vieraiden lasten hoitaminen ja kodinhoidontuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmyydestä sakotetaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";22044888]Ensinnäkin en tajua, miksi joku halua ottaa pimeesti ja vielä niin pienellä summalla jonkun lapsia omalle vastuulle? Mites vakuutukset, mitäs varahoito jos sairastut?

Meillä miehen veli oli hoitovapaalla oman pari kuukautta nuoremman pojan kanssa, kun hän otti hoitaaksen myös meidän poikaamme. Asia oli kyllä virallinen, hän ryhtyi yksityiseksi pph:ksi, hoitoaika oli 4pv/vkossa ja me maksoimme 350e/kk yhdestä lapsesta. Ei olisi tullut mielekään ruveta junailemaan pimeesti........[/QUOTE]

Mulla on isellä 3 alle kouluikäistä lasta , joten en olisi voinut ottaa hoitoon kuin yhden lapsen, jos viralliseksi hoitajaksi olisin ruvennut...

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyydestä sakotetaan;22044911:
Mulla on isellä 3 alle kouluikäistä lasta , joten en olisi voinut ottaa hoitoon kuin yhden lapsen, jos viralliseksi hoitajaksi olisin ruvennut...

Sähän saisit virallisesti siitä yhdestä lapsesta enemmän rahaa kun nyt pimeesti noista kahdesta....... Ja onpa lapsillakin kiva, kun hoitotäti ei raaski edes makkaraa leivän päälle antaa...

Kuitenkin tosi hyväpalkkasessa työssä on lasten isä ja äidilläkin normaalia parempi palkka. Molemmat korkeakoulu tutkinnon saaneita ja oman alan töissä... oisivat etes säälistä köyhälle kotiäidille maksaneet enempi :(

No, voit todellakin vaatia enemmän palkkaa, perusteluina se että päiväkodissa ystävänne joutuisivat maksamaan koko hoidon omasta pussista ja luultavasti menisi vielä täydet maksut. Mutta itse en kyllä rupeaisi hoitamaan kenenkään muksuja pimeästi, juurikin noiden vastuuasioiden vuoksi..

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyydestä sakotetaan;22045075:
Kuitenkin tosi hyväpalkkasessa työssä on lasten isä ja äidilläkin normaalia parempi palkka. Molemmat korkeakoulu tutkinnon saaneita ja oman alan töissä... oisivat etes säälistä köyhälle kotiäidille maksaneet enempi :(

Ei kait nyt säälistä kukaan mitään maksaa :D Sopimukseen perustuen kylläkin!

Huh huh. :o Hoidin kahta lasta perheen kotona ja sain palkkaa yht. vajaa 800e/kk (yksityisen kotihoidon tuet+kuntalisät molemmista lapsista) ja sekin oli tosi pieni palkka ja perheelle ilmaista (pientä työnantajamaksua lukuunottamatta).

Uusimmat

Yhteistyössä