vieraiden lasten hoitaminen ja kodinhoidontuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmyydestä sakotetaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmyydestä sakotetaan

Vieras
Sovimme tuttavani kanssa, että hoidan päivisin hänen 1-v ja 5-v lastaan omassa kodissani ja tuttavani maksaa minulle saamansa kodinhoidontuen.
Ensimmäinen "palkka" tullut tilelle ja se oli 320e/kk. Kodinhoidontukihan kuitenkin on n.370e/kk tuossa tapauksessa! Voi minua tyhmää, kun en tajunnut pyytää koko tukea, eikä verotuksen jälkeen jäävää osaa!! :( Ei tullut mieleenkään, että maksaa sen summan, jonka itse verotuksen jälkeen saa. Tylsä juttu! Kuitenkin tuo 320e on TOSI vähän kahdesta lapsesta. Jää melkein vain työnilo kaikkien kulujen jälkeen...

Ja te olette sopineet vastuut, vakuutukset (jos jotain menee rikki) sun sairastamiset, hoitolapsien sairastamiset (saako tuoda, pitääkö kotonaan ja maksaa silti vai ei ) ym että kaveruus ei kaadu tähän? Eri toimintatavat jos ei ole samat kasvatusperiaatteet ym?

Siis ei mitään ruokarahaa edes tuon 320 euron lisäksi???

Sano sille kaverille, että oletit hänen maksavan sen 370 euroa. Ja minusta ruokaraha tulisi vielä päälle.

[QUOTE="vieras";22044708]Ja te olette sopineet vastuut, vakuutukset (jos jotain menee rikki) sun sairastamiset, hoitolapsien sairastamiset (saako tuoda, pitääkö kotonaan ja maksaa silti vai ei ) ym että kaveruus ei kaadu tähän? Eri toimintatavat jos ei ole samat kasvatusperiaatteet ym?[/QUOTE]

Niin... Ainut, mikä sovittiin, että jos vanhempi lapsi kipeä (jos ei oksennustauti) voi tuoda, mutta pienempi lapsi sairana kotonaan. Jos itse sairastun, jäi meillä sit ajatuksen asteelle... Myöskään vastuusta ei puhuttu. Pitää vaan toivoo, ettei mitään satu...

[QUOTE="vieras";22044723]Siis ei mitään ruokarahaa edes tuon 320 euron lisäksi???

Sano sille kaverille, että oletit hänen maksavan sen 370 euroa. Ja minusta ruokaraha tulisi vielä päälle.[/QUOTE]

Ei mitään muuta korvausta. Eipä paljonkaan huvita esim. makaraa leivän pälle antaa... :(

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyydestä sakotetaan;22044740:
Niin... Ainut, mikä sovittiin, että jos vanhempi lapsi kipeä (jos ei oksennustauti) voi tuoda, mutta pienempi lapsi sairana kotonaan. Jos itse sairastun, jäi meillä sit ajatuksen asteelle... Myöskään vastuusta ei puhuttu. Pitää vaan toivoo, ettei mitään satu...

Tän on pakko olla provo!

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyydestä sakotetaan;22044740:

Tuohon on ihan älytöntä.
Asiat on parasta sopia kunnolla ennenkuin tuollaisen lähtee.
Ja kipeän lapsen saa tuoda sulle.... Muilla lapsilla on aika tylsää kun ei uloskaan pääse. Vaikka no, pianhan kaikki taudit tarttuu niin sitten on koko porukka sairaana.

[QUOTE="Kata-76";22044764]Tän on pakko olla provo![/QUOTE]

Ei tää oo. Ja ihan hämmästyin, et joku epäilee moista! Onko oikeesti niin älyttömän kuuloinen juttu??

Kannattaa tehdä kirjallinen sopimus ja ihan lain kautta kaikki maksut. Jos jotain tapahtuu, kaikenvaralta on hyvä että asiat on sovittu perusteellisesti ensin. Ja vaatisin kyllä isompaa "palkkaa", ihan verojen kautta, ei pimeästi.

[QUOTE="vieras";22044784]Tuohon on ihan älytöntä.
Asiat on parasta sopia kunnolla ennenkuin tuollaisen lähtee.
Ja kipeän lapsen saa tuoda sulle.... Muilla lapsilla on aika tylsää kun ei uloskaan pääse. Vaikka no, pianhan kaikki taudit tarttuu niin sitten on koko porukka sairaana.[/QUOTE]

Voit vaan arvata, mikä meteli ja hermojen menetys päivä se oli, kun vanhin hoitolapsi oli kipeä... Itsellä 3 lasta, ja sisällä sitten oltiin koko päivä...

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyydestä sakotetaan;22044582 begin_of_the_skype_highlighting**************22044582******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22044582******end_of_the_skype_highlighting:
Sovimme tuttavani kanssa, että hoidan päivisin hänen 1-v ja 5-v lastaan omassa kodissani ja tuttavani maksaa minulle saamansa kodinhoidontuen.
Ensimmäinen "palkka" tullut tilelle ja se oli 320e/kk. Kodinhoidontukihan kuitenkin on n.370e/kk tuossa tapauksessa! Voi minua tyhmää, kun en tajunnut pyytää koko tukea, eikä verotuksen jälkeen jäävää osaa!! :( Ei tullut mieleenkään, että maksaa sen summan, jonka itse verotuksen jälkeen saa. Tylsä juttu! Kuitenkin tuo 320e on TOSI vähän kahdesta lapsesta. Jää melkein vain työnilo kaikkien kulujen jälkeen...

Sinä siis hoidat ilmaiseksi kaverisi lapset...hän antaa vain kht:nsa sinulle...me maksettiin 20e päivä tuttavalle, joka hoiti yhtä lastamme. Toki vietiin vaipat yms. Jos hoitaja oli kipeä, niin hoidettiin lapsemme itse jne.

Otahan asia uudelleen puheeksi ja ota selvää mitä pph:n palkka käteen 2 lapsesta on. Sen mukaan sitten pyydät rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyydestä sakotetaan;22044785:
Ei tää oo. Ja ihan hämmästyin, et joku epäilee moista! Onko oikeesti niin älyttömän kuuloinen juttu??

On.
Täysin järjestöntä, mitä hittoa päässä on oikein liikkunut? Kummallakin osapuolella.

Mitään ei ole sovittu ja koko järjestely on ihan uskomaton.

Mitä jos tuttavan lapsi satuttaa itsensä puistossa? Jotain kalliimpaa menee rikki sun kotona?

Mä en tajua. En.

[QUOTE="Tiina";22044821]Sinä siis hoidat ilmaiseksi kaverisi lapset...hän antaa vain kht:nsa sinulle...me maksettiin 20e päivä tuttavalle, joka hoiti yhtä lastamme. Toki vietiin vaipat yms. Jos hoitaja oli kipeä, niin hoidettiin lapsemme itse jne.

Otahan asia uudelleen puheeksi ja ota selvää mitä pph:n palkka käteen 2 lapsesta on. Sen mukaan sitten pyydät rahat.[/QUOTE]

OHO, te ootte maksaneet hyvin hoidosta... Miten olinkaan niin ajattelematon, että suostuin tähän. Kuitenkin tämä vuoteinen on vielä vaikeampi tapaus. Itkee paljon... Ja jotenkin niin hävettävää mennä uudelleen sopimaan maksusta... voi itku!

Minkä ihmeen takia, et rupea perhepäivähoitajaksi? En ite tollaseen lähtisi ihan sen takia, että ette ole selvästi ja kirjallisesti sopineet vastuita ja vakuutuksia.

Et sä hirveesti voi tosta kotihoidon tuesta valittaa, jos teet pimeenä hommia.

Ensinnäkin en tajua, miksi joku halua ottaa pimeesti ja vielä niin pienellä summalla jonkun lapsia omalle vastuulle? Mites vakuutukset, mitäs varahoito jos sairastut?

Meillä miehen veli oli hoitovapaalla oman pari kuukautta nuoremman pojan kanssa, kun hän otti hoitaaksen myös meidän poikaamme. Asia oli kyllä virallinen, hän ryhtyi yksityiseksi pph:ksi, hoitoaika oli 4pv/vkossa ja me maksoimme 350e/kk yhdestä lapsesta. Ei olisi tullut mielekään ruveta junailemaan pimeesti........

Uusimmat

Yhteistyössä