Vieraana toisen kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen muuttamassa mieheni omistusasuntoon. Kulut on sovittu ja yhteistä eloakin on takana jo yli vuoden päivät. Sovimme, että luopuisin vuokra-asunnostani ja muuttaisin virallisesti miehen luo.

Vuokrakämppä on irtisanottu ja muuttokin jo hyvällä mallilla. Minulla hyvät varastointimahdollisuudet ja olenkin jo vienyt ylimääräisiä tavaroita varastoon. Eilen kuitenkin käytiin yhteistuumin keskustelua mistä hänen asunnossaan voisi luopua ja minulta tuoda tilalle (tv taso, kirjahylly tms.), kävi ilmi ettei mitään. Ei sisustusesineitä, tauluja tai mitään. Hän haluaa pitää asuntonsa kuin se on ollut, vaatteet ja muut tarpeelliset on siellä jo vuoden päivät olleetkin.

Miten toimia? Muutto kaduttaa kovasti, jollen saa tehdä asunnosta kotia myös itselleni, ja olen vain vieraana toisen kotona. Tyyliltään maut eroavat suuresti, mutta minä olen valmis joustamaan, hän ei.

Ensin oli ehdoton ei kalusteille, nyt viinilaseilla ja viimeisimpänä oli tärkeä matkamuisto magneetti, jota ei missään olosuhteessa saa asuntoon viedä.

Onko jollain kokemusta?

Se kummalle asia on tärkeämpi saa enemmän anteeksi ja päätösvaltaa. Lähtökohtaisesti asia olisi tietysti pitänyt keskustella ennen muuttoa. Koska näin ei ole tehty, voisi kuvitella ettei kumpikaan ole mikään sisustusfriikki. Ehkä kompromissi löytyy siitä, että jos toisella on kalliimpaa ja parempilaatuisempaa, niin sillä voi korvata Ikeasta hankitun lastulevyn tai 2. laatua olevat viinilasit. Matkamuistomagneetti menee ilman muuta roskiin.

Miksi mies edes haluaa yhteen muuttaa, jos kaiken täytyy säilyä niinkuin ne hänen silmäänsä on aina miellyttänyt?
Entä vanhat valokuvat, haluaako hän pitää nekin näytillä esim. entisistä naisistaan?

• Tykkää
Reactions: Aqela
Hetken voit joustaa. Tarkoitan tällä sitä, että HETI etsimään asuntoa, johon muutat joko yksin tai sitten yhdessä miehen kanssa. Sisustus tehdään molempia huomioiden jos muutetaan uuteen yhdessä.

Yhteistyössä