vierailulle sairaan luokse....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava

Vieras
Tarvisin apua kortin kirjoituksessa.
Olen menossa katsomaan 5 vuotiasta syöpälasta. Haluaisin viedä pienen lahjan ja kortin mennessäni. Korttiin haluaisin kirjoittaa jonkun Esim. Suojelusenkeli runon tms kannustavan ja samalla lohduttavan.
Selailin positiivareiden värssypankkia, en löytänyt sopivaa. Olisin ikuiseti kiitollinen, jos joku voisi tässä asiassa auttaa.

Kirjoita mitä rehellisesti hänelle toivot. Tuon ikäinen ei välttämättä runoja ymmärrä...
Kirjoita vaikka ihan niin yksinkertaisia asioita, että toivot hänen pääsevän pian uimaan ( jos tämä siis oikeasti mahdollista lapsen kohdalla ), syömään torille mansikoita ( tai vie niitä mansikoita hänelle, jos vaikka maistuisi ), kaikkia juuri noin simppeliä.
Tiedän mistä puhun, olen itse sairastanut imusolmukesyövän 17-vuotiaana, nykyään toimin tukihenkilönä.
Ihmiset ajattelevat monesti turhan monimutkaisesti asioita... En siis pahalla tarkoita, missään nimessä! :)

Onko lapsi sairaalassa vai kotona?
Jos sairaalassa, varmaan olisi iloinen esim. jostain pelistä tai puuhakirjasta...
Muista jutella normaalisti lapselle, vaistoaa kyllä jos esität ymmärtäväsi miltä hänestä tuntuu.
Anna hänen kertoa mitä kokeita häneltä on otettu jne... Jos huomaat ettei lapsi ei halua puhua sairaudesta/sairaalassa olemisesta, älä kysele lisää. Riittää, että hän tietää sinun välittävän aidosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Wemi:
Kirjoita mitä rehellisesti hänelle toivot. Tuon ikäinen ei välttämättä runoja ymmärrä...
Kirjoita vaikka ihan niin yksinkertaisia asioita, että toivot hänen pääsevän pian uimaan ( jos tämä siis oikeasti mahdollista lapsen kohdalla ), syömään torille mansikoita ( tai vie niitä mansikoita hänelle, jos vaikka maistuisi ), kaikkia juuri noin simppeliä.
Tiedän mistä puhun, olen itse sairastanut imusolmukesyövän 17-vuotiaana, nykyään toimin tukihenkilönä.
Ihmiset ajattelevat monesti turhan monimutkaisesti asioita... En siis pahalla tarkoita, missään nimessä! :)

Kiitos näistä sanoista. Olen vain niin huono kirjoittamaan, jotta siksi haluaisin jonkun valmiin runon. Runon enkeleistä, joista voisi muodostua vaikka iltarukous.

Alkuperäinen kirjoittaja Wemi:
Onko lapsi sairaalassa vai kotona?
Jos sairaalassa, varmaan olisi iloinen esim. jostain pelistä tai puuhakirjasta...
Muista jutella normaalisti lapselle, vaistoaa kyllä jos esität ymmärtäväsi miltä hänestä tuntuu.
Anna hänen kertoa mitä kokeita häneltä on otettu jne... Jos huomaat ettei lapsi ei halua puhua sairaudesta/sairaalassa olemisesta, älä kysele lisää. Riittää, että hän tietää sinun välittävän aidosti.
Kotona on tällä hetkellä.

Ei lapsi samalla tavalla sure sitä sairautta, kuin aikuinen. Joten lohduttavat värssyt on (minun mielestäni) enemmän suunnattu aikuisille, kuin pienille lapsille. Pieni lapsi ilahtuu ihan siitä, että saa jonkun kivan aurinkoisen kortin ja lahjan.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Ei lapsi samalla tavalla sure sitä sairautta, kuin aikuinen. Joten lohduttavat värssyt on (minun mielestäni) enemmän suunnattu aikuisille, kuin pienille lapsille. Pieni lapsi ilahtuu ihan siitä, että saa jonkun kivan aurinkoisen kortin ja lahjan.

Tiedän, ettei lapsi ymmärrä ja sure samanlailla kuin aikuinen. Iltarukoukseksi ajattelin niitä enkelin sanoja.

Mä laittaisin vaikka jonkun tälläisen

Mikä on perhosta perhosempi?
Pieni tyttö uudessa koltussa
nurmikolla tanssimassa!

(Anja Porio)

Ja lahjaksi siihen joku kiva juttu, vaikka joku mekko sitten tai jotain vastaavaa. Siis periaatteessa miettisin lahjan ja värssyn ihan ottamatta huomioon sitä, että onko vastaanottaja terve vai sairas vai jotain siltä väliltä.

Kirjoita vaan että "Moi ....! Haluan tuoda hyvää mieltä päivääsi! Ja toivottavasti tästä lahjasta on iloa myös pidemmäksi aikaa!"
Ei oikeasti tarvitse kirjoitta mitään kummallisempaa.

Yhteistyössä