtokoiran koskemattomuutta tai oikeuksia juosta vapaana, kun sellaisen pihaltani eräänä päivänä pyydystin:laugh:. Heitin sen remmiin ja lähdettiin etsiskelemään mahdollista omistajaa, joka pian tulikin vastaan naama huolesta valkeana.

Jos ap ei uskalla koiraan koskea, pyydä kylään joku joka uskaltaa ja toimita koira löytöeläintaloon. Toimiva ja laillinen konsti.

Yhteistyössä