Vieraiden tulosta, siivouksesta ja anopista (valivalivali)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressaava miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressaava miniä

Vieras
Meille on tulossa vieraita ja tässä siivoilen parasta aikaa. Vein matot ulos imuroin ja moppaan. Viimeksi pari kolme viikkoa sitte olen matot tuulettanut jotta ihan senkin takia nyt niitä tuuletan.
Soitin sitte anopille kysyäkseni josko tulis hetkeksi tuohon pihalle (ei voi päästää yksin, rautatie vieressä) lasten kaveriksi (2v ja 4v) että saisin mopattua ilman että sanko uhkaa kaatua koko ajan. No anoppi ei ollut kotona joten ei pääse tulemaan, mut hällä oli ratkaisu! Mitäs sitä suotta stressaamaan niistä vieraista ja niiten takia siivoamaan.
Ja mikä tässä on hauskinta niin tämä anoppi ite oottaa vieraita viikonlopuksi ja uusi sen takia sohvien päällyset ja osti uuden nojatuolin ettei vieraat aattele että aina nuo samat nukkuvierut sohvat!! Että kumpikos meistä nyt stressaa vieraita...

vieraitakin on monenlaisia. Sellaisia mukavia hyvä kavereita, eli arkivieraita jotka käy usein vuodessa, joita varten ei tarvii panostaa, vaan saa olla oma itsensä.

Ja sitten niitä harvineisempia vieraita joille pitää esittää ja olla olevinaan ja joiden takia laitetaan rakaa menemään ja uusitaan sohvanpäälysiä, leivotaan hulluna seitsemää sorttia, jynssätään hammasharjalla kaakeleiden välejä yms. yms.

Kuinka moni tunnustaa että harvinaiset vieraat on oikeesti hanurista!??

Laita moppisanko vaikka vessaan ja ovi kiinni.
Niin, saahan ne lapset sen oven auki, mutta jos vaikka uskoisivat että siihen ei saa puuttua. Tai anna lasten moppailla vähän aikaa niin vähän laantuu tuo into.

Aika ässä anoppi sitten sattunu :)

pistä patterit pois päältä ja pyyhi ne tosi vahvalla pesuaineliuoksella, missä on joku tuoksu mistä pidät. sit ennen vieraiden tuloa laita patterit päälle, niin lämmetessään ne ei eritäkään sitä perinteistä "patterinhajua", vaan se pesuaineen tuoksu tulee esiin

Minä kyllä stressaan aina, koska meillä on arkioloissa niin hiivatin sotkuista. Sit vielä kaikki tuttavaperheet ovat tosi siistejä ja tarkkoja siitä, ainakin puheidensa perusteella. Joten olen aina ihan hermona, koska olen myös laiska ja siivoamiseen ryhtyminen on tosi työlästä, joten...perheriita edeltää lähes jokaista vieraiden tuloa :( .

Yhteistyössä