Vieraita mökille, mitä ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Eli grilliruokaahan se nyt sitten varmaankin tulee olemaan kun on kesä (uloskatsoessa ei kyllä uskois), mutta mitä kun en ole sellainen jonka mielestä makkarangrillaus on grillaamista! Ja jälkiruoka, se vasta päänvaivaa aiheuttaakin, jokin kausituote juu, mutta miten jälkkäriks sopiva joku.. raparperipiirakkaa tulee tarjottua sitten kahvin kanssa. Lisäongelmaa aiheuttaa se, että joukossa diabeetikko, pari allergista ja itse sairastan refluksitautia (eli mä en voi syödä raskasta liharuokaa) Auttakaahan, ideoita kiitos!

Ihan pihvit vaan, ei ole raskasta. Ja kasvisvartaita. Mansikkamaito tai mansikkatäykkäri sopivat kauteen. Luulis, että hapan raparperi refluksille ilkeämpi kuin grillimakkara.

Mä grillaisin lohinyyttejä tai lohifileen kokonaisena, uusia perunoita, broileripihvejä tai vartaita, salaattia kotimaisista tuoreista vihanneksista ja jälkkäriksi mansikoita

kivoja vartaita vaikka mihin laittaa kasviksia ja lihaa yms. grillattua maissia, täytettyjä herkkusieniä, täytettyjä paprikoita.... uusi perunoita tietty.! raikasta salaattia.. jälkkäriks hedelmäsalaattia tai -rahkaa yms. tuo diabeetikon ruokavaliohan ei ole mikään ongelma.. allergisuus tietysti eri asia.!
mukavia mökkihetkiä.!:)

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Miten refluksitauti estää sinua syömästä lihaa? Älä tee rasvaista ruokaa.
Minulla kai on lääkkeet tuohon tautiin ja voi syödä mitä vaan kohtuudella.

Ei se estä syömästä, mutten syö mielelläni raskaita liha-aterioita kun iltani menee piloille. On minulla lääkitys, mutta olen muuttanut myös elämäntapani siksi, että voisin paremmin. Miksi kärsiä tuskaisesta olosta kun asian voi tehdä toisinkin. En juo nykyään enää kahviakaan ollenkaan ja voin paljon, paljon paremmin. No oma tilanteeni ei ole ongelmallinen, mä voin valkata itseäni varten ruuat, mutta nyt pitäis siis sovittaa muidenkin ruuat sopivaksi kokonaisuudeksi.

folioperunoita, joiden seuraksi kastike : turkkilaista jugua, valkosipulia, maustekurkkua, suolaa ja pippuria
-kasvisnyyttejä, paprika,sipuli vähä hunajaa ja suolaa ja pippuria

kanaa/lihaa
ja sit jotain hyvää salattia, esim fetasalaatti

ja ei se jälkkäriä kaipaa jos kahvin kanssa on piirakkaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja diabeetikko voi kyllä syödä ihan normaalisti normaalia ruokaa

Lähinnä ajattelin hyvällisen määrää kun kyseessä on lapsi niin mieli tekee varmasti kaikkea mitä muutkin syö. Eli jos haluan tarjota jälkkäriä ja kahvin kanssa hyvää niin järkevää kai olis valkata vähähiilihydraattista ainakin toiseksi vaihtoehdoksi.

jälkkäriksi voisi grillata tuoretta ananasta joka on pyöräytetty fariinisokerissa (ei pakko) lisäksi jätskiä,suklaakastiketta.. on muuten aivan törkeän ihanaa!

jossain oli ohje, jossa folioon käärittiin erilaisia hedelmiä (esim. päärynää, omenaa, nektariinia, banaania), mausteeksi vois ajatella kanelia tai vaniljasokeria tms. (?) ja grilliin ja tarjoillaan jäätelön kanssa :P

Yhteistyössä