Vierailu sukulaisiin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harvoin kylässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harvoin kylässä

Vieras
Meitä on kutsuttu kesällä sukulaisten luo käymään muutamaksi yöksi. Heillä itsellään kaksi melkein aikuista lasta jotka asuvat kotona, asunto 3h+k. Mietin vain että mihinköhän ne meidät laittaa nukkumaan, vai olettaako että varataan esim. hotelli yöpymisiin? Ei me mihinkään luksustiloihin olla totuttu kotonakaan, kun ahtaasti asutaan (2aik. + 2lasta).
Sitten vielä sellainen kun meillä tuo pienempi saattaa herätä aamuisin jopa kuudelta, ja nämä sukulaiset (kaupunkilaisia kun ovat ;)) tapaavat nukkua yhdeksäänkin asti, mitä meidän lapset ei kyllä tee ikinä. Olisko se sitten jotenkin "hankalaa", pitäis lähteä ulos heti herättyä että saavat nukuttua tms.

Joo, huomaa varmaan ettei me ikinä käydä missään kun pitää tämmöisestäkin asiasta hirmuiset paineet ottaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja harvoin kylässä:
Meitä on kutsuttu kesällä sukulaisten luo käymään muutamaksi yöksi. Heillä itsellään kaksi melkein aikuista lasta jotka asuvat kotona, asunto 3h+k. Mietin vain että mihinköhän ne meidät laittaa nukkumaan, vai olettaako että varataan esim. hotelli yöpymisiin? Ei me mihinkään luksustiloihin olla totuttu kotonakaan, kun ahtaasti asutaan (2aik. + 2lasta).
Sitten vielä sellainen kun meillä tuo pienempi saattaa herätä aamuisin jopa kuudelta, ja nämä sukulaiset (kaupunkilaisia kun ovat ;)) tapaavat nukkua yhdeksäänkin asti, mitä meidän lapset ei kyllä tee ikinä. Olisko se sitten jotenkin "hankalaa", pitäis lähteä ulos heti herättyä että saavat nukuttua tms.

Joo, huomaa varmaan ettei me ikinä käydä missään kun pitää tämmöisestäkin asiasta hirmuiset paineet ottaa...

eiköhän he ole sen nukkumisasian miettineet jos kerta kylään /yöksi kutsuvat ja kyllä minä ainakin järjestän aamunkin niin, että vieraiden on mukava olla enkä loju sängyssä vaikka olisikin tapana muutoin. Että vieraiden ehdoilla mennään, joten kuvittelisin, että muutkin tekevät niin. Varsinkin kun pieniä lapsia kyseessä niin ei voi olettaa , että nukkuvat yhtä pitkään kuin isäntäperhe.
 
Minusta paremminkin niin päin, että kutsujat eivät ehkä ole osanneet huomioida 2-lapsisen perheen tarpeita yöpymiselle. Mitä laatua kutsu oli? Kutsuttiinko ihan vakavissaan, tyyliin "tulette sitten meille viikolla se ja se", vai small talkina "tulkaa nyt joskus meilläkin poikkeamaan"? Itse en lähtisi noin pieniin tiloihin perheeni kanssa, reissusta tulee itselle enemmän riesaa kuin mitä siitä saisi huvitusta.
 
Kyllä luulen että ihan "vakavissaan" kutsuivat, kun kyselivät kesälomista jne. ja kun katsottiin että pitäisi sattua miehellä loma yhtäaikaa heidän kanssaan, niin sanoivat että tulkaa sitten silloin heinäkuun viimeisellä viikolla.
Tosin eipä noista koskaan tiiä, varminta olis tietysti olla menemättä kun oon niin älyttömän huono ihmistuntija etten ikinä tiiä millon joku puhuu toista ja tarkoittaa toista. :/
(siis tarkoitan sitä, että kutsuu käymään vain kohteliaisuutena, muttei totisesti tarkoita sitä)
 

Yhteistyössä