Vieraita tulee viideltä ja siihen mennessä pitäisi siivota! Raskaus, poika vajaa 1v, mies töissä!

• Viestiketjun aloittaja aanu
  • Ensimmäinen viesti
aanu
Voi järkytys, en tiedä miten ehdin. Raskauspahoinvointia, poika menee missä sattuu ja pitäis imuroida, luututa, pyyhkiä pölyt, siivota vessa ja kylppäri ja keittiö. Tehdä ruoat. Mies tulee töistä klo.16 ja just ehditään syödä ja mies ehtii puistella matot ennen kuin vieraat tulee... Apuja!!!!!!!

=)
Nukkuuko lapsesi ulkona vaunuissa?
Jos nukkuu, niin odota siihen saakka ja sitten teet pintapuolisen siivouksen. Tarviiko sitä nyt joka paikkaa "nuolla"? Ylimääräinen roina veke, imurointi ja pyyhit näkyvät tahrat pois ja siivoat vessat. Siiinä se.. =)

"vieras"
Miten lyhyellä varotusajalla nää vieraat oikein tulee? Vai ettekö esim eilen muistanu että tänään vieraita tulossa? Mä en koskaan jätä noin paljon pakollista siivoamista samalle päivälle jollon vieraat tulossa. Ja onko joku mattojenpuistelu oikeasti välttämätöntä? Mitä mienasit vieraille tarjota jos teidän täytyy ehtiä syödä ennen kun tulevat?

aanu
Eilen oksennettu koko päivä, en jaksanut siivota. Miehellä ympäripyöreä työpäivä eilen. Sain leivottua klo.21 illalla eilen piirakan vieraille.

Ehkä teenkin niin, että aloitan vessasta ja muusta näkyvästä, sitten jos ehditään niin tehdään loput... Mutta tää paniikki ei ainakaan auta yhtään :D

"vieras"
Miksi ihmeessä pitäisi puistella matot vielä ulkona? Laiskan miehen siivous vaan eli hyvä imurointi ja lattioiden pyyhkiminen kostealla niiltä osin missä ei ole mattoja. Vessan pesu ja käsipyyhkeiden vaihto. Ruoaksi välttää ihan vaikka uunivoileivät tai ranskalaiset ja nakit. Ei vieraat välitä onko matot tampattu vai ei... So, relax!
itsellä sama tilanne, paitsi ei pahoinvointia vaan olen nukkunut viime yönä vain 5 tuntia ja tytön ollessa päikkäreillä kerkesin torkahtaa vartiksi. Eli vähän on "pönttö" sekaisin kun alle 7 tunnin unilla olen tämän viikon mennyt. Hyvin nukahdan kympiltä, mutta herään kahden kolmen seutuun enkä saa enää unta kuin tunti ennen tytön heräämistä.

aanu
Ei kai niitä mattoja niin tarviiskaan aina, mutta ollaan totuttu käyttää joka vko ulkona. Ja viikonloppuna ei ehdi/pysty, kun huomenna meille saapuu toiset vieraat viikonlopun viettoon niin ei sillon viitsi siivota :D

Jos pystyt, niin siivoa tosiaan yksi asia kerrallaan.

Ja kuten joku ehdottikin, valmisruoka on hyvä idea tässä kohtaa!

Soitat vaikka miehelle, että sulla on paha olo ja voisiko tuoda Prismasta tai vastaavasta niitä valmissalaatteja jotka on tuoreina vitriinissä ja tuoretta patonkia tai muuta valmiiksi tehtyä ruokaa.

Ja jos sulla on paha olo, niin sitten et vaan siivoa ja piste. Kyllä vieraat ymmärtää, kun sanot että sua harmittaa kun et jaksanut siivota pahoinvoinnin takia. Ja jos ei ymmärrä niin puupäitähän ne on!

Mulla muuten auttoi omaan raskauspahoinvointiin ne pahoinvointirannekkeet. En olis pystynyt käymään töissä ilman niitä, suosittelen lämpimästi.

Vessaan ja keittiöön sitä tulee kiinnitettyä eniten huomiota, joten ne kuntoon, romut piiloon, pahimmat pölyt ja mahdolliset tahrat pois lattioilta. Voin tunnustaa, että en ole luutunnut moneen vuoteen, eikä edellisessä asunnossa ollut mahdollista edes tuulettaa mattoja.

Saraldo
Mun pikasiivous menee niin, että siivoan ne paikat missä oletan vieraiden käyvän. Vessa ja olohuone lähinnä. Hätätilanteessa voi jonkun huoneen oven sulkea ja jättää kaaos sinne. Eli vessanpesu, pikainen imurointi, tiskit pois, pöydän pyyhkiminen, irtokama näkymättömiin (vaikka siihen huoneeseen, mistä saa oven kiinni).

"Piipi"
Tiedän tunteen, anoppi soitti eilen illalla kuuden jälkeen ja kertoi, että tulevat tänään kylään. Meillä olisi tänään ollut viikkosiivouksen paikka ja sit piti illalla ruveta hätäisesti siivoamaan... kello oli puoli yhdeksän illalla, kun lopetin. Anoppi on itse tosi siisti ja huomauttelee mm. likaisista matoista ym. ja mä olen vieläkin vähän neurootikko anopin suhteen... :)

Yhteistyössä